2014-07-08 10:15:04
Mini Paceman dostal facelift
Mini Paceman dostal facelift
Zdroj: BMW

FOTO: Individualista menom Mini Paceman dostal facelift

Ten ale ťažko nájdete na tvárovej oblasti auta. I tak sa zmeny nájdu, viac ich je pod povrchom. Nejaké i Podkapotou...

Mini Paceman patrí podľa materskej automobilky do triedy SAC – sports activity coupe. Proti tomu nemožno nič namietať. Paceman je nielenže „nafúknuté“ Mini, je tiež „natiahnuté“ Mini...

Paceman je absolútne jedinečný kus auta, ktorý má tak výrazný a nevšedný zjav, že je zbytočné robiť mu výrazné úpravy. Dizajn karosérie sa tak skutočne zmenil iba mierne. Maska sa zmenila hlavne na najvýkonnejšom modeli Paceman John Cooper Works. Získala logo John Cooper Works. S-ko zasa novú priečnu lištu, písmenko S a zvýraznené kontúry. Vzadu sú umiestnené nové svetlá a to už pri „obyčajnom“ Pacemanovi. Prvý krát pre značku sú zadné svetlomety usporiadané horizontálne.

Mini Paceman získalo dva nové laky karosérii – Jungle Green a Midnight Grey. Nový Paceman môže byť bez príplatku vybavený kontrastnou farbou strechy – buď bielou, alebo čiernou. Červená Chilli Red je vyhradená pre John Cooper Works.

Nové sú základné zliatinové 16-palcové kolesá, ktoré sa vyznačujú nižšou váhou a lepšou aerodynamikou. 17-palcové disky sú tiež ľahšie ako u predchodcu. Mini John Cooper Works Paceman má v základe 18-tky, no ak chcete za volantom trošku viac komfortu, môžete ich vymeniť za menšie.

Halogénové svetlá vymenili LED-ky a to ako pri dennom svietení, parkovacom, tak i pri hmlovom svietení. LED diódy vpredu pomáhajú svojim usporiadaním dotvoriť vzhľad vozidla.

Mini Paceman je robené výhradne ako štvormiestne vozidlo. Naznačujú to obrovské dvere, taktiež usporiadanie interiéru vzadu. Predné sedadlá možno označiť za športové, no i zadné majú zvýraznené bočné vedenie. Do tohto interiéru tak pribudla antracitová farba, i chrómované aplikácie ovládačov vetrania.

Zdroj: BMW

Zvýšenia výkonu sa dočkal dvojlitrový štvorvalec z modelu Mini Cooper S Paceman. Motor od BMW prepĺňaný twin-scroll turbom s priamym vstrekovaním a variabilným časovaním ventilov má o 5 kW viac. Výkon sa tak zaokrúhlil na 140 kW (190 k), vďaka čomu sa akcelerácia z pokoja na 100 km/h zrýchlila o 0,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 193 km/h. Podstatou zmien však nie je ani tak zvýšenie výkonu ako zvýšenie efektivity, vďaka čomu sa kombinovaná spotreba dostala na úroveň 5,7 litra na 100 km.

Miernym zlepšením parametrov tiež prešiel Mini Cooper D Paceman i Mini Cooper SD Paceman. Prvý menovaný z naftového štvorvalca vyprodukuje 82 kW (112 k), zatiaľ čo výkonnejší SD Paceman má 105 kW (143 k). Obe verzie sú lepšie hlavne v pružnosti a majú o niečo nižšiu spotrebu.

Polepšil si aj Mini John Cooper Works Paceman, ktorý má Podkapotou pôvodný benzínový štvorvalec vytvorený v spolupráci s koncernom PSA. Výkon jednašestky zostal na úrovni 160 kW (218), no napriek tomu o niečo lepšie zrýchľuje – z nuly na sto za 6,9 a o trošku menej papá.

Všetci Pacemani si zároveň môžu prikúpiť stály pohon všetkých štyroch kolies s názvom ALL4, John Cooper Works Paceman ho má v štandarde. Fotografie nájdete v galérii.

Ján Hargaš
ZDROJ: BMW Group

Komentáre k článku


Stream naživo