25.11.2013

„Lexusný“ Lexus CT200h má silné zbrane v kompaktnom balení

A je „Lexusnejší“ než doteraz. Modernizácia priniesla viacero zmien, vďaka ktorým sa viac ponáša na väčších bratov.

V prvom štvrťroku 2014 bude v Európe uvedený na trh nový hybridný Lexus CT 200h. Mal by byť pohodlnejší, kultivovanejší a ešte ekologickejší. Prvý hybridný kompakt na svete prešiel nedávno modernizáciou.

Netreba očakávať výrazné zmeny, no aj keď nie sú výrazné, je ich dosť. Dotkli sa nielen prednej masky a zadného blatníka, ale tiež interiéru a motorov. CT 200h pôsobí podstatne športovejšie a naozaj viac lexusovsky.

Tak ako ostatné modely značky, aj CT 200h získal výraznejšiu modernú „papuľku,“ avšak len na oko. Optické X-ko dizajnéri dosiahli jednoduchým trikom, a to úpravou predného nárazníka tak, aby ladil s „vretenovitými“ chladiacimi prieduchmi.

Pri pohľade zboku možno nový model CT 200h rozpoznať podľa nových 10-lúčových 16- alebo 17-palcových diskov kolies z ľahkých zliatin a novej strešnej antény v tvare žraločej plutvy. Nový dizajn zadného nárazníka sa vyznačuje vodorovnejšou štruktúrou. Jeho súčasťou sú kryty odrazových skiel v  tvare písmena L a spodná stredná časť v čiernej farbe, ktorá zvýrazňuje nízke ťažisko a šírku vozidla.

Precíznosť značky možno badať najmä pri úprave karosérie a podvozku. Konštruktéri zvýšili tuhosť karosérie, upravili zavesenie kolies a zlepšili aerodynamiku. Okrem toho urobili 94 opatrení (pod skratkou NVH), aby bolo auto ešte tichšie a pohodlnejšie.

Vodič má odteraz k dispozícii nový volant s priemerom 370 mm, ktorý využívajú vozidlá modelového radu IS. Centrálna multimediálna obrazovka TFT má uhlopriečku 4,3 palca.

Bambusové reproduktory? A prečo nie!

Lexus sa pohral aj so zvukom audiosystému. Značka používa „bambusové reproduktory“ ako prvá na svete. Kombináciou bambusového vlákna, fytolitov (tzv. „rastlinného opálu“) a dreveného uhlia v procese vstrekovania plastických hmôt vznikla v odvetví najtenšia membrána reproduktorov, ktorá prináša výrazne lepšiu kvalitu zvuku.

Emisie klesajú a klesajú...

Najväčšou zbraňou CT 200h je ekonomickosť a ekologickosť jazdy. CT 200h sa európskych noriem báť nemusí. Úroveň emisií vozidiel vybavených 16-palcovými kolesami sa znížila o 6 g/km, teda z 94 g/km na súčasných 88 g/km, kým verzie s 15-palcovými diskami kolies produkujú iba 82 g/km emisií namiesto doterajších 87 g/km, čo predstavuje pokles o 5 g/km.

 

 

 

jh
ZDROJ: Lexus

Komentáre k článku