2013-02-25 06:00:00
Qoros 3 Sedan
Prvým skokanom do studenej vody silnej konkurencie bude sedan.
Zdroj: Qoros

Qoros sedan, kombi a hatchback - čínska ofenzíva do Ženevy

Ako najlepšie zasiahnuť konkurenciu? Ponúknuť to, čo má ona - a pridať čosi navyše. Taký je plán čínsko-izraelskej automobilky Qoros.

Jej zameranie nie je výhradne orientované na Európu. Klientov chce získať aj doma v Číne. No páčilo by sa jej osloviť motoristov aj v našich končinách. Celkom inak, ako sa to zatiaľ nepodarilo žiadnej čínskej automobilovej značke.

Pre úspech robí veľa. Angažovala šéfdizajnéra Gerta Volkera Hildebranda (predtým v MINI), hlavným inžinierom je Klaus Schmidt (jeho bývalým zamestnávateľom bolo BMW M GmbH). Automobilka už predstavila hlavný ťahák svojej expozície na ženevskom výstavisku. Sedan Qoros 3, ktorý bude jej prvým modelom, vsadil na súčasné „módne trendy“ v motorizme.

Sedan ako základ DNA

Na pohon budú slúžiť dve verzie benzínového štvorvalca s objemom 1,6 litra s variabilným časovaním ventilov. Základný variant s atmosférickým plnením má výkon 93 kW (126 k) a krútiaci moment 155 Nm pri 3 900 otáčkach. S touto pohonnou jednotkou by mal Qoros 3 Sedan zrýchliť z nuly na stovku za 11 sekúnd.

Zdroj: Qoros
Zdroj: Qoros

Verzia motora s turbodúchadlom má výkon 115 kW (156 k) a krútiaci moment na 210 Nm pri 2 500 otáčkach. Pri zrýchľovaní by mal byť rýchlejší o dve sekundy. Neskôr pribudne aj verzia s priamym vstrekovaním s výkonom 136 kW (185 k). Štandardne bude výkon prenášať šesťstupňová manuálna prevodovka. Na výber bude aj šesťstupňový dvojspojkový automat. V rámci súčasného zamerania na emisné limity a spotrebu je vo vývoji aj turbo trojvalec s objemom 1,2 litra, ktorý bude mať výkon 97 kW (132 k). Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6 a sú vyvíjané v spolupráci so spoločnosťou Anstalt für Verbrennungskraftmaschinen List (AVL) z Grazu.

Zdroj: Qoros
Zdroj: Qoros

Qoros 3 Sedan má rázvor 2 690 milimetrov a jeho rozmery sú rozmery 4 615 x 1 839 x 1 445 milimetrov. „Zaparkoval“ tak tesne pod takými modelmi, ako sú nová Škoda Octavia, či Opel Astra sedan. Aj batožinovým priestorom, ktorý má kapacitu 450 litrov. Predávať sa začne najprv na domácom trhu v Číne v druhej polovici roka 2013. Do konca roka by sa mal objaviť aj v Európe, kde sa má predávať v troch úrovniach výbavy. Už základná verzia s najnižšou výbavou má 16-palcové zliatinové kolesá s kotúčovými brzdami na všetkých kolesách. Predné zavesenie kolies je typu McPherson, vzadu je jednoduchá náprava s torznou priečkou. Do základnej výbavy patrí tiež klimatizácia, štyri elektricky ovládané okná a informačno-zábavný systém s dotykovým displejom.

Kombi a hatchback ako koncepty

Sedan nebude na autosalóne osamotený. Spolu s ním ukáže automobilka dvojicu konceptov. Prototyp kombi modelu má väčšinu dielcov spoločnú, či podobnú ako sedan. Aj keď je označené ako štúdia, zdá sa byť to už hotové vozidlo pripravené do predaja. Viac zmien prináša oplastovaný a zvýšený hatchback Cross Hybrid s dynamicky tvarovanou zadnou časťou s veľkým strešným spojlerom a prepracovaným dizajnom.

Zdroj: Qoros
Zdroj: Qoros

Hybridný pohon znamená, že predné kolesá vozidla má poháňať už spomínaný trojvalcový spaľovací motor s výkonom 97 kW (132 k), zadná náprava dostane pohon  elektromotorom s výkonom 50 kW (68 k). Vďaka spolupráci oboch motorov má byť jeho tzrýchlenei z pokoja na 100 km/h za sedem sekúnd. Batérie LG majú kapacitu 1,9 kWh. Vďaka nim sa dokáže Qoros 3 Cross Hybrid pohybovať iba na „elektriku“ maximálnou rýchlosťou 120 km/h a dojazd má byť asi štyri kilometre. Na záver ešte informácia o oficiálnom predstavení. Udeje sa na ženevskom autosalóne v utorok 5. marca o 9:45 v Hale 6 výstaviska Palexpo.

Jozef Vydra
ZDROJ: Qoros

Komentáre k článku


Stream naživo