10.01.2017

Audi predstavilo vrcholný model SQ5 – 3,0 TFSI, 354 koní a pneumatický podvozok

Novinky z autosalónu v Detroite sa hrnú vo veľkých dávkach. Audi predstavilo model SQ5

Vrcholný model novej generácie Audi Q5 uzrel svetlo sveta na začiatku autosalónu v Detroite. Model poháňa výrazne modifikovaný motor V6 s objemom 3,0 litra. Automobil má pohon všetkých kolies Quattro a po novom ho tiež možno doplniť o športový pneumatický podvozok.

Audi berie silnejúcu konkurenciu v segmente vážne a na Mercedes GLC 43 AMG si pripravilo odpoveď vo svojom štýle. Auto upúšťa od mechanického kompresoru a prechádza na twin-scroll turbodúchadlo. Má prepracovaný systém spaľovania s odlišne umiestnenými vstrekovačmi, má najnovšiu generáciu pohonu Quattro, ktorý môžete dovybaviť športovým diferenciálom medzi zadnými kolesami.

Podkapotou stredne veľkého SUV so športovým charakterom nájdeme výrazne modernizovaný motor 3,0 TFSI. Je o 14 kilogramov ľahší ako predchodca, hlava valcov a kľuková skriňa majú samostatný chladiaci okruh, počítačovo riadená olejová pumpa prietok oleja kontroluje pre čo najrýchlejšie zahriatie, výfukové potrubie je integrované do hlavy a doslova sa „kúpe“ v chladiacej kvapaline. To jednak pomôže chladiacemu systému rýchlejšie sa zohriať, no tiež umožní lepšiu kontrolu teploty výfukových plynov a tým zvýši efektivitu.  Po novom dosahuje motor maximálny výkon 260 kW (354 k) a až 500 Nm v rozsahu od 1350 do 4000 ot/min. Vďaka tomu dokáže SUV zrýchliť z nuly na 100 km/h za 5,1 sekundy a ľahko dosiahne i maximálnu rýchlosť na úrovni 250 km/h (elektronicky limitovaná).

Motor je kombinovaný výhradne s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou s krátkymi nižšími a dlhšími vyššími prevodmi pre čo najlepšiu dynamiku a efektivitu zároveň.

Stály pohon všetkých štyroch kolies pracuje pri štandardnej jazde tak, že uprednostňuje zadnú nápravu pred prednou. V prípade preklzu dokáže presunúť väčšinu krútiaceho momentu na nápravu s lepšou adhéziou. Systém je vybavený funkciou pribrzďovania vnútorného kolesa v ostrých zákrutách pre prudšie manévrovanie a  čo najdlhšie udržanie neutrality vozidla. Športový diferenciál vzadu podčiarkne neutralitu a ešte zlepší ochotu prechádzať zákrutami.

Automobil má inovované obe nápravy, disponuje adaptívnymi tlmičmi a za príplatok ho možno doplniť športovým vzduchovým podvozkom. Výhodou je, že vodič môže zmeniť nielen charakteristiku tlmičov, ale tiež znížiť samotné vozidlo pri športovej jazde o 30 mm, respektíve zvýšiť ak potrebuje viac miesta pod kolesami.

SQ5 získal najnovšiu generáciu systému MMI s navigáciou a 8,3 palcovým displejom. Audi connect umožní pripojiť vozidlo na internet prostredníctvom LTE pripojenia. Zákazník si pre využitie auta ako Wi-fi hotspot môže vybrať niekoľko dátových balíčkov, ktoré zahŕňajú tiež dáta v roamingu vrámci celej EÚ.  Disponuje adaptívnym tempomatom, aktívnou prevenciou pred kolíziou s rozpoznávaním chodcov, parkovací asistent, asistent jazdy v zápche a ďalšie vrátane automatického privolania pomoci v prípade poruchy či nehody. Full LED technológia je už pre Audi klasikou a k SQ5 patrí tiež.

Audi SQ5 meria na dĺžku 4671 milimetrov, šírku 1893 milimetrov a 1635 mm na výšku. Rázvor má rozmer 2824 mm a celková hmotnosť je 1995 kilogramov – o 30 kg menej než predchodca. Môže za to ako ľahší motor tak využitie vysokopevnostných ocelí v kombinácii s hliníkom.

Vozidlo si môžete zakúpiť už v priebehu jari tohto roka. Prvé autá by k majiteľom mali doraziť v nasledujúcich mesiacoch.

 

 

jh

Komentáre k článku