2013-05-27 05:55:45
Toyota Auris HSD
Toyota Auris HSD sa na prvý pohľad vôbec neodlišuje od bežných modelov.
Zdroj: Toyota

Hybridná Toyota Auris HSD v ponuke s najsilnejším motorom

O značke Toyota sa tradovalo, že dizajn jej modelov je, povedané diplomaticky, pomerne konzervatívny.

To celkom neplatí o novej generácii modelu, ktorý na niektorých trhoch nahradil predchádzajúcu Corollu. Svoju svetovú premiéru mal druhý Auris síce už na jesennom parížskom autosalóne, no hlavne s hybridnou verziou HSD sa slovenskému publiku predstavil iba nedávno. Čímže sa to odlišuje od tej prvej generácie?

Nuž, tá patrila k najvyšším hatchbackom pomedzi konkurenciu. A tiež akýmsi moletnejším. To mohlo osloviť dovtedajších priaznivcov Corolly, ale mladších klientov, ktorí chceli urobiť dojem a na ktorých sa Toyota spoliehala po (podľa mňa celkom zbytočnej) zmene mena, už veľmi ťažko. Prišiel teda chirurgický zásah na pár miestach. Hlavná zmena je, že auto má ostrejšie strihnuté línie a patrí pre zmenu (prekvapujúco) k najnižším autám medzi kompaktami. Rozdiel je pritom 55 milimetrov vo výške oproti predchodcovi. Nový Auris má základné línie celkom v poriadku, napriek tomu, že sa medzigeneračne natiahol o 30 mm do dĺžky, pričom rázvor a šírka sa nezmenili. Drobnejšie a hranatejšie svetlá s netradičnou vnútornou grafikou sa spolu s ostrejšími krivkami postarali o celkom agresívny a určite aj celkom príťažlivý výzor. Odľahčovacia diétna kúra ubrala 40 kg a čo je pozoruhodné, všetky verzie vozidla majú rovnaký základný objem batožinového priestoru 360 litrov. Platí to aj pri tej hybridnej. Batérie „schovala“ pod zadné sedadlá, takže už neuberajú z objemu kufra.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

Pohon podľa výberu, pribudol hybridný

Pohonné jednotky sú benzínové, dieselové a už spomínaný hybridný. Za základ určili v Japonsku spoľahlivý benzínový motor s objemom 1,33 l a 73 kW (99 k). Silnejšia 1,6  má slušných 97 kW (132 k). Za naftovú časť sú v ponuke dva motory: 1,4 D-4D a 2,0 D-4D s výkonmi 66 a 91 kW (90 a 124 k). Paradoxne najväčší objem 1,8 l medzi benzínovými pohonnými jednotkami má hybridná verzia HSD (Hybrid System Driving). Spoločný výkon s elektromotorom je 100 kW (136 k) a samotný spaľovací motor má 73 kW (99 k). Motor je pritom v normálnom pracovnom režime mimoriadne tichý a vozidlo má aj veľmi slušnú spotrebu. Udávaná je kombinovaná 3,8 l/100 km, ale v praxi je to viac, podľa štýlu jazdy. Najlepšie sa hybridný Auris cíti v meste, v prípade, že tam má hlavné pôsobisko. Vtedy sa najviac prejaví jeho talent na spotrebu a vyniknú výhody miestami čisto „elektrickej“ jazdy.

Zdroj: Toyota
Zdroj: Toyota

V ničom sa nelíši, vzhľadom vôbec nie

Hybridná verzia vyzerá na prvý pohľad ako úplne normálny a obyčajný Auris. Teda ako bežný kompakt, čo môže byť pre väčšinu záujemcov výhodou. Má tak šancu u zákazníkov, ktorí chcú spotrebu na úrovni naftových motorov, ale nechcú prijať viaceré špecifiká vznetových motorov: napríklad pomalé zohrievanie motora, kultúru chodu a odhlučnenie pohonu na voľnobehu a pri nízkych otáčkach, či vypaľovanie časticového filtra pri krátkych mestských jazdách. Budúci majitelia hybridného Aurisu môžu pritom rátať s normálnym, klasicky ladeným kompaktom s veľmi slušným vnútorným aj batožinovým priestorom. A spoľahnúť sa môžu aj na decentne ladený a kvalitný interiér, dobré jazdné vlastnosti s viacprvkovou zadnou nápravou, výrazne tichým pohonom pri eko-štýle jazdy a veľmi rozumnou reálnou spotrebou pri jazde v meste a na okresných cestách.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo