2016-11-10 17:45:00
Volkswagen Golf 2017
Volkswagen Golf 2017
Zdroj: VW

VW Golf 2017 je odhalený: 1,5 TSI, 7DSG, nové GTi a úplne nové technológie!

Volkswagen dnes odhalil facelift svojho najpredávanejšieho modelu. Golf prichádza s technikou o akej iní ani nechyrujú.

Facelift modelu známeho pod skratkou MK7, celkovo teda siedmej generácie modelu Golf prichádza s množstvom noviniek. Medzi nimi ako prvá udrie do očí nová vizáž svetlometov s modernejšou grafikou, ale tiež full LED technológiou s integrovaným LED denným svietením.

To podstatné sa ale deje pod vynovenou vonkajšou škrupinkou, i keď nemožno zaprieť nové farebné prevedenie, či nové varianty diskov.

Podkapotou faceliftovaného modelu totiž môžeme nájsť úplne nový motor s označením 1,5 TSI. Ten zo začiatku prichádza v dvoch verziách. Prvá má maximálny výkon 110 kW (150 k). Motor disponuje systémom vypínania dvojice valcov a množstvom nových technických riešení, o ktorých zistíte viac tu.

Motor neskôr príde i s verziou BlueMotion, ktorá bude mať maximálny výkon 96 kW (130 k). Jej výhodou bude okrem nižšej normovanej spotreby aj nižšia hodnota emisií a to na úrovni 104 g CO₂ na kilometer.

Zvýšenia výkonu sa dočkali aj verzie GTI a GTI Performance. Základný výkon GTI-čka je po novom 169 kW (230 k). Vo vyššom stupni Performance sa maximum výkonu dostane na 180 kW (245 k).

K tomu treba prirátať nový 7-stupňový automat DSG, ktorý postupne nahradí všetky aplikácie súčasného 6. stupňového automatu DSG (nejde teda o staršiu automatickú prevodovku 7DSG so suchými spojkami).

Zdroj: VW

O novom motore 1,0 TSI zatiaľ nepadla zmienka, no očakávame, že postupne nahradí odchádzajúce motory 1,2 TSI v plnej miere (aj v nižšej výkonnostnej verzii). 

Kľúčového novinky však zahŕňa nasledujúci odsek. Golf získal aktualizované asistenčné a zábavné systémy, niektoré dokonca ako prvý Volkswagen vôbec.

Golf dostal do príplatkovej výbavy polo-automatický asistent pre jazdu v kolónach, rozoznávanie chodcov pre Front Assist s mestským Emergency Braking. Novinkou je tiež asistent jazdy s prívesom, nový Adaptívny tempomat ACC, parkovací asistent, asistent sledovania únavy, asistent sledovania značiek, automatické brzdenie po kolízii a asistent stabilizácie prívesu.

Analógový prístrojový panel nahradí digitálny displej s uhlopriečkou 12,3 palca. Na palubu Golfa sa dostal tiež úplne nový infotainment, ktorý vôbec prvýkrát v automobile značky VW ponúka ovládanie gestami. Zákazník si môže vybrať medzi dotykovými displejmi v rozmere od 6,5 do 9,2 palca, pričom tradičné „gombíky“ okolo displeja vystriedali elegantné zapustené dotykové tlačidlá (pevné) na sklenom povrchu.

Zdroj: VW
Zdroj: VW
Zdroj: VW

Nový systém umožní užívateľom personalizáciu domovskej stránky menu. Ovládanie je možné ako gestami (pri najväčšom displeji), tak aj dotykom a hlasom. Systém bude možné prepojiť s ďalšími zariadeniami, predpokladáme wi-fi hotspot, možnosť zrkadlenia obsahu a mnohé ďalšie. 

Zdroj: VW
Zdroj: VW
Zdroj: VW

„Zamerali sme sa na úplne novú generáciu infotaimentu a konektivity. V segmente neexistuje auto, ktoré by bolo inteligentnejšie, bezpečnejšie a konektívnejšie,“ povedal Dr. Herbert Dies, riaditeľ značky Volkswagen. Dodal, že Volkswagen príchodom nového Golfa naberá rýchlosť. V roku 2017 značka predstaví 10 nový modelov a v roku 2020 bude mať kompletne nové modelové portfólio.

Nový Golf pôjde do predaja začiatkom budúceho roka. Viac detailov sa teda dozvieme v nasledujúcich týždňoch, platí to aj o novej verzii Golf GTE, ktorej facelift si môžete pozrieť v galérii spolu s ďalšími verziami. 

Zdroj: VW

jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo