2013-03-18 10:58:59
Honda Civic má nový
Pribudla výbava Lifestyle, ktorá napríklad má xenónové svetlá, doteraz prístupné len v najvyššej výbave Executive.
Zdroj: Jozef Vydra

Honda Civic má nový naftový motor s veľmi nízkou spotrebou

Doterajšia ponuka jediného vznetového motora pre Civic už neplatí. Ľahší, menší, úspornejší odštartoval aj u nás.

Prednosťou novinky má byť nielen menší nárok na prísun paliva, ale aj nižšia cena. V porovnaní s väčším motorom, ktorý sme nedávno mali šancu vyskúšať v modeli Civic 2,2 i-DTEC s najvyššou výbavou Executive, je technologicky modernejší s dôrazom na tichosť chodu a zníženie spotreby. Pribudla nová výbava Lifestyle, ktorá je medzi doterajšími Sport a Executive.

Japoncom trvá dlhšie, kým sa stotožnia s nejakou myšlienkou. No keď si ju osvoja, urobia pre to, aby ju dotiahli do dokonalosti, úplne všetko. Ba niekedy aj čosi navyše. Tak to bolo aj so vznetovými motormi. Odolávali dlho, veď prvý naftový motor od Hondy 2,2 i-CTDi sa objavil v roku 2003. Získal však v roku 2005 titul Motor roka. O päť rokov ho modernizovali na 2,2 i-DTEC. Spĺňa už normu Euro 5, má integrovaný katalyzátor a o 20 % znížené trenie. Nový motor s nižším objemom ide ešte ďalej.

Ušetrili na hmotnosti, znížili trenie

Motor určený iba pre Európu sa bude montovať do vozidiel vyrábaných v britskom Swindone. Je o celých 47 kg ľahší v porovnaní s predchodcom, v spojení s novou prevodovkou dokonca o 54. Má tiež hliníkový blok, ale s iným chladením valcov a samostatnými ložiskami ľahšieho kľukového hriadeľa. Prospelo to potlačeniu rezonancií. Motor má ľahšie piesty a ojnice a o 40 % znížené trenie oproti predchodcovi. Spolu s ľahkobežným olejom to znamená naozaj nízku spotrebu, kombinovanú udáva výrobca 3,6 l/100 km. Pri výkone 88 kW (120 k) to znie zaujímavo, rovnako ako maximálne 207 km/h a zrýchlenie (podľa výbavy a teda aj hmotnosti) z nuly na 100 km/h za 10,2 – 10,5 sekundy.

Zdroj: Jozef Vydra

Ochotne sa vytočí

Spomínané úpravy prospeli živosti a dynamike motora, ktorý aj vďaka malému účinnému turbodúchadlu a krútiacemu momentu až 300 Nm veľmi ochotne a ľahko „ide za plynom“. Ako sme mali možnosť vyskúšať si počas prvých kilometrov na cestách I. a II. aj III. triedy, dosiahnuť bez prehnanej snahy o úspornú jazdu hranicu štyroch litrov je celkom bezproblémové. Výkonový odstup oproti väčšiemu motoru doháňa agilnosťou a papierové dve sekundy navyše pri zrýchlení na stovku subjektívne necítiť. Dvojhmotová spojka je ľahšia a rovnako veľká ako jednohmotová, rýchlosti sa radia ľahko. Keď motoru poriadne šliapnete na krk, spotreba sa vyšplhá na vyše 5,5 litra na stovku. Aj tak bude zaujímavou alternatívou oproti silnejšiemu naftovému motoru. Dokáže zajazdiť úspornejšie, tichšie a cenovo je lacnejší o 1400 eur. Silná kombinácia. Navyše výbava Lifestyle má veľa prvkov z tej najvyššej. Viac zistíme počas redakčného testu.

Uvádzame základný cenník, ak sa chcete dozvedieť všetky podrobnosti výbavy, kliknite si na úplný cenník.

Motor

1.4 i-VTEC

1.8 i-VTEC

1.8 i-VTEC

1.6 i-DTEC

2.2 i-DTEC

Výkon kW (k)

73 (100)

104 (142)

104 (142)

88 (120)

110 (150)

Prevodovka

6MT

6MT

5AT

6MT

6MT

Stupeň výbavy a cena (€)

S

15 590

17 190

18 390

18 590

19 990

Comfort

16 390

17 990

19 190

19 390

-

Sport

17 590

19 290

20 490

20 690

-

Lifestyle

-

21 290

22 490

22 690

24 090

Executive

-

23 390

24 590

-

26 190

 

Jozef Vydra
ZDROJ: Honda

Komentáre k článku


Stream naživo