06.05.2013

Trojdverový Hyundai i30 je v ponuke kórejskej značky novinkou

Kompakt bez zadných dverí je pre Hyundai niečo celkom nové. Dizajnéri preto dostali voľnejšiu ruku.

Nezačínali však na čistom liste, ale prepracovali základné tvary päťdverového hatchbacku. Predstavenie pred svetom sa odohralo ešte na jesennom autosalóne v Paríži, tá slovenská toť nedávno v Bratislave.

Hoci to na prvý pohľad nie je až tak celkom zrejmé, karoséria sa výrazne zmenila. Nejde pritom iba o agresívnejšie vyzerajúci predný nárazník, s výraznejšou spodnou "perou",. Dostal aj (podľa mňa) krajšiu masku chladiča s výraznejšími LED svetlami pre denné svietenie a nadväzujúce okrúhle hmlovky. Zmien je viac, ale mnohé si možno nevšimnete, ak trojdverový model nestojí pri päťdverovej verzii.

Napríklad veľmi nenápadne, ale dosť podstatne sa zmenila línia strechy a samozrejme aj tvar zadných stĺpikov. Hyundai ale nezabudol na cestujúcich na zadných sedadlách. Strecha klesá iba veľmi veľmi pozvoľne, takže vzadu ostalo dosť miesta na hlavu. V kontraste s tým stúpa spodná línia bočných okien pomerne prudko, čo dodáva autu dynamický nádych. Aj týmto chce trojdverový hatchback v prvom rade zaujať hlavne mladších zákazníkov. Asi najpodstatnejšie sú nové zadné svetlá, ktoré autu podstatne viac pristanú a pripomínajú hlavne v noci grafikou nemeckú značku so štyrmi kruhmi v znaku.

Uber zadné dvere, predĺž predné, pridaj atraktivitu

Je jasné, že napriek dverám predĺženým o 17 cm je nastupovanie do druhého radu sedadiel komplikovanejšie, Hyundai to kompenzuje cenou. Na rozdiel od konkurencie, ktorá si nechá za štýlovejšie trojdverové modely zaplatiť viac, ako stoja päťdverové, je cena rovnaká ako pri päťdverovej verzii. V Českej republike, ktorá je rodiskom oboch modelov, aj kombi verzie vo výrobnom závode v Nošoviciach na Morave, je cena trojdverového modelu dokonca nižšia. Zaujímavosťou je, že celkové rozmery 4300 x 1780 x 1470 mm a rázvor 2 650 mm sa nezmenili. Dokonca ani základný objem batožinového priestoru 378 l, napriek výrazne sklonenému zadnému sklu. Športovejšie ladený Hyundai i30 3D má však mierne širší rozchod kolies a upravená je aj geometria obidvoch náprav. Špeciálne pre trojdverový Hyundai i30 sú navrhnuté nové zliatinové disky s priemerom 16 palcov. V interiéri pribudlo okrem klasického čierneho a béžového čalúnenia aj výrazné oranžovo hnedé, zaujme aj oranžové prešívanie čalúnenia, koženého poťahu volantu, radiacej páky i ručnej brzdy a lakťových opierok na dverách. Ďalšou zmenou (k lepšiemu) je antracitový dekor na palubnej doske.

Pod kapotou menšia ponuka

Na rozdiel od šiestich motorov päťdverovej verzie zostala v trojdverovom modeli polovica: dva benzínové 1.6 MPI (88 kW/120 k) a 1.6 GDi (99 kW/135 k) a najsilnejší vznetový 1.6 CRDi (94 kW/128 k). Všetky motory sa štandardne kombinujú so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Jozef Vydra

Komentáre k článku