Renault Fluence dostal po plastike novú tvár, výbavu a interesantné ceny
Nielen výraznejší a dynamickejší štýl, ale aj nové technológie k tomu – to sú hlavné tromfy omladenej limuzíny.
Renault Fluence, ktorý prišiel na trh koncom roka 2009, je klasický trojpriestorový sedan s medzinárodným zameraním. Vo vyše 80 krajinách celého sveta sa od jeho uvedenia predalo 255 000 týchto vozidiel všetkých motorizácií, vrátane elektrického pohonu. Stal sa tak pevnou súčasťou ponuky značky. Po troch rokoch uvádza Renault na trh nový Renault Fluence a od štvrtka 21. februára aj na slovenský trh. Nejde o novú generáciu, ale o facelift, ktorým sa zjednocuje výraz a štýl vozidla na úroveň novo uvádzaných modelov. Modernizácia má za úlohu posilniť ofenzívu spoločnosti Renault v danom segmente.
Plynulý a elegantný dizajn
Vďaka nemu získal Fluence dynamický švih a moderné tvary. Vynovený model sa po prvý krát predstavil na autosalóne v Istanbule v novembri 2012. Nová verzia stavia na silných stránkach predchodcu, ktorými sú komfort a priestrannosť. Dôraz je na technológiu a kvalitu spracovania. Fluence sa vyrába vo fabrike Oyak-Renault v Burse (Turecko). S dĺžkou 4 622 mm, rázvorom 2 703 mm, výškou 1 489 mm a šírkou 1 809 mm sa radí do kategórie veľkých sedanov segmentu C (kompaktné rodinné automobily). Vďaka novej prednej časti zapadá do identity nových modelov Renault, no navyše získal aj športovejší vzhľad. Prospeli tomu aj o 2 cm znížené podbehy. Úzke LED svetlá pre denné svietenie vozidlo opticky rozširujú.
Množstvo technológie
Nový Renault Fluence ponúka špičkovú technologickú výbavu v podobe rôznych palubných asistentov. Jej cieľom je uľahčiť riadenie. Vodič má k dispozícii asistent rozjazdu do kopca s motorom dCi 110 EDC, alebo elektronickú parkovaciu brzdu a tempomat s obmedzovačom rýchlosti. Multimediálna ponuka je obohatená o vstavaný interaktívny systém Renault R-Link, ktorý združuje navigáciu TomTom, rádio (R-Link Radio), hands-free telefonovanie, hudbu v podobe audio streamingu pomocou Bluetooth® alebo po pripojení k portom USB alebo AUX, program Driving Eco2 a ďalšie. Pre zamknutie a odomknutie dverí má nový Fluence hands-free kartu (za príplatok, alebo ako štandard v závislosti od úrovne výbavy). Odomknutie dverí sa aktivuje s hands-free kartou vo vrecku, alebo v taške. Zamknutie zasa automaticky po vzdialení sa s kartou od vozidla. Táto karta umožňuje aj naštartovanie vozidla bez vloženia karty.
Úsporné a výkonné motory
Nový Renault Fluence má škálu naftových motorov: 1,6 dCi 130 a i naďalej 1,5 dCi 90; 1,5 dCi 110; a 1,5 dCi 110 EDC. Pre vyznávačov benzínového pohonu je k dispozícii motor 1,6 16v 110. Niektoré verzie používajú novinku: 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch). Ďalšou novinkou je dieselový motor 1,6 dCi 130. Jeho koncepciu prvý raz použili pri modeli Renault Scénic v roku 2011. Motor vychádza zo skúseností Philippa Coblenca, konštruktéra motora V10, ktorým boli vybavené jednomiestne automobily Williams Renault v 90. rokoch. Zdedil viaceré prvky odvodené od skúseností firmy Renault vo Formuli 1.
Dobrá výbava od počiatku
Nový Renault Fluence má už od prvej úrovne výbavy:
- - ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdného tlaku,
- - asistent núdzového brzdenia a automatické rozsvietenie varovných svetiel,
- - navíjače trojbodových bezpečnostných pásov s predpínačom a obmedzovačom napínacej sily na predných sedadlách,
- - navíjače pásov s obmedzovačom napínacej sily na troch zadných sedadlách,
- - airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy thorax vpredu
- - kontrolku zapnutia bezpečnostného pásu vodiča a spolujazdca,
- - dve trojbodové konštrukcie Isofix na bočných zadných sedadlách,
- - šošovkové svetlomety
Ceny sú vzhľadom na veľkosť a výbavu auta určite hodné pozornosti. Ešte viac zaujmú akciové ceny pri uvedení na trh a hlavne posledný stĺpec s názvom Oveľa viac...
VÝBAVA |
MOTOR |
CENNÍK |
AKCIOVÁ CENA |
OVEĽA VIAC |
Authentique | 1,6 16V 81 kW/110 k | 11 990 € | 10 990 € | |
Expression | 1,6 16V 81kW/110 k | 12 790 € | 11 790 € | 10 990 € |
1,5 dCi 66 kW/90 k FAP | 14 890 € | 13 890 € | 13 090 € | |
Dynamique | 1,6 16V 81 kW/110 k | 13 990 € | 12 990 € | 11 790 € |
1,5 dCi 66 kW/90 k FAP | 16 090 € | 15 090 € | 13 890 € | |
1,5 dCi 81 kW/110 k FAP EDC | 17 290 € | 16 290 € | 15 090 € | |
1,6 dCi 96 kW/130 k FAP | 17 490 € | 16 490 € | 15 290 € | |
Privilege | 1,6 16V 81 kW/110 k | 14 190 € | 13 190 € | 12 990 € |
1,5 dCi 66 kW/90 k FAP | 16 290 € | 15 290 € | 15 090 € | |
1,5 dCi 81 kW/110 k FAP EDC | 17 490 € | 16 490 € | 16 290 € | |
1,6 dCi 96 kW/130 k FAP | 17 690 € | 16 690 € | 16 490 € |
ZDROJ: Renault
Komentáre k článku