2014-02-15 17:45:00
Citroen C4 Cactus
Citroen C4 Cactus
Zdroj: Citroen

Citroën C4 Cactus je ako kaktus: je iný a piť sa mu nechce

A okrem toho je ešte aj ľahký. Oproti modelu C4, z ktorého vychádza schudol 200 kíl! Aj preto smädom netrpí.

Jeho nevšedný dizajn sme mohli vidieť už na autosalóne vo Frankfurte. Odvtedy sa veľa nezmenilo a vyzerá rovnako „inak“ ako predtým. Iba je o niečo viac autom ako kaktusom.

Citroën sa pri uvedení Cactusa skutočne pochlapil a okrem nevšedného, no pútavého dizajnu pridal aj niekoľko nových technických riešení.

O znížení váhy sme už hovorili, zaujímavé je tiež nové riešenie bočných airbagov, ktoré nie sú umiestnené v predných sedadlách ale v stĺpikoch tesne pod strechou, čím zväčšujú priestor pre posádku.

Výnimočný je systém airbumb integrovaný do bokov a nárazníkov, ktorý má funkčnú aj estetickú funkciu. Sú to akési pichliače bez pichliačov. Tak ako pichliače chránia kaktus, airbumb chráni Cactus. Vďaka týmto nepichľavým pichliačom autu nebudú vadiť parkoviskové nehôdky, či škrabance. Jeho povrch tvorí TPU – uretánový termoplast vo forme kapsúl naplnených vzduchom. O vankúšiky sa netreba nijak zvlášť starať.

Zdroj: Citroen

Veľká presklená strecha sa v súčasnosti nepovažuje za príliš účelnú – pri mnohých autách prispieva k prehrievaniu interiéru, no Citroën sľubuje, že vďaka termosklu a UV filtru strecha neprepustí ani teplo a ani sa pod sklom neopálite. Žiaľ :(...

Zdroj: Citroen
Zdroj: Citroen

V interiéri zaujme nevšedná palubovka s vekom priečinku pred spolujazdcom otvárajúcim sa do výšky. 7 palcový ústredný displej je doplnený menším, ktorý zobrazuje údaje o jazde. Nevšedný je tiež dvojfarebný volant a sedadlá.

Nové je usporiadanie ovládacích prvkov a menu palubného počítača by malo byť intuitívnejšie.

Aj robotizovaná prevodovka prešla miernou úpravou týkajúcou sa najmä zrozumiteľnosti a ovládateľnosti. Opäť však ide o originálne riešenie – prepínač rečimov je umiestnený v spodnej časti palubnej dosky. Tu však začínam mať pocit, že originality je až príliš, no uvidíme ako to bude fungovať v praxi.

Zdroj: Citroen
Zdroj: Citroen

Ak ide o úspornosť, ako som už spomínal, dopomohla jej hlavne diéta auta, no tiež zlepšená aerodynamika. Naftový motor by mal spapkať iba 3,1 litra na 100 km a za odmenu do prírody vypľuje iba 82 g CO2 na 1 km. Všetky benzínové motory PureTech a naftové BlueHDi spĺňajú budúcu normu Euro 6.

Ján Hargaš
ZDROJ: Citroen

Komentáre k článku


Stream naživo