28.05.2014

Škoda Yeti Xtrem je poriadne silná káva - toto je Yeti na iný spôsob

Svoju svetovú premiéru pri jazere Wörthersee bude mať ďalšia štúdia značky Škoda.

Legendárny zraz priaznivcov tuningu značiek skupiny Volkswagen bude tento víkend už po tridsiatytretíkrát. Škoda sa na stretnutí GTI zúčastní po piaty raz.

Približne 200 000 fanúšikov bude putovať počas predĺženého víkendu (už od dnes 28. do soboty 31. mája 2014) na kultovú akciu do rakúskeho Reifnitzu. Budú si mať na čom „popásť oči“. Škoda pripravila okrem konceptu CityJet predstaveného už aj na našich stránkach poriadny „nárez“.

Štúdia Škoda Yeti Xtreme z dielne dizajnérov automobilky Škoda je mimoriadne športová a dynamická verzia úspešného kompaktného SUV v rely štýle. Tento netradičný showcar kombinuje vlastnosti SUV s pohonom všetkých kolies s naozaj svojráznymi dizajnovými a výbavovými prvkami razantného rely vozidla. Automobilka ním ukazuje mnohostranný potenciál svojho obľúbeného kompaktného SUV. V roku 2013 sa Škoda Yeti dočkala kompletného prepracovania, pričom po prvý raz oslovuje zákazníkov v dvoch verziách: ako Škoda Yeti do mesta a ako Škoda Yeti Outdoor pre terén a dobrodružstvo. No a práve toho by si mali cestujúci v tejto štúdii užiť viac ako dosť...

Pod kapotou je motor 1,8 TSI s výkonom 112 kW. Krútiaci moment motora prenáša na všetky kolesá šesťstupňová dvojspojkovú prevodovka (DSG). Maximum 250 Nm je k dispozícii od 1 500 do 4 200 otáčok za minútu. Auto zrýchli z pokoja na 100 km/h za 9 sekúnd a má maximálnu rýchlosť 192 km/h. Yeti Xtreme prevzal veľkoryso dimenzované brzdy z modelu Octavia RS. Nalakovaný vo výrazne matnom sivom odtieni stojí Yeti na mohutných sedemnásťpalcových kolesách z ľahkých zliatin s veľkými terénnymi pneumatikami. Pre náročné športové nasadenie je podvozok výškovo nastaviteľný.

Bočné okná sú zatmavené, naopak strecha a lemy kolies zvýrazňuje ostrá žlto-zelená farba. Vpredu je mohutný nárazník, veľký otvor pre prívod vzduchu a tiež LED svetlomety.

Výrazne tvarovanými blatníkmi a mohutnými prahmi ukazuje Škoda Yeti Xtreme svaly. Vzadu je mohutný nárazník a dve veľké koncovky výfuku, ktoré nie sú iba na okrasu a dodávajú vozidlu výrazný zvukový prejav. V batožinovom priestore je náhradné koleso a špeciálne trakčné podložky, takzvané Recovery Tracks. Po zapadnutí napríklad v piesku sa dajú podsunúť pod kolesá a uľahčia vyslobodenie auta.

Interiér je v rely štýle s tým rozdielom, že pre posádku sú k dispozícii až štyri samostatné športové sedadlá Recaro s integrovanými štvorbodovými bezpečnostnými pásmami. Auto má športový volant s integrovanými páčkami pre radenie rýchlostných stupňov. Paket Color & Trim zahŕňa ďalšie karbónové prvky a kvalitné tmavé alcantarové povrchy so zeleným odtieňom. Nechýbajú hliníkové pedále a špeciálne prahové lišty. Úplne nový je stredový  panel. Okrem iného je vňom nôž na rezanie bezpečnostných pásov a hasiaci prístroj, čiže offroadové prvky obvyklé aj v súťažných vozidlách. Extrém z druhej strany spektra výbavy je držiak iPadu na palubnej doske. No a pre prípad potreby je v priehradke pred sedadlom spolujazdca integrovaná súprava pre poskytnutie prvej pomoci. Vari nebude potrebná...

Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku