2015-02-19 11:30:00
Volkswagen Passat Alltrack 2015
Volkswagen Passat Alltrack 2015
Zdroj: Volkswagen

FOTO: Volkswagen Passat Alltrack 2015 ponúkne schopnosti v ľahkom teréne

Verzia nového Passatu Alltrack sa predstaví o dva týždne v Ženeve. Do predaja pôjde v priebehu roka.

Novinka Volkswagenu bola už dlhšie očakávaná. Verzia Alltrack patrí k obľúbeným a pomáha Passatu zvyšovať predajné čísla. Alltrack v spojení s novou ôsmou generáciou Passatu vyzerá zaujímavo, i keď treba pripomenúť, že aj predchádzajúci Alltrack pridával Passatu ten potrebný šmrnc.

Nový Alltrack vychádza z Passatu kombi a najväčšie zmeny sú predovšetkým vyššia svetlá výška celkovo o 2,75 cm, čo nie je práve veľa, no dosť aby auto bez škôd zvládlo prechody nespevnenými cestami. Okrem jemného zdvihnutia podvozku pomáha vyššej svetlej výške aj výber kolies a pneumatík. V základe ponúka Alltrack 17-palcové pneumatiky, no dokúpiť sa dajú aj 18 a 19 palcové.

K Alltracku neodmysliteľne patrí úprava exteriéru v mene plastových ochranných prvkov na spodnej časti karosérie, blatníkoch. Zmenená je aj predná maska, detto zadný blatník. Veríme v lepšie terénne zakrytovanie podvozku. Samozrejmosťou je pohon 4Motion, ktorý koncern nazýva ako stály pohon všetkých štyroch kolies, no skôr ide o proaktívne zapájanie zadnej nápravy pomocou spojky Haldex 5.

V interiéri veľa zmien nehľadajte, načo aj. Zmenili sa však lištičky na palubnej doske a do infotainmentu pribudla terénna funkcia, ktorá umožňuje zobraziť informácie ako náklon vozidla a podobne.

Zdroj: Volkswagen

Keď pribudla terénna funkcia v infotainmente, pribudla i pre samotné auto, stlačením zázračného tlačidla sa začne Passat správať väčšmi offroadovo a bude vodičovi pomáhať v prejazde v zhoršených podmienkach.

Najdôležitejšou informáciou sú nepochybne fakty o motoroch. Alltrack si z ponuky motorizácii vytypoval 5 motorov, ktoré mu (okrem iného) zabezpečia odlišnosť od iných terénnych kombíkov v rámci koncernu ako je napríklad Octavia Scout. Základ bude tvoriť nový motor 1,4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a s maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, ktorý v prípade potreby dokáže vypnúť dva valce a ísť len na zvyšné. Druhým benzínovým motorom je 2,0 TSI s výkonom 162 kW (220 k). Naftový základ tvorí overený štvorvalec 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k), asistovať mu bude 140 kW (190k) verzia a vrcholom bude koncernová hviezda biturbo dvojliter s výkonom 176 kW (240 k)

Ján Hargaš
ZDROJ: Volkswagen, autoexpress.co.uk

Komentáre k článku


Stream naživo