2013-08-18 05:00:00
BMW M4 Coupé Concept
BMW M4 Coupé Concept sa už neskrýva, naopak - ukazuje sa v plnej nádhere.
Zdroj: BMW

BMW M4 Concept: ľahšia, výkonnejšia, ambiciózna „supertrojka“ je vonku

Pôvodne plánovaná premiéra sériovej verzie v januári v Detroite a štúdia v septembri vo Frankfurte platia.

Napriek tomu si novinku môžete prezrieť už teraz. A o pár dní bude aj „naživo“ v kalifornskom Pebble Beach. Ale pekne poporiadku. V júli prezentovala automobilka BMW v Lisabone sadu príslušenstva M Performance určenú pre nové kupé BMW 4, ktoré sa prezentovalo ako štúdia v Detroite a oficiálne v júni. Už vtedy to bolo jasné: po BMW 4 s paketom M Performance je vrcholná verzia BMW M4 naozaj blízko.

Stalo sa: do éteru unikli oficiálne obrázky nového BMW M4 Coupe Concept. Prečo toto auto vzbudzuje toľko emócií? V prvom rade preto, že sa BMW rozhodlo vyčleniť všetky dvojdverové modely z trojkového radu do nového BMW 4. Jeho vrcholný reprezentant práve prichádza.

BMW M4 Coupe Concept v plnej nádhere

Podobu predznamenala už spomínaná premiéra kupé BMW 4 M Performance v Lisabone.  Skutočné M-ko vyniká ešte výraznejšími tvarmi. Na prvý pohľad zaujme hlavne predný nárazník s výraznými otvormi na zaistenie prívodu vzduchu k chladičom a brzdám. Nové BMW M4 prebralo z M paketu predné svetlomety z LED a našlo by sa ešte viac podobností. Lenže v porovnaní s BMW 4 M Performance má byť ozajstné BMW M4 celkom iným autom so špecifickým podvozkom a povrchovými karosárskymi dielmi z uhlíkových kompozitov.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Pod jeho prednou kapotou už ale nenájdeme nájdeme atmosfericky plnený vidlicový osemvalec, ktorého sa automobilka BMW vzdala pre stále prísnejšie emisné normy. Nahradil ho menší trojlitrový prepĺňaný motor so šiestimi valcami, pri ktorom sa dá lepšie „kúzliť“ s emisiami.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Bude mať výkon približne 335 kW (455 k) a krútiaci moment okolo 550 Nm. Zostane zachovaný pohon zadných kolies, na ktoré sa výkon dostane cez na novú, tentoraz dvojspojkovú sedemstupňovú prevodovku, ktorú využívajú aj M5 a M6. Pomoc pri prenose krútiaceho momentu na vozovku zabezpečí nový samosvorný diferenciál so špeciálne pre M4-ku vyvinutou trakčnou kontrolou. Už prvé videoavízo spred pár dní naznačovalo, že pôjde o výkonný kúsok:

Štvorkolka nakoniec nebude, lebo by to vraj zmenilo charakter auta a zvýšilo jeho hmotnosť. Tú sa snažili v BMW znížiť čo najviac použitím karbónu a hliníka. Po odtučňovacej kúre sa automobilke BMW podarilo znížiť hmotnosť nástupcu súčasného BMW M3 o 80 až 100 kg. Novinka tak atakuje hranicu 1500 kg. Podieľajú sa na tom niekoľkými kilogramami aj nové príplatkové karbónovo-keramické brzdové kotúče.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

(Pred)premiéra už o pár dní

Tretia augustová nedeľa je pravidelne časom stretnutia najprestížnejších a najznámejších zberateľov historických automobilov na súťaži elegancie a dokonalosti „Concours d’Elegance“ prebiehajúcej neďaleko pláže Pebble Beach v Monterey, California (USA). Po rokoch je to vysoko prestížna akcia, ktorú  využívajú aj samotné automobilky. Tentoraz sa na nej predstaví  aj BMW M4 Coupe Concept. Premiérovo zavíta na autosalón vo Frankfurte nad Mohanom, ktorý sa začína 10. septembra. Vychutnajte si ho už teraz v spoločnosti svojich predchodcov, ktorým dáva BMW najavo, že nové kupé M4 bolo oficiálne prijaté do "klubu M3".

Jozef Vydra
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo