2013-04-22 12:59:12
Ford prevetral svoje stádočko
Vo výbere boli najmenšie Fiesty, Focus, Ranger aj Tranzity a ešte ďalšie modely.
Zdroj: Summit Motors Slovakia, Jozef Vydra

Ford prevetral svoje stádočko – boli sme sa zoznámiť s novinkami

Jeden zo slnečných dní minulého týždňa sme strávili s vozidlami Ford od Fiesty až po Transit Custom.

Správu z Ford Show 2013 som zakončil želaním, aby sa predstavovanie noviniek dialo aj so zoznamovacími jazdami. Stalo sa, prišla pozvánka na dynamickú prezentáciu. Presne o dva týždne, sme „vytiahli na prechádzku“ prostredníctvom importéra Summit Motors Slovakia šestnásť kúskov s modrým oválom v znaku.

Rôzne modely, rôzne farby, ale hlavne široká škála motorov boli dilemou: čo si vybrať. Bolo jasné, že za pár hodín sa nedá vyskúšať všetko. Nakoniec z toho bolo niekoľko áut, niektoré z nich vám postupne krátko predstavíme skôr, ako sa podaktoré dostanú k nám do redakcie na test.

Do výberu pre jazdy sme zaradili Fiestu s prevodovkou PowerShift v kombinácii s motorom 1.6i, 77kW (105 k), potom na rad prišiel model Focus vo verzii kombi označovaný v značke Wagon s motorom 2.0TDCi, 103kW (140k) so 6-stupňovou prevodovkou, vyskúšali sme aj B-MAX s jednolitrovým motorom roka 2012, 1.0 EcoBoost 74 kW (100 k) s päťstupňovou mechanickou prevodovkou.

Na na záver sme si nechali ako čerešničku nový Ford Kuga. Máme pár prvých kilometrov za sebou a prvé skúsenosti.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Inteligentný pohon funguje

Ford svoju novinku označuje SUV, ale nemá to znamenať klasické Sport Utility Vehicle, ale S ako Smart. Z troch možností padla voľba na verziu 2.0TDCi 103 kW (140k). Vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies malo šesťstupňovú manuálnu prevodovku a toľko deklarovaný inteligentný pohon AWD. Rozhodli sme sa ho vyskúšať. Nič prekvapujúce – naozaj funguje. Zistíte to najmä na nespevnených, zákrutovitých cestách s prevýšením, kde pri jazde do kopca sa zadná náprava pripája skôr, ako by ste si to stihli uvedomiť. Bodaj by aj nie, veď podľa informácií značky tento inteligentný All Wheel Drive systém preventívne vyhodnocuje podmienky 20-krát rýchlejšie, ako trvá žmurknutie oka a rozdeľuje výkon prenášaný na kolesá tak, aby zabezpečil najlepší pomer ovládania vozidla a záberu kolies.

Trafili sa do vkusu

Auto disponuje zaujímavou vychytávkou v podobe otvárania piatych dverí bez dotyku pohybom nohy, má dostatok priestoru. K tomu celkovo dobré jazdné vlastnosti a maximálny počet piatich hviezdičiek v hodnotení bezpečnosti Euro NCAP robia z tohto auta žiadaný artikel. Model sa v Európe vyrába v španielskej Valencii, kde majú kvôli vyššiemu dopytu vyrobiť v tomto roku o 8000 kusov vozidiel viac. Druhá výrobná základňa je v ruskom meste Elabuga a spoločne by mali v tomto roku dodať na trh vyše 100 áut. Ostatné skúsenosti si necháme na redakčný test, kde bude predsa len viac priestoru a času na ich vyskúšanie.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo