2014-04-21 06:25:44
Mercedes-Benz Concept Coupé SUV
Mercedes-Benz Concept Coupé SUV
Zdroj: Mercedes Benz

Mercedes Concept Coupe SUV - prichádza konkurencia pre BMW X6

Budúca trieda MLC je priamou odpoveďou Mercedesu na doterajšie zbieranie úrody BMW.

V kategórii veľkých SUV, ktoré sa tvária ako kupé, nemalo zatiaľ BMW extra konkurenciu. Mercedes sa  to rozhodol zmeniť s MLC, ktorého koncept poslal na autosalón do Pekingu.

Stuttgartská ofenzíva luxusných SUV začala naberať jasnejšie obrysy, keď šéf Dieter Zetsche odhalil na valnom zhromaždení akcionárov Concept Coupé SUV, koncepčnú podobou budúceho modelu MLC. Sériová verzia má prísť už v roku 2015 a bude sa vyrábať pod kódovým označením C292 v Spojených štátoch spolu s triedou ML, z ktorej bude novinka odvodená. Takže je už definitívne jasné, že ide o priameho konkurenta pre BMW X6, ktoré vzniklo ako derivát z klasickejšie poňatého modelu X5. Zdá sa, že je to zároveň poistka pred novinkami Audi nezriedka mieriacimi do podobných vôd.

Prvé obrázky jednoznačne potvrdili útok na Mníchov, pretože koncept veľkého päťdverového crossoveru s tvarmi navodzujúcimi kupé je štylizovaný veľmi agresívne. Na prvý pohľad je to na rozdiel od neviniatka ML skutočný vamp. V sériovej podobe zostane aj klesajúca línia strechy smerom k zadnej časti. Ak sa Mercedes naozaj pri sériovej podobe bude riadiť podobnými princípmi, ako pri tvorbe triedy S Coupé, potom by sa zverejnené obrázky konceptu mohli na 90 % podobať konečnému stavu, čo vlastne naznačil aj šéf koncernu.

Zdroj: Mercedes Benz
Zdroj: Mercedes Benz

Automobilka prichádza s tvrdením, že zabezpečí veľmi slušnú dynamiku a „pokľaknutie“ v zákrutách. To by mohlo zmazať všetky doterajšie bavorácke tromfy. Práve v kombinácii kategórie kupé a SUV vidí Mercedes veľký potenciál. Sortiment pohonných jednotiek budúceho MLC má obsahovať vidlicové šesťvalce vo vznetovej i zážihovej verzii, nebude chýbať ani hybrid. MLC sa zrejme nevyhne pozornosti AMG, takže sa pravdepodobne dočkáme i verzie MLC 63 AMG s biturbovým osemvalcom a dokonca i rozbesneného 65 AMG s dvanásťvalcom. Čo však už je naozaj jasné a isté, to je deväťstupňová automatická prevodovka a systém 4MATIC.

Keď sa pred pár dňami ukázalo nové terénne kupé Mercedesu na prvej fotke, prehnala sa vlna záujmu. Mercedes sa preto poponáhľal s vyhlásením, že podobných áut v jeho portfóliu nakoniec bude viac, dokonca by mala prísť aj priama konkurencia pre BMW X4. To však ešte nie je potvrdené. Čo však už isté je, vieme prvé parametre modelu, ktorý bude súperiť s BMW X6. Svoj debut si totiž odkrútil na Pekingskom autosalóne, vďaka čomu sú k dispozícii ďalšie oficiálne fotky a technické informácie.

Zdroj: Mercedes Benz
Zdroj: Mercedes Benz

Základom je trieda M

Stuttgartské kupé vychádza z konzervatívnejšieho príbuzného, Mercedesu triedy M. Do predaja by malo prísť už v druhej polovici budúceho roka ako trieda MLC. O výrobu sa postará továreň v Toscaloosa v americkej Alabame. Je paradoxné, že to veľmi výrazne pripomína značku s ľadvinkami na prednej maske, ktorá všetky svoje terénne modely vyrába tiež v americkom Spartanburgu.

Nový Mercedes by mal konkurenciu preskočiť v niekoľkých smeroch, Napríklad pri rozmeroch určite, ak sa sériový model nebude líšiť od konceptu, ktorý má dĺžku 4 935 mm, šírku 2 044 mm a výšku 1 739 milimetrov. Je teda o 58 mm dlhší, o 61 mm širší a o 49 mm vyšší ako súčasné BMW X6. Navyše dostane Mercedes Podkapotou aj vyšší výkon a väčší počet stupňov automatickej prevodovky.

Jedinou voľbou v ponuke bude aktuálne len nový deväťstupňový automat s typickým „mercedesovským“ ovládaním tradične na stĺpiku volantu namiesto na stredovej konzole. Táto prevodovka mala výkonom zásobovať všetky štyri kolesá a pre úsporu paliva bude spriahnutá so systémom štart/stop a bude mať aj funkciu takzvaného „plachtenia“, čo je vlastne vyraďovanie rýchlosti na neutrál.

Zdroj: Mercedes Benz
Zdroj: Mercedes Benz

Čo bude Podkapotou

Čo všetko bude v sériových modeloch sa dá iba odhadovať. Koncept však má preplňovaný trojlitrový šesťvalec s výkonom 245 kW (333 k) pri 5 500 otáčkach a 480 Nm v rozmedzí 1 400 a 4 000 ot./min. Dynamické parametre a údaje o spotrebe nie sú zatiaľ k dispozícii, no pošepneme, že motor s trojcípou hviezdou na kapote je o 16 kW (22 k) silnejší, ako už toľko spomínaný konkurent.

To by spolu so systémom Dynamic Select Control, ktorý umožňuje voľbu jazdných režimov malo stačiť na konkurenciu. Okrem základných módov Comfort, Slippery a Sport sú k dispozícii ešte aj dynamickejšie úrovne nastavení Sport Plus a Individual. Práve ten umožňuje rôznu voľbu odozvy plynu, riadenia a tuhosti tlmičov. Mercedes-Benz okrem toho zapracoval aj na podvozku. Rázvor 2 916 mm síce zodpovedá modelu ML, ale rozchod kolies je väčší vpredu o 28 milimetrov a o podstatných 103 mm vzadu. Koncept má obuté 22 palcové zliatinové kolesá, na nich pneumatiky 305/45. Ak budú aj sériovo, tak potom len za príplatok.

Je viac ako isté, že predná náprava bude s dvojitými lichobežníkovými ramenami, zadná je viacprvková.  Štandardom bude aj vzduchové odpruženie či elektromechanické riadenie. Zaujímavá je príplatková technológia Active Curve, ktorá umožní „pokľaknutie“ na vnútorné  kolesá v zákrute, čím sa redukujú náklony karosérie. Vo výbere výbavy sú aj karbon-keramické brzd, čo naznačuje aj príchod modelu s logom AMG.

Jozef Vydra
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo