A je to tu. BMW predstavilo prvú trojvalcovú predokolku – BMW 2 Active Tourer
Hneď sa nám vyrojí z mysle otázka, či je to ešte BMW, alebo len akýsi derivátny mix hatchbacku a MPV? Odpoveď nájdete nižšie.
Vývoj totiž nezastavíš, nech sa akokoľvek snažíš. Časy, keď bol Bavorák synonymum pre luxusný sedan sú preč. Zlaté deväťdesiate skončili, milénium je tiež za nami a kombíky už dávno nie sú najväčším dizajnovým výstrelkom Bavorov. Tak ako mnohí skalní preklínali príchod modelového radu s písmenkom X, pravdepodobne tí istí budú preklínať aj nové dvojkové BMW s totálne netradičným pohonom predných kolies.
Skalní teraz plačú a utiekajú sa k obrázkom zo zlatých čias automobilizmu, keď benzín bol lacný, normy neboli prísne, policajtov nebolo tak veľa, sloboda bola na dosah a zo zlodejov sa stávali miliardári... Ach tie deväťdesiate... No ale nechajme to.
Vývoj skrátka nezastavíš a tí, ktorí si zúrivo chránili svoje zažité koncepcie už dnes medzi nami nie sú. Teda ak ide o automobilky. Prípadne ich kúpil niekto cudzí, kto im tie tradičné vzorce vytĺkol z hlavy (vid. Saab). Svet sa mení a tradicionalisti musia prehltnúť ďalšiu horkú pilulku v podobne „trojvajca“ pod kapotou a predného náhonu.
Faktom však zostáva, že zatiaľ čo sentimentálni konzervatívci plačú, noví a pre BMW doteraz nedostupní zákazníci iných značiek v týchto dňoch zbystrili pozornosť. Práve pre nich totiž prichádza niečo čo im je tak známe a pritom to má punc BMW.
BMW 2 Active Tourer je výnimočným autom najmä z hľadiska Bavorov. Z globálneho pohľadu je to totiž auto klasickej koncepcie s bonusom, ktorý zabezpečuje šarm značky s vrtuľkou v znaku.
Na trh prichádza s troma základnými motormi. Prvým je už spomínaný prepĺňaný benzínový trojvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 100 kW (136 k). Najvýkonnejšou alternatívou je opäť benzínový, no tento krát štvorvalec s výkonom 170 kW (231 k). S maximálnou rýchlosťou 235 km/h a zrýchlením z nuly na sto za 6,8 sekundy sa nezľakne ani ostrejšieho jazdného štýlu, či nemeckej diaľnice.
Naftu v prípade nového modelu radu 2 zastupuje iba jeden motor s parametrami 110 kW (150 k) a 310 Nm krútiaceho momentu. Nafťák zrýchli v šprinte s pevným štartom za 8,9 sekundy.
Active Tourer okrem samotného vzhľadu, koncepcie a motorov zaujme hlavne priestornosťou a variabilitou. Kufor má slušných 485 l a po sklopení sedadiel, ktoré možno sklápať v pomere 40:20:40 získa až 1510 litrov.
Tak ako by to nebolo BMW, keby sa naň nepodobalo (hlavne zvnútra), nebolo by to BMW ani bez športových ambícií. Značka tvrdí, že auto je vďaka konštrukcii živé a bavorské gény nezaprie. Pre individualizáciu poslúži aj M paket, vďaka ktorému sa z hatchu (skratku MPV radšej vynechajme) môže stať kúúl hothatch. Parametre na to má (benzínový štvorvalec).
ZDROJ: BMW
Komentáre k článku