2015-01-29 11:42:13
SsangYong Tivoli 2015
SsangYong Tivoli 2015
Zdroj: SsangYong

SsangYong predstavil model Tivoli. Crossover sa hrnie do Európy! Zaujme?

Kórejská značka SsangYong predstavila svoj prvý model v novej ére pod krídlami indického koncernu Mahindra. Bude to úspech?

SsangYong už dlho nezaberal stránky časopisov a na internete sa skoro nevyskytoval vôbec. Dôvodom je skutočnosť, že modely tejto automobilky možno považovať za staré a ich popularita postupom času klesala. Nehovoriac o nie vždy dobre urobenom dizajne, ktorý mnohí nazývali nešikovná snaha o kopírovanie európskych áut.

To všetko je už minulosť (alebo?) a Ssang Yong sa chystá presadiť vo svete. Prvým bojovníkom bude model nazvaný podľa mestečka neďaleko Ríma – Tivoli. Je teda jasné kam Ssang Yong s automobilom mieri – do Európy. Jeho príchod sa však očakáva aj na opačnom brehu Atlantického oceánu – v USA.

Tivoli predznamenal koncept s názvom XIV, ktorý sme mohli zočiť nedávno v Paríži. Teraz prišiel na rad sériový model, ktorý sa od konceptu až tak nelíši.

A čo to vlastne je? Je to crossover zapadajúci do segmentu B, kde mu robia spoločnosť Renault Captur, Nissan Juke, Opel Mokka a po novom aj Mazda CX-3, či Honda HR-V. Konkurencia je veru riadna, no ešte „riadnejší“ je predaj takýchto áut v Európe a v USA.

Zdroj: SsangYong

Koncept spracovania crossoveru nám pripomína krajana Kiu Soul, no iste je to len náhoda. Dnes už sa navyše podobá každý každému.

Crossover príde na trh s jediným motorom a s predným náhonom. Motor pochádza z vlastného vývoja automobilky. Má objem 1,6 litra, maximálny výkon 92 kW (126 k) a maximálny krútiaci moment 157 Nm. Neprepĺňaný (asi) motor sa bude dať kombinovať buď s manuálnou prevodovkou, alebo klasickým automatom od Aisinu druhej generácie, ktorý by mal prinášať radenie rýchle ako dvojspojková prevodovka.

Neskôr do ponuky pribudne 1,6 litrový naftový agregát a pohon všetkých štyroch kolies. SsangYong si dal záležať nielen na vývoji motora, ale aj konštrukcie auta a bezpečnosti posádky. Štandardom by malo byť sedem airbagov a bezpečnostné systémy, bez ktorých by už nemal šancu získať 5 hviezd pri crash testoch sú tiež prítomné.

Zdroj: SsangYong

5 hviezd však nezíska ak nebude mať dostatočne pevnú konštrukciu a vhodne nastavené deformačné zóny. Automobilka tvrdí, že viac ako 70 percent konštrukcie je vyrobenej z vysokopevnostnej ocele, pričom na desiatich hlavných oblastiach je ešte pevnejšia oceľ.

Samozrejmosťou tiež bude bohatý infotainment a voliteľná výbava. Kedy a či vôbec dorazí na Slovensko, kto bude auto ponúkať a kto servisovať, zatiaľ s istotou tvrdiť nemôžeme. Vieme však, že auto ponúkne štandardnú 5 ročnú záruku a hrdo hlási, že je najpokrokovejším vozidlom pochádzajúcim z Kórei.

Zdroj: SsangYong

Ján Hargaš
ZDROJ: SsangYong

Komentáre k článku


Stream naživo