2013-04-08 05:00:00
Koncept Technospace bol v
Extravagantné tvary karosérie sú ešte odvážnejšie, ako pri predchodcoch tohto mena.
Zdroj: Citroen

Koncept Technospace bol v skutočnosti nový Citroën C4 Picasso

To, čo sme tušili a očakávali aj na ženevskom autosalóne, je konečne definitívne potvrdené: nové MPV od Citroënu vlastne poznáme.

Špionážne fotky nového Citröenu sa na internete ukázali už dávnejšie. Auto sa na nich až príliš nápadne podobalo na technologickú štúdiu Technospace, ktorú automobilka hrdo ukazovala aj na autosalóne v Ženeve. Teraz unikli oficiálne zábery novej generácie. Presnejšie francúzska automobilka Citroën takto sama oficiálne odhalila novú generáciu typu C4 Picasso. Prekvapenie sa konať nebude, vyzerá rovnako ako Technospace.
Nová generácia rodinného modelu sa zmenšila, napriek tomu je v interiéri viac miesta. Nový Citröen C4 Picasso prichádza skutočne s moderným, až extravagantným dizajnom s dvojdielnymi prednými svetlometmi. Prižmúrené „očká“ svetlometov sú fyzicky rozdelené, na denné svietenie slúžia LED diódy. Nechýbajú chrómové doplnky, ktoré zvýrazňujúce detaily karosérie, ktorej originálny profil so štruktúrovanými oknami zostal zachovaný. Zadné svetlá akoby sa inšpirovali v súčasnom Aute roka...

Menší, ľahší, úspornejší

Rodinné MPV má ľahko zmenšený „formát vydania“. Na dĺžku ho skrátili o 4 cm na výsledných 4 430 mm, o päť centimetrov je nižšie aj strecha  vo výške 1 610 mm. Rovnaká zostala iba šírka 1 830 milimetrov. Vo vnútri je viac miesta aj vďaka rázvoru náprav zväčšenom na 2 785 mm a rovnako väčšiemu rozchodu kolies na oboch nápravách. V kabíne je plnohodnotné miesto pre päť cestujúcich. Zadné sedadlá sa dajú posúvať a umožňujú zväčšiť batožinový priestor až o 100 litrov. Základný objem 537 l je väčší než doteraz. Hodnota 637 l bez sklápania sedadiel je bez konkurencie. Karoséria s odvážnymi a štýlovými líniami je výrazne ľahšia než v minulosti – až o 140 kilogramov. Polovicu má na svedomí ľahšia nová platforma EMP2, druhú polovicu hmotnosti odkrojila z karosérie hliníková predná kapota a kompozitové piate dvere. Na pohon sú určené benzínové štvorvalce 1.6 VTi (88 kW/120 k) a 1.6 THP (114 kW/155 k), alebo naftový motor 1.6 HDi naladený na dva výkonové varianty: 66 kW/90 k a 85 kW/115 k. Najúspornejšia verzia C4 Picasso 1.6 e-HDi má uvedenú kombinovanú spotrebu len 3,8 l/100 km.

Citroën C4 Picasso – základné technické údaje novej generácie

Motor 1.6 VTi 1.6 THP 1.6 HDi 1.6 e-HDi 1.6 e-HDi 1.6 e-HDi
Prevodovka 5M 6M 6M 6MA 6M 6MA
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1560 1560 1560 1560
Valce/ventily na valec 4/4 4/4 4/2 4/2 4/2 4/2
Najväčší výkon [kW/min-1] 88/6000 115/6000 68/4000 68/4000 84/3600 84/3600
Najväčší krút. moment [Nm/min-1] 160/4250       240/    1400-4000 230/1750 230/1750 285/1750 285/1750
Max. rýchlosť [km/h] 187 209 173 175 189 189
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] 12,3 9 12,9 13,7 11,8 12,3
Kombinovaná spotreba [l/100 km] 6,3 6 4,2 3,8 4 4
Hmotnosť [kg] 1252 1296 1279 1289 1298 1295

 

Moderna vo vnútri

V interiéri je viacero praktických úložných priestorov. Zaujmú aj zaujímavé vzory a farby. Tradičný prístrojový panel nahradil 12 palcový farebný panoramatický displej uprostred palubnej dosky, ktorý umožňuje zobraziť niekoľko prvkov naraz. Dopĺňa ho sedempalcová dotyková obrazovka uložená nižšie. Vo výbave bude dvojzónová klimatizácia, vyhrievané sedadlá, navigácia, adaptívny tempomat aj  štvorkamerový systém, ktorý zachytáva celé okolie vozidla. Rovnako ako model C3 môže mať aj C4 čelné sklo natiahnuté až do strechy. Zadné svetlá s diódovou technológiou majú priestorový efekt.

Kedy a kde chce francúzska automobilka predstaviť, či vystaviť nové Picasso, nie je jasné. Ale približne už o dva mesiace sa C4 Picasso chystá do predaja. Najprv ho Francúzi uvedú na domácom trhu. Ďalšie krajiny pribudnú počas leta. V druhej polovici roka sa vysoko pravdepodobne predstaví aj zväčšená sedemmiestna verzia Grand Picasso.

Jozef Vydra
ZDROJ: PSA Peugeot Citroen

Komentáre k článku


Stream naživo