2013-03-22 12:45:00
V bratislavskej ZOO včera
Dve z troch noviniek sa zmestili do výbehu pre levy.
Zdroj: Jozef Vydra

V bratislavskej ZOO včera odhalili doteraz neznáme prírastky Renault

Tlačové agentúry o tom mlčia, no dva exempláre sa objavili v pavilóne šeliem na mieste, kde doteraz boli levy.

Prijali sme pozvanie na predstavenie nových šeliem mestskej džungle. Netradičné miesto lákalo, inšpirovalo a rozrajcovalo našu fantáziu. Aké budú? Čo ukážu? Ako sa predvedú? Nastal deň D, vlastne R. Tajnými tromfami, ktoré sa mali už-už odhaliť, boli totiž dve krásky od Renaultu. V skutočnosti tri, jedna pôvodne nebola v programe.

Clio so štýlovým batohom

Už keď sa Renault Clio predstavil slovenskej verejnosti koncom minulého roka, zaujal tvarmi a štýlom. Štvrtá generácia je odvážnejšia ako doterajšie. Dvojnásobne to platí o verzii kombi, ktorú v Renaulte označujú Grandtour. Alebo Estate, podľa krajiny určenia. Dôležité je to, že jej primerane narástol zadok. Presnejšie batožinový priestor. Objem sa zväčšil na 443 litrov V tomto prípade vrátane bežne očiam schovanej časti pod odkladacím dnom podlahy. Dá sa zväčšiť až na 1380 litrov. Celková dĺžka auta narástla takmer o 20 centimetrov a dodala Cliu vyvážené proporcie. Previsy sú teraz takmer rovnaké vpredu a vzadu, celok sa posunul na stupnici hodnotenia umeleckého dojmu vyššie. Pohľad šikmo zozadu dokonca pripomína autá úplne inej kategórie... Vzhľadom na vyššie zaťaženie zadnej nápravy sú vzadu o 10 % tuhšie pružiny a vozidlo má tuhší stabilizátor prednej nápravy. Cena je pri kombiverzii vyššia oproti hatchbacku o 600 eur, základná verzia začína na 9790 eurách. Na výber sú tri stupne výbavy a mnoho doplnkových možností.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Clio GT

Je medzistupňom, ktorý sa na prvý pohľad iba „priplietol“ do predstavovania celkom nečakane. Je však celkom zaujímavý „warm hatch“, ktorý disponuje už dvojspojkovou prevodovkou EDC. Ak chcete nielen športovejší vzhľad, ale aj väčší výkon oproti bežnému krátkemu Cliu, máte na výber. Zo štyroch farieb, z nich jedna nová je príplatková modrá Malta Blue. Zmien je viac, napríklad športovejší predný nárazník, upravený zadný, k tomu tuhší podvozok. Čo je však určite zaujímavé, je motor pod kapotou. V tomto prípade je to  benzínový 1,2 TCi 120. To posledné číslo označuje výkon v koňoch, má teda v správnych jednotkách 89 kW pri 4900 otáčkach za minútu a jeho maximum krútiaceho momentu 120 Nm je vďaka turbu posadené pomerne nízko - pri 2000 otáčkach. Zaujíma vás maximálna rýchlosť? Je 199 km/h a zrýchliť z nuly na stovku dokáže za 9,4 sekundy. Priemernú spotrebu výrobca udáva 5,2 l/100km. Aha, ešte čosi – cena je 15 190 eur.

Clio R.S.

Záujem o športové vozidlá kategórie hothatch kontinuálne rastie, aj na Slovensku je to zaujímavé, hoci absolútne ide ešte o malé počty kusov. V Európe majú tieto autá v posledných rokoch až 17 % podiel. Nové Clio s dráždivým označením R.S. však oproti predchodcovi charakterizuje lepšia všestrannosť využitia, vyšší komfort a príjemná jazda. Auto sa nehanbí za to, že si „požičalo“ niektoré technológie z vývoja formule jeden. Aj aerodynamika zapracovala v jeho prospech. Difúzor v zadnej časti výrazne, až o 80 % zvyšuje prítlak, k tomu mu pomáha aj zadný spojler.

Zdroj: Jozef Vydra
Zdroj: Jozef Vydra

Pravoverných športových fanúšikov zamrzelo, keď Renault ukončil výrobu atmosférického dvojlitra. Nahradil ho turbodúchadlom preplňovaný štvorvalec s objemom 1,6 litra, bez ujmy na výkone. Disponuje 147 kW (to je rovných 200 koní) pri 6000 ot/min a maximálny krútiaci moment je 240 Nm pri1750 ot/min. Zrýchlenie auta z 0-100 km/h zvládne za 6,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 230 km/h. Prednosťou automatickej prevodovky s radením pod volantom je funkcia launch control. Pri jej použití využíva novinka systém najlepšieho možného zrýchlenia. Môžete si svoje výkony nahrať prostredníctvom telemetrie (tiež prebraté z F1) na USB kľúč a zdieľať, archivovať, porovnávať... Rýchlu strelu treba zastaviť, pomáhajú k tomu brzdy s priemerom vpredu 320 mm. Pružiny vpredu sú tuhšie o 27 %, vzadu o 20. Podvozok je možné objednať aj v úprave Cup znížený o 3 mm za príplatok 1600 eur. Cena za tento veľmi slušný športový nástroj je 22 290 eur. Vozidlo vzniká v malosériovej výrobe v Dieppe.

Jozef Vydra
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo