09.02.2015

FOTO: Nové Porsche Cayman GT4 je bližšie k 911-tke. 385 koní a 6-stupňový manuál

Čo je lepšie? Porsche Cayman, alebo Porsche 911 Carrera? Jednoduchá odpoveď sa teraz viac komplikuje.

Je to jasné. 911 Carrera je ideálny model automobilky Porsche. Cayman je stredná trieda športovosti a Boxer je základné Porsche. Potom je tu samozrejme 911 Turbo, či hyperšport 918 Spyder. Všetko jasné. To platí pri tradičných verziách, keď sa však pozrieme na vyššie verzie modelov Cayman a Carrera, zistíme, že rozdiely sa stierajú. Pravda, nejde ani tak o schopnosti, tie má 911 lepšie. Skôr ide o pomer ceny a protihodnoty.

Cayman má v základnej verzii 275 koní, Carrera 350 koní. Cayman S má 325 koní, Carrera S má 400 koní. Na otázku, ktoré auto je lepšie však nemôžeme odpovedať iba výkonnostnými parametrami. To by sme potom predstierali, že všetci máme neobmedzený rozpočet. Cayman S s výkonom 325 k z toho istého motora (temer) totiž stojí od 65 000 eur. Carrera s výkonom 350 koní však až 92 a viac tisíc eur. Rozdiel takmer 30-tisíc eur je ozaj poriadny. Stojí za to výkon 25 koní? No ak ich máte, určite. Carrera okrem omnoho silnejších verzií ponúka aj lepšie vlastnosti na okruhu a samozrejme čaro názvu 911 Carrera...

Model Cayman GT4 celú situáciu ešte viac komplikuje. Z plochého šesťvalca uloženého v strede auta dokáže vytlačiť 385 koní a jeho cena bude začínať na úrovni 85 000 eur, a to už zamotá hlavu aj tým najbohatším. Chcem meno, alebo výkon a nižšiu cenu?

Nový model Cayman GT4 má navyše šasi zložené výhradne z komponentov modelu 911 GT3.

To zahŕňa aj o 30 milimetrov nižšiu svetlú výšku pre zabezpečenie ešte lepších jazdných vlastností na okruhu. Cayman GT4 má v porovnaní s doteraz najvýkonnejšou verziou Cayman GTS o 35 koní vyšší výkon, o 0,5 sekundy lepšiu akceleráciu na 100 km/h a o 10 km/h vyššiu maximálnu rýchlosť.

Okrem toho má lepšiu aerodynamiku aj vďaka veľkému prítlačnému krídlu, spomínanej nižšej svetlej výške, pozmenenému dizajnu kapoty s inými vzduchovými prieduchmi. Má tiež nový predný nárazník s väčšími otvormi pre vzduch, i nový zadný difúzor s dvojicou výfukov v strede vozidla.

Puristov poteší skutočnosť, že GT4 sa dodáva výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Interiér je ako inak vybavený aj alcantarou, no alcantara sa dostala aj na volant a v kombinácii s kožou aj na sedadlá. Príplatková výbava však môže pohodlné sedadlá koža/alcantara zmeniť na škrupiny z karbónových vláken, detto tradičné brzdy za keramické.

Porsche tvrdí, že GT4 zvládlo jazdu na okruhu Nurburgring za 7 minút a 40 sekúnd, čím pokorilo také mená ako Lamborghini Murcielago LP640, či Ford GT.

Ján Hargaš
ZDROJ: Porsche

Komentáre k článku