21.01.2016

FOTO: Nová DS3 a DS3 Cabrio – francúzsky šperk s novou technikou a motormi

Automobilka DS prináša výrazný facelift svojho najmenšieho modelu DS3 a DS3 Cabrio.

I keď automobilka DS svoje modely uvádza ako nové, skôr ich možno označiť za výrazne faceliftované. Kľúčom zmien bolo jednak vštepenie nového dizajnového jazyka automobilky aj najmenšiemu modelu, no najmä aktualizácia techniky. Tá zahŕňa nové LED svetlá, či automatické brzdenie v meste v prípade potreby.

Model DS3 sa prvýkrát ukázal svetu v roku 2010. Odvtedy si našlo svojho majiteľa 390 000 kusov. Nová značka DS odvodená od prémiovej odnože značky Citroen chce v úspechu pokračovať. Pomôcť k tomu má nová automatická prevodovka EAT6 po novom kombinovateľná aj s výkonnejším prepĺňaným trojvalcom PureTech 130 a tiež na športovosť zamerané verzie Performance s výkonom až 208 koní.

Nová tvár modelu je založená na nových svetlometoch DS LED vision, ktoré zvýrazňuje chromovaná obruba, ktorá v podobe dvoch ramien pokračuje do LED svetlometov a hmloviek. Predná časť dostala nové tvary, ktoré predstavujú Double Wings - nový dizajnový prvok značky DS. Svetlomety DS LED vision spájajú technológiu LED svetiel so xenónovými výbojkami pre zlepšenie svetelného toku a zníženie energetickej náročnosti a zároveň zvýšenie výdrže svetiel. Celkovo si nové svetlomety pýtajú o viac ako 50 % menej energie ako pôvodné pri zvýšení svietivosti.

Zvýrazniť osobitosť auta pomôže 78 farebných kombinácii laku karosérie a farby strechy s ďalšími možnosťami personalizácie strechy, karosérie, krytov vonkajších spätných zrkadiel, kolies, palubnej dosky, hlavice radiacej páky a poťahov.

 Nová DS3 zvyšuje i svoju konektivitu prostredníctvom aplikácie MirrorScreen, ktorá dokáže komunikovať s Apple CarPlay™, aj s rozhraním MirrorLink® telefónov so systémom Android. Nový 7-palcový dotykový displej ušetril 20 tlačidiel na stredovom paneli. Vodič môže ovládať funkcie mobilného telefónu cez väčší displej infotainmentu v aute, môže sledovať navigáciu, nastavovať hudbu a cez bezplatnú aplikáciu MyDS môže po opustení vozidla zistiť aktuálny dojazd auta, parametre jazdy, či môže svojho tátoša nájsť v prípade, že zabudol, kde zaparkoval. Automobil má k dispozícii tiež asistenciu v prípade núdze, či kontrolu servisného intervalu.

Active City Brake, ako sa systém automatického brzdenia označuje, umožňuje odstrániť nehody v nízkych rýchlostiach, prípadne výrazne eliminovať ich následky. Krátkovlnný laserový radar umiestnený v hornej časti čelného skla identifikuje prekážky ako napríklad stojace vozidlo či pomaly idúce vozidlo v tom istom smere. V rýchlosti do 30 km/h vyhodnotí prípadné ohrozenie a bez toho, aby vodič stlačil brzdový pedál, vyšle signál riadiacej jednotke bŕzd, aby zabránil zrážke. V prípade potreby vie aj úplne zastaviť vozidlo. V tomto prípade sa vozidlo na 1,5 sekundy úplne zastaví, aby mohol vodič plne prevziať kontrolu. To potvrdí stlačením brzdového pedála. Treba poznamenať, že pred samotným automatickým brzdením sa zvýši tlak v brzdnom okruhu a pokiaľ systém identifikuje nebezpečnú situáciu, priblíži brzdové platničky ku kotúčom. Ak si situácia vyžiada automatické brzdenie, bude systém pripravený rýchlejšie zareagovať a získa niekoľko dôležitých milisekúnd.

Ponuka motorizácii je po novom bohatšia. DS3 má k dispozícii 8 motorizácii, z toho sú tri trojvalce PureTech s odlišnými výkonmi, dva výkonné štvorvalce THP a tri naftové motorizácie BlueHDi. Ponuka tiež zahŕňa štyri prevodovky, z toho manuálne 5 a 6-stupňové, 5-stupňovú robotizovanú a 6-stupňovú automatickú.

 Základným motorom zostáva atmosférický trojvalec PureTech 82 s maximálnym výkonom 82 koní a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Ponuka pokračuje s kombináciou motora PureTech 82 a robotizovanej prevodovky (počítačom riadená klasická prevodovka). Stred benzínovej ponuky tvoria prepĺňané trojvalcové motory PureTech110 s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo automatickou prevodovkou EAT6 (planétová). PureTech130 s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) a maximálnym krútiacim momentom 230 Nm je k dispozícii iba so šesťstupňovým manuálom. Vrchol štandardnej ponuky ukončuje prepĺňaný 1,6 litrový štvorvalec THP s výkonom 120 kW (165 k) a krútiacim momentom 240 Nm.

Naftovú ponuku zastupujú štvorvalce s objemom 1,6 litra BlueHDi (s AdBlue). Základ tvorí motor s výkonom 73 kW (100 k) a krútiacim momentom 254 Nm spriahnutý s 5-stupňovým manuálom. Tento motor bude dostupný aj v eko verzii, ktorá dokáže stlačiť emisie CO2 na 79gramov na kilometer. Druhá motorizácia je ten istý štvorvalec označený BlueHDi 120 s maximálnym výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 280 Nm a so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Absolútnym vrcholom ponuky budú verzie Performance, dostupné ako pre kupé tak i verziu s otvárateľnou strechou cabrio. Podkapotou bude skrytý prepĺňaný štvorvalec 1,6 THP s maximálnym výkonom 153 kW (208 k) a maximálnym krútiacim momentom 300 Nm. Táto verzia bude mať štandardne dodávaný samosvorný diferenciál Torsen na poháňanej prednej náprave a pôjde tak o skutočne ostré vozidlo schopné konkurovať nejednému hot-hatchu.

Okrem výkonného motora, diferenciálu a šesťstupňovej manuálnej prevodovky s upravenými prevodmi pre lepšiu akceleráciu DS3 Performance odlíši od štandardných verzií aj znížený podvozok o 15 mm, tuhšie pruženie, rozšírený rozchod kolies vpredu o 26 mm a vzadu o 14 mm. K tomu oddelenie DS Performance pribalí 18-palcové zliatinové disky a upravené brzdy s kotúčom v priemere 323 mm vpredu, vzadu 249 mm a vzadu treba rátať tiež s upravenými brzdovými strmeňmi.

Zaujímavosťou verzie Cabrio je fakt, že strechu si môžete otvoriť i zatvoriť až do rýchlosti 120 km/h. V prípade otvorenej strechy komfort zlepšuje i vzduchový deflektor.

jh
ZDROJ: Citroen

Komentáre k článku