2013-03-08 14:26:52
Ženeva: Peugeot 2008 je
Obrázky boli známe už pred autosalónom v Ženeve, ale naživo je to niečo iné.
Zdroj: Peugeot

Ženeva: Peugeot 2008 je odrastený junior na základe modelu 208

Číselné označenie napovedá spojenie s malým Peugeotom 208. Správne, nový crossover je odvodený z modelu vyrábaného v Trnave.

Jedna platforma, jeden jazyk – aj ten dizajnový. Modelu s ešte jednou nulou uprostred však naordinovali kaloricky bohatšiu stravu. Peugeot 2008 totiž prerástol svojho darcu DNA, model 208 približne o 20 centimetrov, pričom rázvor zostal zachovaný.

Zvyšok je v štýle línie crossoveru, ktorý však nemá s veľkou chuťou namierené do terénu. Chýba možnosť pohonu všetkých kolies. Zlepšiť prejazdnosť má systém Grip Control s optimalizáciou trakcie podľa aktuálnych podmienok. Okrem štandardného režimu možno zvoliť aj špeciálne: sneh, off-road, piesok a vypnutie ESP. Nad zadnými dverami je akýsi „hrb“, ale toto vyvýšenie je iba na okrajoch strechy, kabíny je v strede rovná.

Diskutabilný interiér

Je to tak 50:50. Jedni budú vnútro novinky zatracovať, iným vyhovie v každom smere. Za nezhody môže malý volant s kaplnkou prístrojov nad ním. Niektorým prekáža a radi sa pozerajú na klasické „budíky“ skrz volant. A ešte je tu kobria hlava. Tak vyzerá rukoväť ručnej brzdy. Miesta je, zdá sa dosť na predných sedadlách. Vzadu pre dvojicu v pohode, problémom môže byť pre vysokých verzia so strešným oknom. V batožinovom priestore s kapacitu 360 litrov (285 litrov má model 208) je dno zarovnané s nakladacou hranou. Ak niekomu nestačí malá 208-ka, nový crossover môže byť optimálnym riešením.  

Zdroj: Peugeot

Klasika, aj inovácia pod kapotou

Pohonné jednotky budú rôzne, no jedno prvenstvo už Peugeot 2008 získal: ako prvý model značky má motory s technológiou e-VTi. To éčko na začiatku je (rovnako ako pri motoroch e-HDi), názov pre štart/stop systém. Pri benzíne je základom 1,2 e-VTi s výkonom 60 kW (82 k), s rovnakým výkonom bude aj verzia bez štart/stop systému. Neskôr do ponuky pribudne prepĺňaný trojvalec s označením 1,2 e-THP a dvoma výkonmi. Slabší má 81 kW (110 k) a 205 Nm, silnejší 96 kW (130 k) a 230 Nm. Oba budú mať päťstupňovú automatizovanú prevodovku. Jediným štvorvalcom v ponuke je 1,6 VTi , ten má výkon 88 kW (120 k) a bude v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri naftových motoroch je základom 1,4 HDi s 50 kW (68 k). Dvojica motorov 1,6 e-HDi disponuje výkonmi 68 kW (92 k) a 84 kW (114 k) a kombinujú sa so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Menší motor môže mať alternatívne päťstupňovú manuálnu, alebo automatizovanú prevodovku.

Zdroj: Peugeot
Zdroj: Peugeot

Snaha i znižovanie spotreby a zaťaženia životného prostredia vedie Peugeot k nasadeniu hybridnej technológie na stlačený vzduch. Technológia HYbrid Air je plne hybridné riešenie kombinujúce benzín a stlačený vzduch. Tento systém má pomôcť značke so znižovaním emisií svojich modelov a pri pri dosahovaní cielenej spotreby 2,0l/100 km. Ďalšie prvenstvo modelu 2008: dostal technológiu HYbrid Air, ktorú „odpremiéroval“ na ženevskom autosalóne.

Malý francúzsky crossover sa pre európske trhy bude vyrábať v závode Mulhouse. Do predaja sa dostane v priebehu najbližších týždňov.

Jozef Vydra
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku


Stream naživo