2020-05-23 05:00:00
Dacia - 15 rokov
Dacia - 15 rokov úspechu
Zdroj: Dacia

Dacia sa vypracovala: za 15 rokov od jedného modelu k úspechu

Dacia, ktorá bola založená v Rumunsku v roku 1966, bola odjakživa prepojená so značkou Renault.

Jej prvým modelom dostupným na domácom trhu, bol Renault 8, premenovaný a označovaný ako Dacia 1100. Model bol zostavený z častí vyrobených vo Francúzsku. Neskôr prišiel model Dacia 1310, čo bol vlastne Renault 12.

V roku 1999 Získala Skupina Renault rumunského výrobcu s jasnou víziou: rozvinúť odborné znalosti a geografickú situáciu spoločnosti Dacia a uviesť na trhy východnej Európy najlacnejší sedan! V čase, keď sa táto lokalita nachádzala vo víre rekonštrukcie a zmien. Veľmi ambiciózny cieľ priniesť revolučný, cenovo dostupný model, ktorý sa Skupina Renault rozhodla dosiahnuť zmenou štandardných pravidiel.

Zdroj: Dacia

Prvýkrát v automobilovom priemysle sa navrhovalo auto s prihliadnutím na náklady použitím metódy „design to cost“. Táto vtedy inovatívna metóda obrátila logiku doterajšieho procesu dizajnu „na hlavu“: nevyhnutná bola optimalizácia nákladov v každej fáze dizajnu vozidla bez zníženia spoľahlivosti a bezpečnosti.

Zdroj: Dacia

Konečná predajná cena sa premietla do všetkých technických obmedzení. V rámci toho bolo prínosom použitie osvedčených amortizovaných častí a technológií Skupiny Renault. Od dizajnu cez koncept až po výrobu, pracovali projektové tímy Dacia ako startup: od nuly a s obmedzeným rozpočtom!

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Model Logan predstavený v roku 2004 dodržal všetky svoje sľuby: rekordná veľkosť k pomeru priestoru a základné vybavenie za bezkonkurenčnú predajnú cenu. Na automobilovom trhu nastala revolúcia! Nové auto s cenou porovnateľnou s jazdenýmmi zažil Logan úspešný štart: od roku 2005 sa začal v celej Európe! Dacia sa stala referenciou pre spotrebné automobily. Dacia Logan možno považovať za ikonický model. Na trhu je dodnes. Doteraz sa predalo 1,8 milióna kusov.

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Víťazné trio

Po úspechu modelu Logan rozšírila Dacia svoju ponuku v roku 2008 o Sandero a jeho SUV verziu - Sandero Stepway. Vďaka kompaktnosti a priestrannému interiéru tento vyšší hatchback zaujal univerzálnosťou.

Nová revolúcia sa začala v roku 2010 uvedením modelu Dacia Duster. Tento dnes už bestseller, spravil v segmente SUV poriadny prievan. Trh s SUV, kde boli dovtedy väčšinou top značky, bol zrazu oveľa dostupnejší.

Zdroj: Dacia

Verné hodnotám, ktoré si Dacia vytvorila - rekordná priestrannosť, jednoduchosť, robustnosť a bezkonkurenčná cena – sa oba nové modely stali komerčným úspechom. Sandero (vrátane Sandero Stepway) bol model č.1 v predaji súkromnej klientele v Európe v roku 2018. Od jeho uvedenia na trh sa predalo spolu 2,1 milióna kusov. Model Dacia Duster zaznamenal predaj 1,6 milióna vozidiel od roku 2010.

Zdroj: Dacia

Dacia uspokojuje základné potreby svojich zákazníkov jednoduchými, spoľahlivými a robustnými automobilmi bez zbytočných príkras. V roku 2007 rozšírila svoju ponuku o Logan MCV (kombi), v roku 2012 prišli modely Lodgy (MPV) a Dokker (MPV a van).

Zdroj: Dacia
Zdroj: Dacia

Vďaka záujmu svojich zákazníkov má značka aktívnu zákaznícku komunitu. Dacia je teraz piata značka z hľadiska predaja súkromnej klientele v Európe.

V súčasnosti Dacia oslavuje svoje výročie ponukou nového odtieňa laku - modrej Iron Blue, ktorý nesie číslo 15! Táto séria je k dispozícii vo všetkých krajinách, v ktorých sa značka predáva.

Ponuka zajtrajška

Očakávania zákazníkov a spôsob, akým používame autá, sa menia. Dacia je moderná značka, ktorá počúva svojich zákazníkov a je si vedomá výziev, ktoré predstavuje mobilita budúcnosti.

V reakcii na environmentálne výzvy je Dacia jediným výrobcom, ktorý ponúka plný sortiment LPG verzíí.

Zdroj: Dacia

Budúca revolúcia Dacia bude vychádzať z 10-ročných skúseností Skupiny Renault v oblasti elektromobility a bude zahŕňať dostupné elektrické vozidlá. V marci 2020 predstavila značka svoj prvý koncept elektromobilu Dacia Spring. Bude to prvé mestské vozidlo, ktoré bude mať podpis Dacia! Päťdverové vozidlo so 4 skutočnými sedadlami a dojazdom takmer 200 km.

Zdroj: Dacia

Dacia Spring je dôkazom toho, že Dacia môže tiež sľubovať udržateľnú mobilitu prístupnú pre všetkých a zostať verná svojim hodnotám. Dacia je „game changer“ v automotive priemysle, prinajmenšom posledných 15 rokov. So svojimi revolučnými krokmi nie je ani zďaleka na konci.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Renault Slovensko

Komentáre k článku


Stream naživo