2014-03-11 17:53:00
Opel Astra OPC EXTREME
Opel Astra OPC EXTREME
Zdroj: Opel

Ostrá Astra menom OPC EXTREME – 300 koní pripravených na okruh i cestu

Astra OPC EXTREME je obdarená najsilnejším benzínovým štvorvalcom aký kedy Opel vyrobil. A nielen to.

EXTREME vychádza z pretekárskeho auta Astra OPC Cup. Navyše pridáva ďalšie zníženie váhy, zníženie ťažiska a vzhľad, ktorý sa na sériových autách len tak nevidí. Momentálne ohuruje v Ženeve. Na to, aby sa dostala do (malo) sériovej výroby Opel chcel, aby zaujala. Už teraz možno povedať, že svoj cieľ splnila. A ako!

Úbytok na váhe bol naozaj markantný. EXTREME zhodila rovných 100 kg oproti klasickej Astre OPC. Samotná cifra však nie je až tak ohurujúca. Omnoho dôležitejšie je, odkiaľ tie kilá odišli. Pred pár rokmi sme ani nesnívali o tom, že by kolesá mohli byť z niečoho iného než gumy, plechu a ľahkých zliatin. Aj vďaka EXTREME si dnes musíme do slovníčka zapísať nový pojem – karbónové kolesá. Vďaka využitiu tohto uľtraľahkého a pevného materiálu je daných 100 kíl možno pripodobniť omnoho vyššej cifre. EXTREME totiž zhodila rovných 20 kg z kolies, teda z neodpruženej váhy vozidla, čo totálne mení správanie sa samotného auta. Tých 20 kilogramov je omnoho väčší prínos než ďalších 80 kg, no aj tie prispeli k zlepšeniu správaniu sa auta na ceste, či na okruhu. Ďalšie kilá EXTREME zhodila zo strechy, kde je opäť karbón, ale i z iných miest ako blatníky, kapota atď.

Hlavne vďaka zníženiu váhy strechy z 9,3 na 2,6 kg má Astra OPC EXTREME výrazne nižšie ťažisko, takže sa od zeme len tak neodlepí. Pomáha k tomu zlepšená aerodynamika i mohutné prítlačné krídlo vzadu, ktoré tam rozhodne nie je na okrasu.

Všetky tieto zmeny by však neboli nič v prípade, že by Podkapotou bzučal nejaký smiešny zastaraný ukašľaný motorček. Pod karbónovou kapotou totiž tróni dvojlitrový radový štvorvalec s turbom, s priamym vstrekovaním, s variabilným časovaním ventilov, a s výkonom 221 kW (300 k). Motor je naozaj najvýkonnejším štvorvalcom, aký Opel kedy vyrobil a silou sa vyrovnáva najrýchlejšiemu medzi ostrými hatchbackmi – Golfu R. Avšak Astra OPC EXTREME by mohla vďaka výraznému pochudnutiu, skvelým brzdám Brembo a aerokitu Golfu viac než len podkúriť... ale aj poriadne nako...

Aj keď Astra vyzerá akoby bola určená iba na okruh, nie je to tak. Predpokladáme, že v cestnej verzii by bezpečnostná klietka absentovala.

Podľa nepotvrdených informácií sa Opel nakoniec rozhodol pustiť EXTREME do výroby. Išlo by o 50 až 300 kusov, podľa dopytu.

 

Ján Hargaš
ZDROJ: Opel

Komentáre k článku


Stream naživo