2013-07-09 12:59:13
Fiat 500 L Living
Fiat 500 L Living je ďalší model odvodený z pôvodnej 500-ky.
Zdroj: Fiat

Neuveriteľné: Fiat 500 dokáže odviezť až sedem ľudí

Fiat využíva marketingový úspech reinkarnovaného mena štýlového miniauta s označením 500 čoraz viac.

Po vozidle zameranom rodinne s označením 500 L sa o priazeň motoristov uchádza ešte objemnejšia verzia 500 L Living, ktorý už nie je ani malá, ani nízka, ani krátka. Namiesto auta pre dvoch ľudí s príručnou batožinou prichádza s priestorom až pre sedem cestujúcich.

„Výkrm“ s anabolickými steroidmi nafúkol novinku, čím sa znova zvýšila jeho praktická využiteľnosť. Prišiel však o ďalší kus pôvodného imidžu. No čo už. Zdá sa, že Fiat chce z mena 500 vyžmýkať, čo sa dá. Už chýba len nejaké to SUV-čko? Vyčkajte, vraj bude! Potom už len verzia 500 sedan a liftback a možno ešte nejaký predĺžený variant pre limuzínu strednej, alebo aj vyššej strednej triedy... a smeruje to k stavu, keď si Fiat vystačí s jediným modelom (aspoň podľa označenia) v množstve modifikácií a variantov.

Náhrada Multiply?

Sedemmiestna Multipla sa vytratila z ponuky Fiatu v roku 2010. No má pokračovateľa. Living je odvodený od modelu 500L (L od slova large = veľký) s usporiadaním 2+3+2. Sedadlá navyše však automobilka neuvádza ako plnohodnotné, konfigurácia interiéru je teda podľa nej 5+2.

Zdroj: Fiat
Zdroj: Fiat

Na tretí rad tak posadíte skôr deti, na kratšie vzdialenosti núdzovo aj dospelých. Uvidíme, posúdime, keď sa ukáže aj u nás. Výrobca neuviedol, koľko objemu zostáva pre batožinu v sedemmiestnom usporiadaní, no ak sklopíte tretí rad, ostane slušných 638 litrov. Novinka využíva rovnakú platformu a pri dĺžke väčšej o 210 mm je dlhý 4350 mm. Nie je to teda žiadny obor, aj keď na výšku narástol na1 670 milimetrov, čo je o rovných desať milimetrov viac. V predných partiách vyzerá vozidlo rovnako ako verzia L, zásadné zmeny sa odohrali v zadnej časti.

Výroba vedľa bežného variantu

Vozidlo sa bude ponúkať ako päťmiestne aj sedemmiestne, s dvoma stupňami výbavy: Pop Star a Lounge. Fiat má v talóne 19 farieb laku karosérie (vrátane 11 rôznych dvojfarebných kombinácií), šesť farebných vyhotovení interiéru a k tomu 15 druhov diskov kolies. Individualizovať auto teda nebude problém. Výroba novinky beží v srbskej továrni Fiatu v Kragujevaci spolu s modelom 500 L. Motory budú rovnaké, teda preplňovaný zážihový motor 0,9 TwinAir (77 kW/105 k), nepreplňovaný štvorvalcový motor 1,4 (70 kW/95 k) a dva vznetové motory MultiJet - štvorvalcový 1,3 MultiJet II (63 kW/85 k) a väčší  a silnejší s objemom 1,6 litra (77 kW/105 k). Slabší diesel sa bude môcť ako jediný kombinovať s automatickou prevodovkou.

Zdroj: Fiat
Zdroj: Fiat

K zákazníkom postupne

Sedemmiestny minivan 500 L (vo Veľkej Británii predsa len s odlišným označením MPW) sa už v tomto mesiaci má dostať do predaja v Taliansku, kde sú známe aj ceny. Príplatok oproti verzii 500 L je zaujímavý. Za model s momentálne základným motorom 0,9 TwinAir  s výkonom 77 kW (105 k) pod kapotou a vyššou výbavou Lounge je cena 20 800 Eur, čo je oproti kratšej verzii s rovnakým motorom 750 eur navyše. Za tú cenu však dostanú zákazníci len päť sedadiel a väčší batožinový priestor. Za sedem miest treba priplatiť ďalších 750 eur. Na ostatné trhy Európy má novinka namierené v septembri. A čo iste nie je nezaujímavé – vraj sa aj s touto verziou, podobne ako s modelom 500 L Fiat chystá aj do USA.

Jozef Vydra
ZDROJ: Fiat

Komentáre k článku


Stream naživo