2014-03-17 18:16:40
Honda Civic Type-R Concept
Honda Civic Type-R Concept mala svoju premiéru na autosalóne v Ženeve.
Zdroj: Jozef Vydra

Hoci Honda oficiálne predstavila Civic Type R, bol to iba koncept

Sériová podoba nového Civicu Type-R nás čaká o rok. Honda potešila aspoň konceptom vystaveným v Ženeve.

Škoda, že im to tak dlho trvá. Japoncom. No keď už s niečím prídu, stojí to za to. Neplatí to iba pre značku Honda, ktorá drsnými tvarmi najnovšej a najostrejšej verzie modelu Civic, dala najavo, že sa naozaj uchádza o titul najrýchlejšej „predokolky.“

Možno sa na prvý pohľad zdá, že červený koncept športového Civicu je príliš „prezdobený“ rôznymi otvormi, difúzormi spojlermi a inými „čačkami“, no jeho tvar je plne funkčný. Upravuje prúdenie vzduchu a napovedá o budúcej podobe sériového modelu. Teda s jednou zmenou. Na výstavnom móle v Ženeva sa honosil 20 palcovými kolesami, sériový model má mať 19 palcové, ale tiež s brzdami značky Brembo.

Odpor je dôležitý, musí byť najmenší

Aerodynamika hrá v tomto prípade veľkú rolu. Do dokonalosti sa ju snažili vyladiť nielen v aerodynamickom tuneli, ale tiež na severnej slučke okruhu Nürburgring. Pred konštruktérmi a dizajnérmi totiž bola úloha, ako čo najviac zväčšiť prítlak a znížiť zároveň aerodynamický odpor auta. Keďže tí druhí intenzívne spolupracovali s výrobnými inžiniermi, výsledná sériová podoba auta sa od tejto výstavnej zrejme bude odlišovať iba v drobnostiach.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Honda Civic Type R , to bol kedysi vážny pojem a v kategórii hot-hatchov patrila k tomu najlepšiemu, čo existovalo. Potom však prišli „kozmické“ modely siedmej a ôsmej generácie,  ktoré za elitou zaostávali. Deviata generácia však má presvedčiť, že v Honde nezabudli robiť aj poriadne ostré a výkonné autá.

Od sériového modelu má ďaleko

V prvom rade má nový koncept upravený tvar svetlometov s diódovými svetlami. V zadnej časti prechádzajú zadné svetlá do veľkého karbónového krídla. Práve uhlíkový laminát je najčastejší materiál, ktorý sa používa pri tomto aute.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Počas ženevskej premiéry prototypu Japonci o technike auta neprezradili nič, čo by sme už nevedeli predtým. Civic Type-R odštartuje v Honde “turboéru”. Pod kapotou sa totiž objaví turbodúchadlom prepĺňaný zážihový štvorvalec s objemom 2,0 litra a priamym vstrekovaním paliva s výkonom minimálne 206 kW (280 k). Poháňať bude predné kolesá. Aká bude jeho skutočná hodnota, sa dá iba špekulovať, lebo konštruktéri si ponechali voľné ruky. Majú ambíciu dostať Civic Type-R na piedestál najrýchlejšieho auta s predným pohonom na Nürburgringu. Momentálne sa ním hrdí Seat Leon Cupra 280, ktorý na okruhu „zbúral“ ako prvý osemminútovú hranicu. Honda však má na dokončenie príprav sériového modelu ešte takmer rok. Odhalenie sériovej verzie sa má totiž odohrať až na budúci rok, opäť v Ženeve.

A odtiaľ máme pre vás ešte jednu obrazovo-zvukovú pohľadnicu, ktorú sme pre vás pripravili s Patrikom Šolcom, riaditeľom slovenského zastúpenia značky:

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo