2014-02-24 12:39:47
Faceliftovaný Focus má celkom
Faceliftovaný Focus má celkom príjemný šmrnc.
Zdroj: Ford motors

Modernizovaný Ford Focus sa už predstavil, verejná premiéra ho čaká v Ženeve

Ford ukázal modernizovaný model Focus ešte pred ženevským autosalónom, kde sa odhalí verejnosti.

Najprv ho ukázal novinárom, dnes absolvuje svoj debut na podujatí Mobile World Congress v Barcelone a na budúci týždeň sa predstaví na ženevskom autosalóne. Okrem auta má Európsku premiéru aj pokročilý komunikačný systém SYNC 2 od spoločnosti Ford. Nové sú pod kapotou aj 1,5-litrový zážihový motor EcoBoost a vznetový motor TDCi s rovnakým objemom.

Auto má uhladenejší vzhľad a prepracovaný interiér. Nový Focus je nižší a širší, má novú kapotu, prednú masku aj mriežku chladiča. K dispozícii sú ďalšie nové farby – modrá Deep Impact Blue a modrá Glace Blue. Predné svetlomety sú štíhlejšie s ostrejšími hranami. pričom pravouhlejšie a viac natiahnuté sú aj predné hmlové svetlá. Chrómové prvky dodávajú autu punc elegancie. Aj zadná časť vozidla je elegantnejšia s užšími koncovými svetlami.

Pri návrhu interiéru nového Focusu zohľadnila spoločnosť Ford spätnú väzbu od svojich zákazníkov a vytvorila palubnú dosku s intuitívnejším rozložením, doplnenú volantom a stredovou konzolou s menším počtom ovládacích prvkov a tlačidiel. Nové čierne saténové čalúnenie a chrómované prvky dotvárajú modernejší vzhľad interiéru.

Zdroj: Ford motors
Zdroj: Ford motors

Nová stredová konzola s odkladacím priestorom má väčší priestor a novú posuvnú integrovanú lakťovú opierku. Do novej nastaviteľnej konzoly možno vložiť rôzne typy fliaš a pohárov, pričom naraz pojme litrovú fľašu na vodu aj 0,4-litrový pohár. Zákazníci nového Focusu si navyše užijú aj tichšiu jazdu. Podieľajú sa na nej hrubšie koberce, hrubšie bočné okná a lepšie odhlučnenie motorového priestoru.

Dotykový displej a systém SYNC 2

Nový Focus bude prvým európskym vozidlom so systémom SYNC 2. Ide o pokročilý komunikačný systém od spoločnosti Ford, ktorého súčasťou je farebný dotykový displej s vysokým rozlíšením a uhlopriečkou 8 palcov. Zabezpečuje pokročilé hlasové ovládanie pre ľahší prístup k hudbe, navigácii, klimatizácii a funkciám kompatibilných mobilných telefónov. Navigačný systém taktiež po prvýkrát v Európe ponúkne režim rozdelenej obrazovky s podrobnými informáciami o križovatkách, ohlasovanie názvov ulíc, 3D zobrazenie diaľničných križovatiek a orientačných bodov, ako aj cestovného sprievodcu Michelin a Michelin Green. Systém SYNC 2 umožňuje vodičovi zadávať jednoduchšie „jednorazové“ navigačné ciele, a zároveň môže systém požiadať o „prehranie“ požadovaného interpreta. Jednoduchým stlačením tlačidla hlasového ovládania a vyslovením povelu „Som hladný“ napríklad zobrazíte zoznam miestnych reštaurácií s možnosťou následnej navigácie k cieľu.

Zdroj: Ford motors
Zdroj: Ford motors

Konštruktéri spoločnosti Ford vytvorili vozidlo s pevnejším, citlivejším riadením. Zvýšili tuhosť konštrukcie v prednej časti, prepracovali geometriu zavesenia kolies, zvýšili bočnú tuhosť silentblokov, vyladili charakteristiky tlmičov a zaviedli nový elektronický stabilizačný systém. Elektrický posilňovač riadenia bol taktiež prepracovaný, aby vodič ešte viac cítil spojenie s cestou.

Technológie na plaube

Nový Focus je prvým modelom značky Ford, ktorý ponúkne funkciu kolmého parkovania – novú technológiu automatického parkovania, ktorá pomôže vodičom zacúvať na parkovacie miesto po boku iných vozidiel. V aktuálnej generácii modelu Focus sa predstavil asistent pozdĺžneho parkovania Active Park Assist. Funkcia využíva ultrazvukové senzory, ktoré po stlačení tlačidla začnú vyhľadávať parkovacie miesto. Systém riadi vozidlo, zatiaľ čo vodič ovláda plynový a brzdový pedál. Pridaním dvoch ďalších senzorov do zadnej časti získal nový Focus funkciu kolmého parkovania, ktorá funguje rovnakým spôsobom. Tieto dodatočné snímače umožnili spoločnosti Ford po prvýkrát ponúknuť v Európe technológie, ktoré pomáhajú vodičom pri vychádzaní z parkovacích miest: Systém upozornenia na križujúce vozidlá a asistent pri vychádzaní z parkovacieho miesta pri vychádzaní z pozdĺžneho parkovacieho miesta.

Spoločnosť Ford okrem toho zdokonalila aj svoj populárny systém na predchádzanie nárazom pri nízkej rýchlosti Active City Stop, ktorý vopred vytvorí tlak v brzdovom systéme a – ak vodič stále nereaguje – zníži krútiaci moment motora a automaticky začne brzdiť, aby sa zmiernili dôsledky kolízie. Systém bol vylepšený a teraz pracuje až do rýchlosti 50 km/h. Pre porovnanie spomeňme, že aktuálna verzia systému funguje do rýchlosti 30 km/h. Systém Pre-Collision Assist funguje podobne ako systém aktívneho brzdenia Active City Stop, ale s oveľa väčším dosahom pri zaznamenávaní vozidiel. Vodič tak získa podporu aj pri vyšších rýchlostiach, napr. na diaľnici. Systém najprv vydá varovanie a v prípade potreby začne brzdiť.

Zdroj: Ford motors
Zdroj: Ford motors

Dokonale osvetlená cesta

Vylepšený systém adaptívneho predného osvetlenia dokáže upraviť geometriu lúčov nových bi-xenónových svetlometov, aby čo najlepšie osvetľovali vozovku podľa aktuálnej situácie a následne upravuje sklon lúča svetlometov a ich intenzitu na niektoré zo siedmich nastavení. Zohľadňuje pri tom rýchlosť vozidla, uhol natočenia volantu a vzdialenosť od objektu pred vozidlom.

Nový Focus dosahuje vďaka novým pohonným jednotkám výrazne nižšiu spotrebu paliva ako súčasný model. Vznetový model, ktorý podstúpil najväčšiu modernizáciu, má spotrebu paliva nižšiu o 19 percent, pri zážihovom modeli je spotreba nižšia o 17 percent. Nový Focus bude prvým vozidlom v Európe, ktoré sa bude predávať s úsporným novým 1,5-litrový zážihovým motorom EcoBoost (110 kW/150 k a 132 kW/180 k) a taktiež s novým 1,5-litrovým vznetovým motorom TDCi (70 kW/95 k a 88 kW/120 k).

Pre Focus, ktorý sa predáva vo viac ako 140 krajinách, sa spoločnosť Ford rozhodla zvýšiť globálny objem výroby a toto vozidlo vyrábať v ôsmich závodoch na štyroch kontinentoch. Závody v Nemecku, USA, Rusku, Číne, Thajsku, Vietname, Taiwane a Argentíne majú spoločnú výrobnú kapacitu viac ako 1,5 milióna vozidiel Focus ročne, čo znamená, že každú minútu sa vyrobia viac ako dve vozidlá. V Európe zíde z linky nový Focus každých 90 sekúnd. Do predaja sa dostane v druhej polovici roka 2014.

Tu je prehľad motorov, ktoré sa budú do Focusov montovať:

OBJEM

VÝKON

PREVODOVKA

1,0 l EcoBoost, zážihový

74 kW/100 k

päťstupňová manuálna

1,0 l EcoBoost, zážihový

92 kW/125 k

šesťstupňová manuálna

1,0 l EcoBoost, zážihový

92 kW/125 k

šesťstupňová automatická (2015)

1,5 l EcoBoost, zážihový

110 kW/150 k

šesťstupňová manuálna

1,5 l EcoBoost, zážihový

110 kW/150 k

šesťstupňová automatická (2015)

1,5 l EcoBoost, zážihový

132 kW/180 k

šesťstupňová manuálna

1,5 l EcoBoost, zážihový

132 kW/180 k

šesťstupňová automatická (2015)

1,6 l Ti-VCT, zážihový

43 kW/85 k

päťstupňová manuálna

1,6 l Ti-VCT, zážihový

77 kW/105 k

päťstupňová manuálna

1,6 l Ti-VCT, zážihový

92 kW/125 k

päťstupňová manuálna

1,6 l Ti-VCT, zážihový

92 kW/125 k

šesťstupňová automatická PowerShift 

1,5 l TDCi, vznetový

70 kW/95 k

šesťstupňová manuálna

1,5 l TDCi, vznetový

88 kW/120 k

šesťstupňová manuálna

1,5 l ECOnetic, vznetový

77 kW/105 k 

šesťstupňová manuálna

1,5 l TDCi, vznetový

88 kW/120 k

šesťstupňová automatická PowerShift (2015)

1,6 l TDCi, vznetový

70 kW/95 k

šesťstupňová manuálna

1,6 l TDCi, vznetový

85 kW/115 k

šesťstupňová manuálna

2,0 l TDCi, vznetový

110 kW/150 k

šesťstupňová manuálna

2,0 l TDCi, vznetový

110 kW/150 k

šesťstupňová automatická PowerShift 

 

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo