2014-03-08 11:30:00
Mazda Hazumi je blízkou
Mazda Hazumi je blízkou predzvesťou sériovej Mazdy 2
Zdroj: Jozef Vydra

ŽENEVA: Mazda Hazumi je blízkou predzvesťou sériovej Mazdy 2

Japonská automobilka predviedla, ako si predstavuje moderné malé auto.

Koncept Hazumi svoje meno nedostal len tak pre nič za nič. V japončine znamená „vyskočiť, skákať“, alebo „vyraziť.“ Pre tento koncept ho vybrali preto, že auto je na prvý pohľad dynamické a plné energie.

Vystihuje aj charakter zákazníkov malého auta, určeného pre mladých, dynamických, aktívnych a ambicióznych ľudí. Koncepty bývajú na fotkách často celkom inak ako v skutočnosti. Tentoraz to však bolo naopak. Mazda Hazumi vyzerá úžasne a konkurencia sa bude musieť poriadne oháňať.

Dizajnéri posunuli kabínu čo najviac dozadu, čím dostali ťažisko auta pred zadnú nápravu. Nízko položenou prednou časťou, od ktorej postupne dvíhajú línie dosiahli silný dojem pohybu vpred a klinovitý tvar karosérie. Štýlový hatchback vsadil na minimálne previsy, oku lahodiace krivky a celkovo atletické proporcie. Sériová Mazda2 by sa mala naň vraj podobať aspoň z 95 percent.

 

Zdroj: Mazda
Zdroj: Mazda

Prístrojový panel navrhli s myšlienkou udržať vodiča v centre diania. Stredom jeho vesmíru je centrálne umiestnený otáčkomer. Po oboch stranách vyrastajú (ako krídla) ďalšie displeje. Mazda toto rozvrhnutie nazvala Active Driving Display, vodič tak má všetky údaju plne pod kontrolou. Systém je súčasťou Heads-Up Cockpit, ktorý pomáha vodičovi spracovať veľké množstvo informácií bez toho, aby musel prestať sledovať cestu alebo dať ruky dole z volantu.

Zdroj: Mazda
Zdroj: Mazda
Zdroj: Mazda

Zmeny interiéru budú pri sériovom modeli výraznejšie. Škoda, lebo vyzerá úžasne. Štvorica samostatných sedadiel a palubná doska potiahnutá bielou kožou do sériovej výroby nepôjdu, ale prístrojový panel s centrálne umiestneným otáčkomerom celkom iste áno. Aj keď v pozmenenej podobe. Okrem multimediálneho systému MZD Connect pôjde preč takmer všetko. Aj individuálne sedadlá vzadu nahradí lavica a zníži sa aj množstvo hliníkových doplnkov.

Zdroj: Mazda
Zdroj: Mazda
Zdroj: Mazda

Mazda Hazumi meria 4070 mm na dĺžku, 1730 mm na šírku a 1450 mm na výšku. Stojí na rázvore dlhom 2585 mm. Mazda uvádza, že podobné rozmery môžeme očakávať aj pri sériovom modeli, ktorý  sa mal dočkať premiéry na jeseň v Paríži. Zmeny sa majú dotknúť tvaru svetlometov, spätných zrkadiel a kľučiek na dverách. Pravdepodobne prídu na scénu menšie kolesá, lebo koncept má podbehy vyplnené veľkými 18 palcovými. Môžeme očakávať aj tradičnejší spôsob umiestnenia výfuku.

Zdroj: Mazda
Zdroj: Mazda

Pod kapotou má Hazumi nový diesel Skyactiv-D s objemom 1,5 l. Ten rovnako ako jeho väčší súrodenci spĺňa Euro 6 bez toho, aby potreboval odlučovač NOx, a má rekuperačný systém i-Eloop na báze kondenzátora. V koncepte je spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Motor spĺňa prísne emisné požiadavky normy Euro 6 a v Mazde Hazumi vyprodukuje len 90 g/km CO2, čo predstavuje spotrebu približne 3,9 l/100 km. Na podrobnosti si musíme počať do Paríža.

Jozef Vydra
ZDROJ: Mazda

Komentáre k článku


Stream naživo