Záujem o zánovné auta vzrástol napriek pandémii: Mototechna predala 12 000 áut
Hoci celý automobilový trh zaznamenal pokles, podiel zánovných automobilov na celkových predajoch v skupine AURES Holdings vzrástol.
Skupina AURES Holdings v minulom roku na Slovensku a v Českej republike predala pod značkou Mototechna 12 000 zánovných automobilov. Podiel zánovných áut na celkovom predaji v rámci skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa značiek AAA AUTO a Mototechna, tak vzrástol na viac ako 17 %. Stále rastúce zastúpenie zánovných vozidiel možno prisudzovať zhoršujúcej sa ekonomickej situácii, kedy ľudia preferujú cenovo výhodnejšie zánovné vozidlá pred novými. Najväčší záujem bol o model Škoda Fabia Combi.
"Predaj zánovných automobilov aj napriek nepriaznivej situácii na celom automotive trhu naďalej rástol. V roku 2020 sme predali takmer rovnaký počet zánovných áut, ako rok predtým, a to aj napriek celkovému poklesu v počte predaných automobilov. Pod značkou Mototechna sme tak predali takmer pätinu áut. Dôvod tohto nárastu je úplne logický a nadväzuje na nútené prestávky vo výrobe a ešte dlhšie čakacie doby v prípade nových automobilov. Veľkú úlohu hrá tiež zhoršujúca sa ekonomická situácia spôsobená pandémiou. Zánovné vozidlá sú totiž stále lacnejšie, ako tie nové, až o 40 %. Zákazníci si môžu vozidlo rovno odviezť, bez toho, aby na ich výrobu museli čakať. Aj v dnešnej dobe, keď sú naše prevádzky zatvorené, si zákazník vďaka on-line predaju môže zánovné auto zaobstarať ešte v ten istý deň, kedy si ho na internete vyberie," uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, ktorý značku Mototechna prevádzkuje.
V minulom roku zažiarili vozidlá SUV, ktoré úplne prvý krát v kategórii zánovných áut z prvej priečky zosadili hatchbacky. Tie stratili na popularite naprieč celým segmentom ojazdených automobilov. Zánovných SUV sa predalo 38 % a svoje prvenstvo dosiahli nielen na slovenskom trhu, ale aj v susednom Česku. Zánovné automobily s benzínovým pohonom uprednostnilo 76 % slovenských zákazníkov. Pomaly rastie dopyt aj po elektromobiloch a hybridoch, ktorých sa vlani v slovenskej Mototechne predalo o 13 % viac, ako rok predtým.
Najpredávanejším automobilom v slovenskej ponuke Mototechny bola v roku 2020 Škoda Fabia (6 %). Ďalšími obľúbenými modelmi v poradí boli Kia Sportage a Kia Ceed. Modely značky Škoda celkovo tvoria viac ako tretinu dopytu v Mototechne. V Českej republike vedie taktiež Škoda Fabia, v Poľsku tradične Opel Astra.
Najpredávanejšie zánovné vozidlá v skupine AURES Holdings v roku 2020 |
|||
|
Česká republika |
Slovensko |
Poľsko |
1 |
Škoda Fabia |
Škoda Fabia |
Opel Astra |
2 |
Škoda Rapid |
Kia Sportage |
Dacia Duster |
3 |
Škoda Octavia |
Kia Ceed |
Renault Clio |
4 |
Hyundai i30 |
Škoda Rapid |
Renault Captur |
5 |
Škoda Karoq |
Dacia Duster |
Kia Sportage |
6 |
Škoda Kodiaq |
Suzuki Vitara |
Toyota Yaris |
7 |
Dacia Duster |
Renault Captur |
Fiat Tipo |
8 |
Hyundai Tucson |
Hyundai Tucson |
Kia Ceed |
9 |
Kia Sportage |
Hyundai i30 |
Ford Focus |
10 |
Kia Ceed |
Renault Clio |
Suzuki Baleno |
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: PR AAA Auto
Komentáre k článku