2016-04-07 16:55:00
Audi A3 facelift 2016
Audi A3 facelift 2016
Zdroj: Audi AG

Nové Audi A3 je po facelifte, vie jazdiť aj samé, dostalo trojvalec

Tretia generácia Audi A3 sa predáva od roku 2012. Omladenie sa už pýtalo na svet.

Facelift priniesol iba decentne pozmenený vzhľad, ktorý sa na dizajne výraznejšie neprejavil, tiež nový základný motor a poloautomatického asistenta pre jazdu v kolónach. Z vonkajších úprav je zmenený predný nárazník a svetlá a inak je tvarovaný aj zadný difúzor. Modernizované Audi A3 sa opticky približuje novej generácii väčšieho sedanu a kombi A4. Je to zrejmé najmä pri pohľade na prednú časť. Ostrejšie rezaná šesťuholníková maska ​​chladiča je dynamická, diódové svetlomety skoro akoby vypadli z oka väčšej sestre a mimoriadne zaujímavá je spodná časť nárazníka pri verzii e-tron.

Po prvý raz sa v kompaktnom Audi objavujú diódové svetlomety Matrix známe z väčších modelov. Vnútri na vodiča čaká nový volant, upravený systém MMI s menším počtom tlačidiel a rozšírenými funkciami hlasového ovládania a pekne čitateľný digitálny združený prístroj virtual cockpit. Poznáme ho už z modelov A4, Q7, TT alebo R8. Má uhlopriečku 12,3 palca a vedľa palubného počítača napríklad zobrazí aj mapu navigácie. Faceliftu sa dočkal celý modelový rad A3 a S3. Nový je tak nielen trojdverový hatchback, ale aj 5dv. Sportback, kabriolet a sedan.

Dôležité veci sa ale dejú pod kapotou, kde došlo aj na osvieženie motorovej palety. Z ponuky zmizol štvorvalec 1.2 TFSI a namiesto neho nastupuje litrový trojvalec TFSI s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 200 Nm v rozmedzí 2000-3500 otáčok. Audi uvádza, že motor je efektívny a zároveň neobetuje ani časť pôžitku z jazdy. Pri tejto verzii je zaujímavá hmotnosť len 1150 kg.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG


Ďalším stupňom motorizácie je štvorvalec 1.4 TFSI so systémom CoD pre vypínanie valcov, výkonom 110 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Na samom vrchole základnej ponuky nájdeme motor 2.0 TFSI so 140 kilowattmi, ktorý má 320 Newtonmetrov. Tento motor je novo párovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou s mokrými spojkami, ktorá nahrádza predtým používanú šesťstupňovú prevodovku. K dispozícii bude aj s pohonom všetkých kolies.

Ponuku vznetových motorov tvoria tri verzie - základná tisícšesťstovka s výkonom 81 kW kombinovaná so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo sedemstupňovou dvouspojkovou a dva dvojlitrové varianty s výkonom 110 kW (340 Nm) a 135 kW (380 Nm). Aj verzia 2.0 TDI sa bude predávať za príplatok ako štvorkolka, automat bude k dispozícii prakticky ku všetkým motorom.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Stále zostávajú v ponuke aj verzie g-tron (1.4 TFSI / 81 kW na zemný plyn) a plug-in hybridný e-tron kombinujúci 1.4 TFSI (110 kW) s elektromotorom. Kombinovaný výkon sústavy je 150 kW a nabíjanie akumulátora s kapacitou 8,8 kWh z trojfázovej siete (380 V) zaberie o čosi viac ako dve hodiny.

Samostatnou kapitolou sú verzie S3 a RS3. Kým tá druhá zatiaľ facelift neprekonala, S3 má pod kapotou inovovaný dvojliter TFSI s výkonom 228 kW (+7 kW) a krútiacim momentom 400 Nm (+20 Nm)  v rozpätí od 2000 do 54400 otáčok. Ostrejšia A3 bude dostupná vo všetkých karosárskych variantoch vrátane sedanu aj kabrioletu. Pohon všetkých kolies je pri modeli S3 v základnej výbave.

Zdroj: Audi AG
Zdroj: Audi AG

Zaujímavosťou je novinka v segmente - funkcia semiautonomnej jazdy v kolónach až do rýchlosti 65 km/h. Asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche spolupracuje s adaptívnym tempomatom Audi adaptive cruise control (ACC) s funkciou Stop&Go. Systém, dodávaný na želanie, automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu a v kombinácii s prevodovkou S tronic po krátkom zastavení automaticky opäť rozbehne vozidlo. V hustej premávke asistenčný systém na dobre označených cestách dokonca na krátky čas preberá aj riadenie. Ďalšou novinkou v modelovom rade A3 je systém Emergency Assist, dodávaný na želanie. Tento systém automaticky bezpečne zastaví vozidlo ak napriek upozorneniam nezaregistruje nijakú aktivitu vodiča pri ovládaní vozidla. Nový asistenčný systém pre premávku v priečnom smere upozorňuje vodiča pri cúvaní z parkovacích miest kolmo na cestu na vozidlá približujúce sa zboku. Ponukou asistenčných systémov nové Audi A3 posúva latku v kompaktnej triede premium zase o krok vyššie. Jazda v meste i mimo mesta je vďaka vylepšenému systémuAudi active lane assist a Audi pre sense vrátane ochrany chodcov ešte bezpečnejšia.

Modernizované Audi A3 pôjde do (pred)predaja už v máji, prvé dodávky zákazníkom prebehnú v lete. Ceny v Nemecku štartujú od 23 300 eur. Ceny pre náš trh, ako aj hodnoty spotreby jednotlivých verzií a úroveň emisií zatiaľ nie sú k dispozícii.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo