2014-03-08 03:50:00
Subaru VIZIV 2
Subaru VIZIV 2
Zdroj: Subaru

ŽENEVA: Subaru Viziv 2 – nový menší boxer diesel a k tomu tri elektromotory!

Koncept predstavujúci budúcnosť Subaru je o rok bližšie k realite. VIZIV 2 mení pohľad AWD a prináša boxer s objemom 1,6 litra.

Subaru predstavilo VIZIV 2 na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve. Dvojka prichádza rok po premiére konceptu VIZIV, pričom je presne o rok bližšia k reálnemu autu. Má už štyri a nie dvoje bočné dvere ako predchodca, no revolučný systém pohonu zostal zachovaný.

VIZIV 2 prináša dve zásadné technické novinky. Prvá má podobu úplne nového 1,6-litrového turbom prepĺňaného vznetového motora Boxer Diesel, ktorý je zakomponovaný do plug-in hybridného pohonného reťazca. To znamená, že lítium-iónové batérie sú okrem využívania rekuperácie pri jazde dobíjateľné priamo z elektrickej siete. Predné kolesá v rámci hybridného reťazca poháňa Boxer Diesel spolu so synchrónnym elektrickým motorom, pričom výkon prenáša bezstupňová automatická prevodovka Lineartronic, konštrukčne prispôsobená na vysoký krútiaci moment.

VIZIV 2 zároveň predstavil novú koncepciu pre Subaru typického symetrického pohonu všetkých kolies. V tomto prípade zadné kolesá poháňajú dva nezávislé elektrické motory. Vysokonapäťové batérie, všetky štyri motory i prevodovka sú zabudované v konštrukcii auta takým spôsobom, aby zostal zachovaný symetrický systém pohonu 4x4, zaručujúci perfektné rozloženie hmotnosti v pozdĺžnej i priečnej osi a čo najnižšie položené ťažisko vozidla.

Nový systém zároveň umožňuje ešte detailnejšie riadenie prenosu krútiaceho momentu medzi jednotlivé kolesá, keďže každé zo zadných kolies je poháňané samostatne. To znamená dokonalé jazdné i trakčné schopnosti na asfalte i mimo spevnených ciest.

Zdroj: Subaru

Koncepcia 4x4 konceptu VIZIV 2 čerpá skúsenosti z viac ako 40 rokov využívania technológie symetrického AWD a ukazuje novú filozofiu značky Subaru pri riadení pohonu všetkých kolies. Okrem asistencie pri akcelerácii a jazdných výkonoch vo všetkých podmienkach umožňuje nový systém vektorové rozdelenie distribúcie krútiaceho momentu pre minimalizáciu pretáčavého alebo nedotáčavého správania sa auta v zákrutách ubratím či pridaním sily, prenášanej na vnútorné, resp. vonkajšie kolesá. To zvyšuje potešenie z jazdy, no zároveň zvyšuje aktívnu bezpečnosť.

Nízka spotreba paliva

Unikátny systém podľa aktuálnych jazdných podmienok automaticky vyhodnocuje najvhodnejší moment a intenzitu zapojenia jednotlivých motorov, čo okrem dosiahnutia maximálnej stability auta zaisťuje extrémne nízke nároky na palivo. Kombinácia sily dieselového a predného elektrického motora umožňuje razantné zrýchlenie, na druhej strane pri pomalej jazde v meste zvládajú pohon iba elektrické motory. K úspore paliva prispieva aj automatický systém stop/štart a niekoľko spôsobov dobíjania: regeneratívnym brzdením, generovaním prúdu motorom alebo plug-in nabíjaním z elektrickej siete.

VIZIV 2 využíva aj novú alternatívu systému Subaru SI-DRIVE. Hybrid SI-DRIVE pridáva k režimom Intelligent a Sports nový režim Eco-Cruise, ktorý v spolupráci s asistenčným systémom EyeSight vyberá režim motorov a prevodovky s cieľom dosiahnutia najnižšej možnej spotreby paliva. 

jh
ZDROJ: Subaru

Komentáre k článku


Stream naživo