21.03.2013

Hyundai Grand Santa Fe je nástupca ix55 so slávnym menom

Santa Fe je medzi zákazníkmi obľúbené auto. V automobilke preto rozhodli, že nástupca ix55 dostane toto meno. A k tomu ešte Grand.

Model Grand Santa Fe prichádza do Európy, aby uspokojil dopyt po verzii populárneho modelu s dlhým rázvorom. Od samého začiatku bol vyvíjaný spoločne so štandardnou verziou, čo umožnilo dizajnérom vytvoriť veľmi podobný tvar s výraznou rodinnou príslušnosťou.

Použiť (skoro) rovnaké meno je logické aj preto, že obidve verzie sú si veľmi podobné. Rozdiely sú dokonca aj na prvý pohľad celkom rovnakej prednej časti. Grand Santa Fe má zmenenú šesťuholníkovú masku chladiča, reštylizované reflektory do hmly a výraznejšie modelovaný nárazník. Pri pohľade zboku vidno, že zadné dvere sú výrazne dlhšie, aby umožnili prístup k tretiemu radu sedadiel. Ďalším rozdielom sú nové 18 a 19 palcové disky z ľahkej zliatiny, ako aj výraznejšie profilovaná bočná hrana karosérie. Základná verzia je ladená športovo, Grand Santa Fe dáva najavo, že je praktickým autom pre veľkú rodinu. Rozdiel vidno na prvý pohľad na boku karosérie. Dolná linka okien stúpa smerom dozadu pri Santa Fe dynamicky nahor, veľký model ju má takmer vodorovne. Pasažieri vo väčšom modeli sa vďaka tomu necítia stiesnene.

Väčší priestor a variabilita

Pribudlo miesto na nohy aj nad hlavou na druhom aj treťom rade sedadiel. Tretí rad je napriek väčším rozmerom skôr núdzový. Sedák je totiž iba 20 centimetrov nad podlahou. K dispozícii sú však držiak na nápoje a výduchy klimatizácie s ovládaním. Batožinový priestor je v tomto usporiadaní dlhý 36 centimetrov. Sklopenie tretieho radu sedadiel ho predĺži na 111 cm. Ak sa posunú prostredné sedadlá celkom dopredu, kufor sa predĺži na 136 cm.  Celkový objem batožinového priestoru pri sklopených sedadlách v treťom rade je až 634 litrov, čo predstavuje najväčšiu hodnotu v triede. Oproti modelu Santa Fe novej generácie je objem batožinového priestoru väčší o 49 litrov.

Pohodlné nakladanie batožiny uľahčujú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru. Grand Santa Fe je proti bežnej verzii o 225 milimetrov dlhší, o päť milimetrov širší a o 10 mm vyšší a má o 100 mm dlhší rázvor oproti základnému modelu Hyundai. Grand Santa Fe sa bude vyrábať ako šesť- alebo sedemmiestne s konfiguráciou sedadiel 2:2:2, prípadne 2:3:2. Sedadlá v druhom rade sa dajú nezávisle posúvať a nakláňať, sedadlá v treťom rade sa dajú sklopiť do podlahy. Grand Santa Fe má aj veľké jednodielne panoramatické strešné okno. Zaberá prakticky celú plochu strechy.

Vyladený pre Európu

Hyundai Grand Santa Fe mal svetovú premiéru na autosalóne New York International Auto Show v apríli 2012. Európska verzia preberá významné nové technické prvky americkej verzie ako adaptívne reflektory, asistenčný systém pre udržiavanie jazdného pruhu a inteligentné parkovacie asistenčné systémy. Vyladenie podvozka modifikovali, aby vozidlo malo jazdné vlastnosti, ktoré viac zodpovedajú vkusu a spôsobu jazdy európskych zákazníkov. Na pohon slúži turbodiesel 2.2 CRDi VGT z konštrukčného radu ‘R’, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 5.

Motor s výkonom 145 kW (197 k) sa štandardne kombinuje so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. K dispozícii je systém Hyundai Active ECO pre úspornú jazdu. Súčasťou štandardu je posilňovač riadenia Hyundai FLEX STEER, umožňuje prepínať tri režimy funkcie – normal, sport alebo comfort. Voľba sa zobrazuje na veľkom LCD displeji s uhlopriečkou 4,3 palca (10,9 cm) v združenom prístroji Supervision Cluster.

Hyundai Grand Santa Fe sa začne vyrábať v apríli 2013 v závode číslo 4 značky  Hyundai v meste Ulsan v Kórei.

Jozef Vydra
ZDROJ: Hyundai

Komentáre k článku