Nový Jaguar XE zaútočí so zadným náhonom a silným motorom na BMW 3 a ďalších
Jaguar XE sa predstavil na veľkolepom podujatí s hviezdnym obsadením, ktoré sa konalo v londýnskom Earl´s Court.
Jaguar XE má poskytovať vodičovi dokonalý zážitok z jazdy. S pohonom zadných kolies, so silným motorom a s ľahkou konštrukciou má k tomu blízko.
Model XE S si vodič užije vďaka kultivovanému kompresorom preplňovanému 3,0-litrovému motoru V6 s okamžitou reakciou. Má výkon 340 koní a krútiaci moment 450 Nm. Tento vysokootáčkový agregát je spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou s ovládaním radenia pomocou páčok pod volantom. Vodič môže kedykoľvek využiť poriadnu rezervu výkonu. XE S zrýchli z 0 na 100 km/h len za 5,1 sekundy a dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Hliníkový Jaguar XE je prvým modelom skonštruovaným využitím novej modulárnej architektúry od spoločnosti Jaguar Land Rover. Jeho cieľom je stanoviť štandard jazdnej dynamiky v kategórii vozidiel strednej veľkosti. Jaguar sa snažil tomuto dynamickému sedanu vštiepiť čo najviac génov športového kupé.
Zvonka je badať veľmi významnú podobnosť s väčším a o trošku starším bratom XF. Dizajn je však predsa len odlišný. K športovému vzhľadu okrem kriviek karosérie napomáha aj agresívna predná maska, zadný spoiler, či voliteľné 20-palcové kované disky.
Vďaka novej platforme je aj v menšom sedane podľa všetkého dosť miesta. Samozrejmosťou sú vyberané materiály a moderné technológie.
Model XE sa začne predávať v roku 2015 vo vysokovýkonnej verzii s označením S.
K verzii XE S neskôr pribudnú ďalšie modely poháňané mimoriadne úspornými 2,0-litrovými štvorvalcovými zážihovými a vznetovými motormi, ktoré budú spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Vznetové motory patria do úplne novej rodiny motorov Ingenium s mimoriadne nízkou spotrebou paliva 3,14 l/100 km a emisiami CO2 na úrovni 99 g/km.
Model XE by mal byť podľa vyjadrení automobilky najľahším, najpevnejším a najaerodynamickejším sedanom značky Jaguar. Rovnako ide o prvý Jaguar vybavený elektrickým posilňovačom riadenia, ktorý zabezpečuje mimoriadnu odozvu a pocit z riadenia, ale s nižšími energetickými nárokmi v porovnaní s hydraulickými systémami. XE sa môže pýšiť najnižšími prevádzkovými nákladmi zo všetkých vozidiel Jaguar, a taktiež by mal byť najohľaduplnejší k životnému prostrediu.
Hliníkový Jaguar XE sa bude vyrábať v novom výrobnom závode spoločnosti v Solihulle. Tento moderný závod je súčasťou investície vo výške 1,5 miliardy libier a prácu si v ňom nájde 1 700 ľudí z Veľkej Británie.
Viac informácií sa dozvieme až na oficiálnej svetovej premiére na nadchádzajúcom autosalóne v Paríži.
ZDROJ: Jaguar
Komentáre k článku