25.09.2014

Audi si do Paríža prichystalo kabriolety: TT roadster a TTS roadster

Ozdobou parížskeho „stánku“ automobilky so štyrmi kruhmi v znaku budú nepochybne dva nové kabriolety odvodené od modelu TT.

Nové verzie modelu TT prichádzajú pol roka po prvých fotografiách kupé TT. Kabrio si budú môcť zákazníci kúpiť v dvoch verziách s dvoma motormi.

Dvojlitrový turbom prepĺňaný motor 2,0 TFSI bude dopĺňať úsporný 2,0 TDI. Áno, európska absurdnosť – dízlový kabriolet funguje naďalej a pravdepodobne veľmi úspešne aj v novom TT roadster.

Verzia TT roadster bude mať k dispozícii 2,0 TFSI s výkonom 160 kW (230 k) a s krútiacim momentom 370 Nm. Naftový motor TDI ultra dostane výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 380 Nm.

TTS roadster si budete môcť kúpiť jedine s benzínovým 2,0 TFSI s výkonom 228 kW (310 k) a s maximálnym krútiacim momentom 380 Nm. TTS roadster zrýchli z nuly na sto za 4,9 sekundy. Výkon auta bude na kolesá prenášaný prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky, alebo príplatkového dvojspojkového automatu S-tronic.

S tým súvisí aj možnosť dokúpiť si vynovený stály pohon Quattro pre TT roadster, pričom pre TTS-ko bude v základe.

TTS roadster robí roadsterom, či kabrioletom plátená plne automatická strecha. Na to, aby si TT zachovalo športový potenciál muselo Audi využiť dodatočné panely v konštrukcii pre zvýšenie torznej tuhosti. Sťahovacia strecha vďaka využitiu magnézia, hliníka, plastov a oceli váži 36 kilogramov, čo je o 3 kg menej než u predchodcu. Zaujímavosťou je, že sklopená strecha neovplyvňuje veľkosť batožinového priestoru a ten naďalej zostáva na úrovni 280 litrov. Uzatvorenie a otvorenie strechy by malo dvom elektromotorom trvať iba 10 sekúnd, s možnosťou manipulovať so strechou do rýchlosti 50 km/h.

V Audi tiež popracovali na zlepšení tlmenia zvukov vonkajšieho prostredia a tiež na tepelnej izolácii strechy. Zaujímavý je tiež nárast hmotnosti. Tá je pre klasické TTčko uvádzaná na úrovni 1230 kilogramov, TT roadster pribralo iba 90 kg na konečných 1320 kg (bez vodiča).

Cena roadstera by mala byť v priemere vyššia o zhruba 3000 eur.

Ján Hargaš
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku