27.12.2016

Lamborghini Aventador S 2017 – nový dizajn, viac síl a natáčanie zadných kolies

Lamborghini si pre koniec roka pripravilo facelift svojho vlajkového modelu Aventador.

Po šiestich rokoch od premiéry modelu, ktorý nahradil býka menom Murcielago, prichádza Lamborghini s novou verziou Aventadora. Získal vyšší výkon, lepšie jazdné vlastnosti, lepšiu aerodynamiku a vynovený dizajn.

Aventador vylepšený písmenkom S síce nie je novým modelom ako tvrdí výrobca, ide však o facelift na výrobcu superšportov pomerne rázny. O zmene dizajnu sa veľa hovoriť nedá, napriek tomu tam je. Nejde o presun jednej lištičky vyššie a druhej nižšie ako sme zvyknutí, úpravy ktoré Lambo nachystalo kráčajú ruka v ruke so zlepšením aerodynamiky. Všimnúť si možno pozmenený predný nárazník, cieľom úprav bolo zlepšenie prítlaku nad prednou nápravou, a to konkrétne o 130 percent, a tiež zlepšenie prúdenia vzduchu okolo predných kolies smerom ku chladičom. Vzadu zas prítlak zlepšuje nové krídlo nastaviteľné v troch polohách a nový difúzor. Krídlo dokáže v polohe maximálny prítlak túto veličinu zvýšiť o 50%, v prípade nastavenia nízky prítlak ide až o 400 % zvýšenie prítlačnej sily karosérie vzadu. Dramatické zväčšenie prítlaku v štandardnej polohe krídla napomáha k vyváženiu jazdných vlastností za každých podmienok.

O lepšie jazdné vlastnosti sa v prvom rade stará natáčanie všetkých štyroch kolies, ktoré je v prípade Lamborghini použité vôbec prvýkrát. Systém funguje tak ako by ste čakali, kým v nízkych rýchlostiach natáča zadné kolesá pod malým uhlom do opačného smeru ako predné kolesá, pri vysokých rýchlostiach sa kolesá natáčajú v rovnakom smere. Tým zlepšujú prejazdnosť zákrut, zvyšujú stabilitu, a tiež manévrovateľnosť na obmedzenom priestore.

Ďalším z bodov na zozname zmien je prepracovaný podvozok. Rekalibrované boli všetky jazdné režimy, systém ESC pre rýchlejšie reakcie, tlmiče i pruženie. Pre implementáciu natáčania zadných kolies Lambo upravilo geometriu nápravy a kinematiku zavesenia. Nové sú tiež zadné pružiny.

Atmosférická V12 s objemom 6,5l po novom disponuje maximálnym výkonom 740 koní (+40 k) a maximálnym krútiacim momentom 690 Nm. Za zvýšenie výkonu vďačí motor úprave variabilného časovania ventilov a prívodu vzduchu. Svoj vplyv má tiež zvýšenie maximálnych otáčok z 8350 na 8500 ot/min.

Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 350 km/h. O prenos sily motora na všetky štyri kolesá sa stará 7-stupňová automatická prevodovka, pričom elektronika aj na základe nastaveného režimu môže poslať až 90% krútiaceho momentu na zadné kolesá. Vozidlo má odľahčený výfukový systém a jeho suchá hmotnosť je 1575 kg. Cena štartuje niekde okolo 260-tisíc eur bez dane, v závislosti od trhu a výbavy.

 

 

jh

Komentáre k článku