25.06.2013

Chevrolet Trax vstupuje do segmentu malých SUV už aj na Slovensku

Nový model prichádza aj so zaujímavým štartovacím bonusom, kde je úvodná cena príjemne znížená.

Segment malých mestských SUV zaznamenáva na Slovensku ďalší prírastok. Chevrolet tu predstavuje a začína predávať Trax, svoj prvý model pre segment malých SUV. Trax je pre Chevrolet ťažiskový model, ktorý prichádza do segmentu SUV-B, ktorý v uplynulých rokoch v Európe výrazne rástol.

Predaj sa zvýšil zo 130 214 automobilov v roku 2008 na približne 264 000 kusov v minulom roku. Trax poskytuje mnohé z benefitov veľkých SUV v kombinácii s jazdnou dynamikou a priaznivou spotrebou paliva menšieho automobilu. K výhodám patrí maximálna variabilita, moderný interiér, pohon všetkých kolies a vysoká konektivita systému Chevrolet MyLink.

Sebavedomie má svoj reálny základ

Príbuzný modelu Opel Mokka je napriek základnej DNA predsa iný. Pri dĺžke 4,2 m, šírke 1,7 m a výške  1,6 m má malý automobil SUV príjemné proporcie. Hranatejšia karoséria má vlastnú identitu podporenú zmeneným dizajnom, v ktorom dominuje svalnatá zadná partia, veľké výkroje blatníkov, dvojdielna maska chladiča s veľkým logom značky a dozadu klesajúca línia strechy, zakončená integrovaným spojlerom,  vlastnou dizajnovou identitou. Odlišný je aj cenník so štartovacou priečkou položenou o 1 100 eur nižšie. Bežná cena základného modelu LS s motorom 1,6 16V je určená na 15 790 eur. Pre uvedenie na slovenský trh pripravil Chevrolet špeciálne bonusy, keď všetky modely dostali zľavu 1 800 eur. Základný model je teda momentálne v ponuke za 13 990 eur.

Nadštandardná variabilita

V interiéri zaujme možnosť vytvoriť 8 konfigurácií kabíny, či v stredovej konzole vzadu elektrická zásuvka 230 V. Umožňuje nabíjanie laptopov a iných elektronických prístrojov bez adaptéra. V kabíne je množstvo odkladacích priestorov. Batožinový priestor má maximálny objem 1370 litrov, pod jeho podlahou je ďalšie miesto. Okrem sklopného operadla zadného sedadla, deleného v pomere 60/40, má Trax vo vyšších verziách vybavenia sklopné operadlo sedadla spolujazdca vpredu, čo umožňuje prepravu predmetov do dĺžky 2,3 m. V jednej z odkladacích schránok pred spolujazdcom je rozhranie USB a vstup pre smartfón, iPod a externé mediálne prehrávače. Na želanie sa dodáva odkladacia zásuvka pod sedadlom spolujazdca. Ďalší náklad môže vozidlo prepravovať externe. Chevrolet Trax má štandardne pozdĺžne lišty strešného nosiča s prípustným zaťažením 75 kg a môže ťahať nebrzdený príves do hmotnosti 500 kg.

Na výber tri motory, štyri stupne výbavy

Základom je benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW/115 k), Potom turbokompresorom prepĺňaný benzínový motor 1,4 litra (103 kW/140 k) a turbodiesel 1,7 litra (96 kW 130 k). Všetky verzie s manuálnou prevodovkou sú vybavené systémom Štart/Stop. Pri benzínovom motore 1,4 Turbo a naftovom motore 1,7 litra sa bude za príplatok montovať aj 6-stupňová automatická prevodovka a k dispozícii je aj pohon všetkých kolies (AWD). Trax má elektrický posilňovač riadenia EPS (Electric Power Steering) s integrovaným kompenzátorom opotrebovania, čo má zabezpečiť precíznu ovládateľnosť počas cele doby životnosti vozidla.

MyLink využíva smartfón vodiča

Chevrolet Trax má vo vyšších verziách štandardne systém MyLink, umožňuje zobrazovať a ovládať obsah pripojeného smartfónu na dotykovom monitore vozidla. Chevrolet MyLink dáva pohodlný prístup ku kontaktom v mobilnom telefóne, hudobnému záznamu, fotogalériám (v kľúči USB alebo telefónu iPhone), videám a iným uloženým médiám. Systém dokáže spárovať súčasne päť smartfónov. Cez USB sa dajú pripojiť prehrávače MP3, iPod a iPad. Majitelia systému MyLink si môžu stiahnuť rozličné aplikácie (Apps) pre svoje smartfóny a s nimi vo vozidle využívať rozličné funkcie. Napríklad aplikácia BringGo umožňuje využívať vo vozidle smartfón na navigáciu rovnako pohodlne ako integrovaný navigačný systém, pritom za zlomok nákladov. Pretože digitálne mapové dáta BringGo zostávajú inštalované v telefóne, majitelia modelu Trax nemusia pri navigácii využívať mobilné pripojenie k internetu (a platiť pri jazde v cudzine roamingové poplatky). Konektivita je orientovaná na telefóny iPhone, čo je v Amerike bežné, ale u nás nie. Pri výbave operačným systémom iOS 6, môžu využívať vyspelý systém hlasového ovládania Siri.

Mohli sme vyskúšať

Chýr, ktorý sa šíril z medzinárodnej prezentácie, neklamal. Napriek nepríjemnému daždivému počasiu Trax poskytol dobrý pôžitok z jazdy po diaľnici, no ešte lepšie sa cítil na okresných cestách, kde vyniká ľahkosť ovládania. Chevrolet svoj najnovší model vybavil mnohými elektronickými regulačnými systémami, ktoré fungujú. Rozchod kolies vpredu aj vzadu s hodnotou 1540 mm, rázvor 2555 mm a kolesá umiestnené takmer v rohoch karosérie podporujú stabilitu, aj obratnosť. Samonosná karoséria má vpredu nápravu typu McPherson a zadnú s vlečenými ramenami spojenými torznou priečkou. Napriek tomu sa auto správalo pri normálnej jazde úplne v pohode. Chcelo by to vyskúšať viac aj terén, k tomu sme sa zatiaľ nedostali.  

Najvyššia bezpečnosť

Pevná konštrukcia skeletu karosérie robí z modelu Trax jedno z najbezpečnejších malých SUV v Európe. Karoséria je taká pevná, že pri prevrátení udrží viac ako štvornásobok svojej hmotnosti. Trax je vybavený širokou škálou moderných prvkov aktívnej bezpečnosti. Aj to bol dôvod, prečo získal najvyššie ocenenie v crash testoch EuroNCAP.

Jozef Vydra

Komentáre k článku