04.10.2014

Autosalón Paríž 2014 – automobilky vytiahli tromfy ešte pred jeho začiatkom

Mnohé automobilky predstavili vybranému okruhu novinárov to najlepšie, čo prichystali v predvečer autosalónu.

Parížsky autosalón je veľká vec, na ktorú sa tešia nielen návštevníci (v roku 2012 ich bolo viac ako milión a 200 tisíc), ale aj automobilky. Záujem o ich exponáty je enormný aj zo strany médií. Pred dvoma rokmi sa akreditovalo viac ako 103 000 novinárov! Tento rok mala zastúpenie aj redakcia Podkapotou.

Niektoré automobilky ukázali svoje esá skôr, ako sa otvorili brány autosalónu. Urobil tak napríklad koncern Volkswagen, ale aj značka Kia a my sme mali možnosť zoznámiť sa ešte v predvečer autosalónu s novinkami, ktoré pripravila značka s modrým oválom. Ford vytiahol do boja so širokou paletou modelov, no najväčší záujem bol o dva. Vlastne tri.

Po pár rokoch v rámci životného cyklu inovoval modely C-MAX a Grand C-MAX. Oba modely prešli podstatnými zmenami, ktoré si priblížime v najbližších dňoch, lebo sme sa na ne pýtali priamo vedúceho inžiniera vozidiel kategórie C a riaditeľa dizajnu pre vozidlá Ford.

O zmenách sme už písali na našich stránkach, takže teraz sme sa zamerali na to, ako pôsobia vynovené modely na človeka. V zásade zachovávajú novú dizajnovú štruktúru prednej časti, ako aj ostatné prvky dizajnu, ktorý sa objavil pred časom aj na iných  modeloch značky. V tom sa pridávajú k ostatným modelom s výraznou novou tvárou značky Ford, v štýle Aston Martin. Nový rad vozidiel C-MAX má teraz emotívnejší a elegantnejší štýl exteriéru ako aj intuitívne riešený a remeselne dobre vypracovaný interiér. Presvedčiť sa o tom mohli novinári už na večernom podujatí deň pred začiatkom dní určených pre médiá.

Zmeny sa dotkli aj celkového dojmu z auta počas, čo sme však zatiaľ ešte nemali možnosť vyskúšať, no verím, že sa k tomu čoskoro dostaneme. Nový Ford C-MAX a Grand C-MAX majú podľa informácií automobilky ponúkať vyššiu mieru pohodlia, kultivovanosti a kvality jazdy. Podpisuje sa pod to napríklad aj značné zlepšenie chodu a kultivovanosti motorov, ktoré však prináša aj zlepšenia v oblasti úspory paliva a produkcie emisií CO2.. Rad pohonných jednotiek pre Európu tvorí nový 1,5-litrový zážihový motor EcoBoost a 1,5-litrový vznetový motor TDCi. V modeli C-MAX je po prvý raz v ponuke aj 1,5-litrový vznetový motor ECOnetic, ktorého produkcia CO2 je 99 g/km.

Autá ponúkajú možnosť bezdotykového otvárania dverí batožinového priestoru (známy „kop“ pod zadným nárazníkom, ktorý prevzali z modelu Kuga) a disponujú tiež dômyselnými novými riešeniami úložného priestoru. Majú tiež funkciu kolmého parkovania. Zlepšený systém predchádzania nárazom pri nízkych rýchlostiach (Active City Stop) pracuje pri rýchlostiach do 50 km/h. Viac informácií nájdete v predchádzajúcom článku.

Novinkou nielen pre autosalónový Paríž je tiež nový Ford S-MAX, ktorý sa cez fázu koncept dostal tiež do podoby auta zrelého do predaja. Udeje sa tak už v priebehu budúceho roka. Toto prepracované a štýlovejšie priekopnícke vozidlo pre športové aktivity uvádza Ford s lepším technologickým vybavením, ktoré prináša ešte väčší pôžitok z jazdy

Ponúka priestor, v ktorom môže pohodlne a štýlovo cestovať až sedem osôb, a prináša pohyblivosť a a obratnosť charakteristické pre menšie auto. Úplne nový S-MAX prichádza s európskou premiérou technológie adaptívneho riadenia z dielne automobilky Ford a poháňa ho 1,5-litrový zážihový motor EcoBoost alebo prerobený 2,0-litrový vznetový motor TDCi. Vďaka nim má vozidlo nižšie emisie CO2 a prvotriednu jazdnú dynamiku.

Po prvý raz sú v ponuke dynamické LED svetlomety od spoločnosti Ford s technológiou diaľkových svetiel proti oslneniu (Glare-Free Highbeam), zatiaľ čo po prvýkrát v segmente je použitý prednárazový bezpečnostný systém. S-MAX dokáže vytvoriť 32 kombinácií usporiadania sedadiel a batožinového priestoru a má sklápacie sedadlá Easy-Fold v druhom a treťom rade, ktoré sú taktiež novinkou v tomto segmente áut.

Navyše ako prvé auto v rámci triedy prináša predné tvarované sedadlá Ford Multi-Contour, ako aj špecializovaný klimatizačný systém pre zadné sedadlá. Nesmieme zabudnúť na komfortný komunikačný systém SYNC 2 s hlasovým ovládaním, bezdotykové otváranie dverí batožinového priestoru a najlepšie úložné riešenia v triede.

Pracovnú cestu redaktora hradila spoločnosť Summit Motors Slovakia, spol. s r.o.

Jozef Vydra

Komentáre k článku