03.04.2015

Lincoln Continental je späť. Americká ikona sa vracia ako pútavý koncept

Po trinástich rokoch od ukončenia výroby typickej americkej limuzíny Continental značka Lincoln naznačuje, že chystá návrat.

Nemožno ho síce nazvať ako návrat kráľa, určite však ide o meno, ktoré je späté s americkým automobilizmom a s americkou predstavou luxusného vozidla. Nový Lincoln Continental však vyzerá úplne inak než jeho predchodcovia. Našťastie?

Lincoln Continental, čo vám to len hovorí... Nemusíte si spomínať, Continental sa objavil v hŕbe amerických filmov, ale aj v programe Top Gear, kde jeho štvrtá generácia „bojovala“ o titul najhoršie auto na svete. Samozrejme, Top Gear bol najmä zábavný televízny magazín, no v tomto prípade nebol ďaleko od pravdy. Continental možno len ťažko hodnotiť ako dobré auto, a to nielen z pohľadu Európana.

V stručnosti ide o obrovské, priam gigantické vozidlá, ktoré sa vyznačovali nie príliš vysokou kvalitou výroby. Neboli ani obratné ani úsporné, no v čase, keď vznikali (a na časy, ktoré spomínali) bolo dôležité mať veľký motor, komfortné pruženie, klimatizáciu, automat a úctyhodný vzhľad. Dnes sa slovíčko luxus aj v Amerike spája so športovosťou, a tak Lincoln čelí novej výzve. Nielenže poskytnúť zákazníkom luxusné vozidlá, no tiež autá, ktoré aspoň vyzerajú športovo.

A niečo obdobné sa značke podarilo pri koncepte Lincolnu Continental, ktorý sa dnes predstavil na autosalóne v New Yorku.

Lincoln Continental začal ešte v roku 1940 prvou generáciou, pod ktorú sa podpísal syn zakladateľa značky Ford Edsel. Auto vyzeralo skvostne, no čaro prvých generácií sa postupom času vytratilo. Dovedna bolo osem generácií tohto vozidla pričom posledná sa prestala vyrábať v roku 2002.

Dnes sa zdá, že Lincoln sa k ikonickému názvu vráti veľkým sedanom/limuzínou s dominantne športovým vzhľadom pripomínajúcim autá značky Bentley, (zo zadu Audi) a iných.  

Podľa amerických médií síce Lincoln nazval Continental ako koncept, no je to koncept, ktorý vôbec nemá ďaleko do výroby.

Continental vo svojom vzhľade zahŕňa štandardné prvky značky, no pridáva nový veľký gril, nové LED svetlá s údajne laserovými diaľkovými svetlami i spojené zadné svetlomety, ktoré možno nájsť na autách konkurentov z Európy – Mercedes S coupé, či Audi Prologue concept. Zaujímavé sú tiež kľučky dverí posadené priamo pod okná, či chrómovaná široká lišta na spodnej časti vozidla.

Imidž vozidla dotvárajú 21 palcové disky kolies. Interiér by mal byť zložený zo „zmyslovo najpríjemnejších materiálov“. Konkrétne by to mala špeciálna koža Venetian na sedadlách a dverách, Alcantara čiastočne na sedadlách a na iných miestach. V kabíne sa tiež objavuje náladové osvetlenie, drevo, kopa chrómu a satén, či koberčeky z ovčieho rúna.

Sedadlá sa dajú nastaviť až 30-timi spôsobmi, pričom využívajú nový dizajn, ktorý by mal vyhovieť požiadavkám akéhokoľvek pasažiera. Zároveň je možné otočiť sedadlo pasažiera vpredu dozadu a tým zabezpečiť lepšie možnosti konverzácie. Sedan je pritom neúprosne štvormiestny s veľkým rázvorom, čo zabezpečuje vyššie pohodlie.

Podkapotou vozidla by mal byť motor vyvinutý špeciálne pre potreby značky Lincoln 3,0 litrová benzínová V6-tka EcoBoost, zatiaľ však nie sú známe výkonnostné parametre v tomto konkrétnom modeli a to ako motora, tak i vozidla ako celku. Očakávajú sa tiež moderné technológie a bezpečnostní asistenti. Infotainment bude takmer výhradne ovládateľný cez veľký dotykový displej v strede palubnej dosky a ako býva v USA zvykom, väčšina ovládania bude práve na dotykovom displeji.


 

Ján Hargaš
ZDROJ: autoblog.com

Komentáre k článku