2015-06-18 14:03:20
Nový Mercedes GLC
Nový Mercedes GLC
Zdroj: Mercedes

FOTO: Nový Mercedes GLC je od GLK oblejší, väčší, ľahší ale i pevnejší. Zaujme?

Nové stredne veľké SUV od značky Mercedes a zároveň najmenšie z rodiny s hviezdou mení názov z GLK na GLC.

Avšak názov nie je tou najväčšou zmenou. Druhá generácia modelu GLK sa pri zmene na GLC zmenila takmer všetkým. Auto je dlhšie, vyššie, väčšie a pritom ľahšie a vďaka použitým materiálom aj pevnejšie.

Nový model je s dĺžkou 4656 mm o 120 mm dlhší než predchodca. So šírkou 1890 mm o 50 mm širší. S výškou 1639 mm o 9 mm vyšší a s rázvorom 2873 mm priestrannejší pre pasažierov o 118 mm.

GLC nastupuje v štyroch motorizáciách spĺňajúcich emisnú normu EU6, s funkciou štart-stop a s pohonom 4MATIC. Oproti predchádzajúcim vykazujú až o 19 percent nižšiu spotrebu, tiež vďaka rekordne nízkej hodnote cw 0,31 i celkového odporu vzduchu 0,794. Dva dieselové GLC: 220 d 4MATIC a 250 d 4MATIC (125 kW/170k; 400Nm a 150 kW/204k; 500 Nm) so spotrebou 5,0-5,5 l/ 100 km resp. 5,0 – 5,5l/100 km zrýchlia z nuly na 100 km/h za 8,3 s a 7,6 s. Dosahujú maximálnu rýchlosť 210 resp. 222 km/h. Benzínový GLC 250 4MATIC (155 kW/211 k; 350 Nm) spotrebuje 6,5-7,1 l/100 km, zrýchli z nuly na 100 km/h za 7,3 s a má maximálnu rýchlosť 222 km/h. Uvedené tri modely majú sériovo 9-stupňovú automatickú prevodovku 9G-TRONIC. Štvrtý model GLC 350 e 4MATIC predstavuje v tomto segmente prvé hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete s najnižšími hodnotami spotreby a emisií. Pri systémových parametroch (155 + 85 kW / 211 + 116 k; 560 Nm) dosahuje maximálnu rýchlosť 235 km/h. Zrýchli z nuly na 100 km/h už za 5,9 s.


Nové GLC poskytuje prakticky takmer všetky asistenčné systémy značky známe z Tried C, E a S. Ponúka v tomto segmente jedinečný systém viackomorového vzduchového pruženia AIR BODY CONTROL a rozšírený program dynamiky jazdy DYNAMIC SELECT s piatimi jazdnými programami. Ak je GLC vybavené terénnym technickým balíkom svetlá výška sa zvýši až o 50 milimetrov. Terénny technický balík obsahuje až päť programov. Úplnou novinkou sú popri jazdnom programe pre klzký povrch štyri špecifické terénne jazdné programy (offroad, stúpanie, vyslobodzovanie, príves).


Karoséria je vizuálnym pokračovaním dizajnu modelu Concept GLC kupé. Oproti predchádzajúcej generácii poskytuje cestujúcim výrazne viac priestoru. Napriek výrazne zväčšeným vonkajším rozmerom, dlhšiemu rázvoru kolies a širšej výbave sa podarilo znížiť hmotnosť vozidla o 80 kilogramov. Najväčší podiel na tom má úplne novovyvinutá karoséria, ktorá je vďaka inteligentnej kombinácii materiálov z hliníka a vysokopevnostných a ultravysokopevnostných ocelí až o 50 kilogramov ľahšia ako menší predchádzajúci model GLK.

Cena nového GLC v Nemecku je už známa. Začína na úrovni 44-tisíc eur za základný model GLC 250 4MATIC. Športovejším kolegom nového GLC-čka je model GLC coupe. BMW tak dostalo nových konkurentov pre modely X3 a X4.

 

 

jh

Komentáre k článku


Stream naživo