01.07.2013

Citroën C4 Picasso nafúkli na verziu Grand, odvezie až 7 ľudí

Nová väčšia verzia odvážneho modelu zhodila vďaka redukčnej diéte sto kíl. Prejaví sa to na spotrebe.

Pred troma mesiacmi spôsobil Citroën dosť výrazný rozruch, keď predstavil novú generáciu rodinného MPV s tradičným označením C4 Picasso. Dostala totiž, na rozdiel od konzervatívnych tvarov predchodcov, veru poriadne extravagantné krivky. História sa opakuje, na scénu prichádza zväčšený variant. C4 Grand Picasso sa dá bez obáv označiť za rovnako odvážne, ba možno aj ešte výstrednejšie.

Predĺžené Grand Picasso má pritom slušnú nádielku priestoru navyše. Grand verzia prichádza s odlišne štylizovanou objemnejšou zadnou časťou s hranatejšími tvarmi. Celkom unikátne sú  svojské D-stĺpiky a celkom odlišné zadné LED svetlá, ktoré vytvárajú špeciálny 3D efekt.

Dizajnové zmeny sú aj na prednom nárazníku, na maske chladiča a samozrejme na väčšej streche s možnosťou celoplošného presklenia. V takom prípade má plochu 5,7 m². V interiéri je 12 palcová dotyková obrazovka. Súčasťou výbavy je napríklad kontrola opustenia jazdného pruhu, ale tiež asistent parkovania, ktorý oznámi, či sa vojdete na vyhliadnuté miesto. Ak áno, pomôže vám s parkovaním. Ďalší asistent dokáže upozorniť na hroziacu kolíziu s autom pred vami.

Veľkým lákadlom je batožinový priestor

V porovnaní s predchodcom sa rozmery veľmi nemenili, dĺžka zostala rovnaká 4,59 metra, čím má oproti klasickému modelu navyše 16 centimetrov. Rázvor sa však medzigeneračne predĺžil na 2 840 milimetrov, to je o 55 mm viac, ako má klasická verzia. Úlohou pridaných centimetrov navyše bolo vytvoriť priestor pre ďalšie dve sedadlá. Mali by patriť na špičku segmentu z hľadiska priestrannosti. C4 Grand Picasso tak dokáže odviesť 7 cestujúcich pomocou dvoch sedadiel v treťom rade, v batožinovom priestore. Kvôli nastupovaniu dozadu bolo upravené aj otváranie dverí. Automobilka neuvádza, koľko zostáva na batožinu v prípade sedemmiestnej konfigurácie. Objem batožinového priestoru je však 645 až 700 litrov, v závislosti na polohe sedadiel. Sklopením operadla predného sedadla vznikne priestor s dĺžkou až 2,75 metra.

Pribudne aj celkom nový motor

Na pohon rodinného MPV budú slúžiť rovnaké motory ako v prípade klasického Picassa. Pod kapotou sa objaví aj nový naftový motor s technológiou BlueHDI spĺňajúci normu Euro 6. Motor má výkon 110 kW (150 k).) a produkciu CO2 na úrovni iba 110 g/km. Diesel bude možné kombinovať s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Všetky naftové motory majú systém štart / stop.

Jozef Vydra
ZDROJ: Citroёn

Komentáre k článku