19.03.2013

Nová Kuga je už v predaji, má špičkové technológie, nízku spotrebu

Ford Kuga je druhou generáciou modelu, ktorý sa inšpiroval futuristickým konceptom športového crossoveu Ford Iosis-X v duchu filozofie kinetického dizajnu.

Model na podvozkovej platforme Ford C1, ktorú využíval i model C-MAX a Focus, prišiel v roku 2008. Nová Kuga prináša inteligentný systém pohonu všetkých kolies, úsporu paliva, vysokú úroveň bezpečnosti a miery pohodlia. Chce vyvrátiť predstavu, že vozidlo SUV nemôže byť ekologické, výkonné a zároveň plné špičkových technológií.

Špičkové jazdné schopnosti

Inteligentný systém pohonu všetkých kolies preventívne vyhodnocuje podmienky jazdy a upravuje rozdelenie hnacej sily na všetky štyri kolesá. Poskytuje optimálne ovládanie vozidla a prenos ťažnej sily, pri nízkych rýchlostiach. Na displeji sa vodičovi zobrazí požadovaný krútiaci moment každého kolesa. Automatické zníženie rýchlosti pri vjazde do zákruty Curve Control zmierni kritickú nedotáčavosť prudkým zabrzdením a ak vodič stále drží nohu na plynovom pedáli, zníži aj krútiaci moment motora. Zlepšený systém smerovania krútiaceho momentu Torque Vectoring Control pôvodne vyvinutý pre model Focus RS, uľahčuje zatáčanie auta, keď pri prejazde rýchlymi zákrutami pribrzďuje vnútorné kolesá.

Novinky vnútri aj vonku

Štýlová nová Kuga má v porovnaní s predchodcom prístupnejší a o 46 litrov väčší batožinový priestor. Dvere batožinového priestoru s automatickým otváraním bez použitia rúk sa dajú otvoriť alebo zatvoriť pohybom nohy pod zadným nárazníkom. Zadné sedadlá sa sklápajú jediným pohybom. Významne sa znížila úroveň hluku. Kuga má jednu z najtichších kabín v kategórii. Disponuje aj otváracou panoramatickou strechou. Model prichádza na trh v jednotnej farbe pod názvom Ginger Ale (zázvorové pivo) s jemným zelenkavým nádychom. Uvádzacia farba v Európe bude aj strieborno-sivý odtieň Sterling Grey.

Úspora paliva bola prioritou

Zlepšenie energetickej účinnosti pohonných jednotiek prinieslo svoje ovocie. Spotreba paliva v zážihovom motore klesla o štvrtinu, vo vznetovom motore o 10 percent. Po prvý raz je k dispozícii technológia motora EcoBoost. Kuga s 1,6-litrovým zážihovým motorom EcoBoost s pohonom predných kolies a výkonom 110 kW (150 k), má spotrebu od 6,6 l/100 km a emisie CO2 154 g/km, verzia s pohonom všetkých kolies a s výkonom 134 kW (182 k) má spotrebu od 7,7 l/100 km a emisie CO2 179 g/km.

K dispozícii je aj 2,0-litrový vznetový motor TDCi Duratorq pre pohon aj oboch náprav s výkonom 103 kW (140 k) so spotrebou od 5,3 l/100 km a emisiami CO2 139 g/km. Verzia s výkonom 120 kW (163 k),  spotrebuje od 5,9 l/100 km a produkuje 154 g CO2 na jeden kilometer.

Konštruované pre bezpečnosť

V rámci nárazových testov EuroNCAP získala Kuga najvyššie päťhviezdičkové ocenenie, podarilo sa jej dosiahnuť 88 % v kategórii celkovej ochrany, čo je vôbec najvyššie hodnotenie pre SUV strednej veľkosti.

Systém SYNC s funkciou núdzovej pomoci Emergency Assistance využíva pri nehode palubnú lokalizačnú jednotku systému GPS a zariadenie spárované s rozhraním Bluetooth, pomocou ktorých uskutoční núdzový hovor v miestnom jazyku a zároveň poskytne súradnice systému GPS. Vozidlo disponuje až desiatimi rôznymi asistenčnými systémami. Niektoré z nich, dúfame, budeme mať možnosť vyskúšať počas redakčného testu vozidla v najbližšom čase.

Jozef Vydra
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku