2014-01-09 15:20:00
Seat Leon Cupra
Seat Leon Cupra
Zdroj: Seat

SEAT ukázal novú Cupru. Extra Leon bude mať 280 koní!

SEAT si na Nový rok pripravil darček pre fanúšikov športovej histórie značky. Nabúchaná Cupra je najvýkonnejší sériový SEAT.

SEAT Cupru avizoval už pred mnohými mesiacmi. V súčasnosti má v ponuke auto nesúce toto slávne meno, je to „len“ Ibiza vo verzii Cupra.

Nová Cupra vychádzajúca z Leonu je však o triedu dravšia a športovejšia.  Ibiza Cupra sa u nás predáva iba v jednej, no na také malé auto úplne dostačujúcej motorizácii – 1.4 TSI 132 kW (180 k) so sedem stupňovým automatom DSG.

Leon Cupra bude mať v najvyššej verzii nový motor 2,0 TSI s duálnym vstrekovaním a variabilným časovaním ventilov s výkonom 206 kW (280 k). SEAT spomenul aj rovnaký motor s menším výkonom 195 kW (265 k), ktorý bude podľa všetkého slúžiť ako „základná“ verzia.

206 kilowattový motor a príplatkový sedemstupňový dvojspojkový automat umožňujú Cupre akcelerovať z nuly na 100 km/h za 5,7 sekundy, s manuálnou prevodovkou to auto zvládne za 5,8 s. Nižšia verzia motora dokáže ten istý šprint za 5,8 s automatom a za 5,9 s manuálom. Takmer na vlas totožný čas v tejto disciplíne umožňuje motorom aj totožný krútiaci moment 350 Nm. Neprekvapí, že oba motory majú papierovo rovnakú spotrebu 6,6 litra benzínu na 100 km s manuálom a 6,4 s DSG. Emisie sú tiež totožné opäť v poradí manuál, automat: 149 a 154 gramov CO2, čo znamená zníženie oproti predchodcovi o 41 gramov na kilometer.

Zdroj: Seat

Cupra však Pod kapotou skrýva viac než len výkonný motor. Pre lepšie športové vyžitie má auto systém DCC – dynamickú kontrolu podvozku, zámok predného diferenciálu (umožňuje poslať až 100 % sily na jedno koleso), ostrejšie riadenie, možnosť upraviť nastavenie auta podľa chuti vodiča cez Cupra Drive Profile a iné. Motor znie sám o sebe príťažlivo, no Cupra si vypomáha aj zvukovým systémom.

Najzaujímavejšou súčasťou „vnútorností“ je duálne vstrekovanie paliva, ktoré kombinuje výhody priameho vstrekovania do valcov, ale aj čiastočného vstrekovania do nasávacieho potrubia. Takýto systém jednak zabezpečuje „ideálne prostredie“ vo valcoch, tým pádom ovplyvňuje výkon, ale tiež znižuje spotrebu a emisie. Spotrebu a emisie znižuje tiež voliteľný štart/stop systém a rekuperácia brzdnej energie.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Cupra svojim dizajnom potvrdzuje, že SEAT svojich dizajnérov neplatí zbytočne a na koncern prekvapivá dávka emócií ovplyvnila krivky aj tohto auta. K pútavému „hranatému“ efektu pomáhajú už v základe trojuholníkové full-LED svetlá.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Cupru bude možné objednať v troj aj päť dverovej verzii. Výkonom a potenciálnymi schopnosťami sa výrazne priblížila Golfu R a poskytuje k nemu príťažlivú alternatívu. Cieľom SEATu bolo vytvoriť auto, ktoré nadviaže na pretekárske úspechy svojich predchodcov, no zároveň poskytne vodičovi pohodlie na dlhé cesty.

Uvidíme aká bude naživo, avšak už teraz možno povedať, že sa SEAT trafil do čierneho. Cupru si môžete vychutnať v priloženej galérii.

 

jh
ZDROJ: Seat

Komentáre k článku


Stream naživo