2020-05-09 14:50:00
Honda Jazz
Honda Jazz
Zdroj: Honda

Nová Honda Jazz má bohatú základnú výbavu – poznáme ceny

Honda Slovensko predstavuje ceny novej Hondy Jazz, ktorá prichádza na Slovensko vo svojej novej generácii.

Po prvýkrát bude štandardne vybavená dvojmotorovou hybridnou pohonnou jednotkou a množstvom bezpečnostných prvkov, ako aj prvkov najnovšej konektivity. Honda Jazz vo svojej praktickosti a priestrannosti prerástla hranice segmentu B, kde bola zaradená možno len neprávom. Vďaka jej veľkosti a tvaru hovoríme skôr o MPV na pomedzí segmentov B a C.

V júni prídu na Slovensko prvé kusy novej Hondy Jazz, ktorá ponesie nový znak hnacieho ústrojenstva „e:HEV. Bude to totiž prvý raz, lebo je štandardne vybavená dvojmotorovou hybridnou pohonnou jednotkou. Nová generácia obľúbeného hatchbacku je postavená s dôrazom na špičkový komfort a priestor, ktorými je Jazz známy. K tomu pridáva výnimočnú jazdnú dynamiku „EV-like“, pokročilé technológie a bezpečnostné funkcie.

Zdroj: Honda

Poriadne nadupaná od základu

Nový Jazz sa na Slovensku bude predávať v bohatej výbave Comfort od 19.590,- EUR, ktorá obsahuje 10 airbagov vrátane nového predného stredového airbagu, má pokročilý systém podpory riadenia Honda Sensing, adaptívny tempomat, automatickú klimatizáciu, asistent jazdy v kolóne, automatické LED svetlomety, flexibilné sedadlá „Magic Seats“, diaľkovo sklopné spätné zrkadlá, automatické stierače.

Hneď od začiatku bude k dispozícii aj zvýšená verzia Jazz Crosstar inšpirovaná modelmi SUV. Tento variant má okrem iného 10 airbagov vrátane nového predného stredového airbagu, pokročilý systém podpory riadenia Honda Sensing, služby pokročilej konektivity, adaptívny tempomat, automatickú klimatizácia, navigáciu, prémiový 376W audio systém s 8 reproduktormi a subwooferom, bezkľúčový vstup a štartovanie, strešné lyžiny, koženný volant a hlavica riadiacej páky. Obe verzie sa budú dodávať s automatickou prevodovkou e-CVT.

Podrobnosti nájdete v cenníku na stránke zastúpenia značky, my pridávame aspoň základný prehľad cien:

   Verzia

Výkon kW/k

Výbava

Cena

Jazz 1.5 e:HEV

80/107

Comfort

19 590

Jazz 1.5 e:HEV

80/107

Elegance

20 590

Jazz 1.5 e:HEV

80/107

Executive

22 390

Crosstar 1.5 e:HEV

80/107

Executive

23 990

 

Nová úroveň bezpečnosti

Honda do svojho úplne nového hybridného elektrického modelu Jazz e:HEV v rámci štandardnej výbavy dodáva novú technológiu predného stredného airbagu. Nová technológia je súčasťou série úprav, ktoré znižujú pravdepodobnosť poranení hlavy a hrudníka cestujúcich v prípade bočného nárazu. Systém airbagov doplnený pasívnymi a aktívnymi systémami vrátane konštrukčnej technológie karosérie ACE™ spoločnosti Honda a systému asistentov pre vodiča Honda SENSING. Vďaka tomu Jazz zostáva jedným z najbezpečnejších automobilov vo svojej triede.

Nový predný stredný airbag, jeden z desiatich v novom Jazze, je namontovaný na zadnej strane sedadla vodiča a rozprestrie sa do priestoru medzi vodičom a spolujazdcom. Pomáha predchádzať priamemu kontaktu a znižuje silu nárazu vodiča a spolujazdca v prípade bočného nárazu. Airbag používa tri upevňovacie popruhy, ktoré ho vedú okolo vodiča do oblúka.

Nový predný stredný airbag v prípade bočného nárazu spolupracuje s ďalšími dvoma funkciami. Predpínače bezpečnostných pásov vodiča aj spolujazdca majú zredukovať ich bočný pohyb spolu s ďalšou podporou zvýšenej stredovej lakťovej opierky. Vplyv tohto nového riešenia môže znížiť zranenie hlavy o 85 % v prípade cestujúcich na bližšej strane a až o 98 % v prípade cestujúcich na vzdialenejšej strane (interné testovanie spoločnosti Honda).

Zdroj: Honda

Euro NCAP, európska organizácia na ochranu spotrebiteľa v oblasti bezpečnosti vozidiel, v roku 2020 zavádza nové požiadavky s ohľadom na závažné následky nehôd pri náraze z boku. Preto medzi ďalšie vylepšenia nového modelu Jazz patrí systém airbagov s dvojitou štruktúrou i-side Airbag System. na zadných sedadlách. Aktivuje sa na ochranu cestujúcich pred nárazmi do dverí a stĺpika C v prípade bočného nárazu.

Pasívna bezpečnosť zapracovaná do konštrukcie

Úplne nový Jazz má patentovanú technológiu konštrukcie karosérie Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), ktorá tvorí základ výnimočnej pasívnej bezpečnosti a zvyšuje ochranu pasažierov pri náraze. Sieť prepojených konštrukčných prvkov rovnomernejšie rozdeľuje energiu nárazu v prednej časti vozidla, čím sa zmenšujú sily prenášané na priestor pre cestujúcich. ACE™ chráni nielen vozidlo a jeho cestujúcich rozptýlením kolíznej energie po celej štruktúre karosérie, ale tiež znižuje energiu kolízie proti druhému vozidlu. To pomáha chrániť cestujúcich pred zrážkou s veľkými aj malými vozidlami.

Pasívne bezpečnostné prvky nového modelu Jazz dopĺňa balík aktívnych bezpečnostných technológií a technológií asistencie vodiča Honda SENSING, ktoré pre najnovší model ešte zlepšili. Viacúčelovú kameru a zostavu snímačov Systému aktívneho brzdenia v meste City-Brake Active System (CTBA) predchádzajúcej generácie modelu Jazz nahrádza nová kamera so širším uhlom a vysokým rozlíšením. Rozpoznáva komplexnejší rozsah povrchov vozovky a dopravných charakteristík. Patrí sem detekcia priblíženia vozidla k vonkajšiemu okraju vozovky (do hranice trávy alebo štrku), detekcia prichádzajúceho vozidla alebo prechádzanie do iného jazdného pruhu bez smerovky a dopravných značiek.

Balík vylepšených technológií Honda SENSING zahŕňa:

Brzdový systém na zmiernenie následkov nehody so zdokonalenou nočnou prevádzkou na detekciu chodcov aj cyklistov bez pouličného osvetlenia.

Adaptívny tempomat automaticky riadi odstup od vozidla idúceho vpredu aj pri nízkych rýchlostiach v hustej premávke.

Systém pre udržovanie v jazdnom pruhu funguje od rýchlosti 72 km/h na  mestských a vidieckych cestách aj na viacprúdových cestách.

Systém pre zmiernenie rizika opustenia komunikácie (RDMS) pomáha vodičovi, aby nevybočil z cesty.

Systém rozpoznávania dopravných značiek rozpoznáva a zobrazuje značky prostredníctvom sedem-palcového LCD displeja, keď vozidlo prejde popri značke. Dokáže zobraziť dve dopravné značky naraz.

Inteligentný obmedzovač rýchlosti nastavuje rýchlostný limit. Ak značka ukazuje nižšiu rýchlosť v porovnaní so skutočnou, bliká výstraha, ozve sa signál a postupné znižovanie rýchlosti auta.

Automatické diaľkové svetlá fungujú nad 40 km/h podľa prítomnosti protiidúcich vozidiel a jazdiacich vpredu a podľa osvetlenia prostredia.

Informácie o mŕtvych uhloch spolu so sledovaním priečnej premávky sú štandardom vo verzii Executive


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Honda

Komentáre k článku


Stream naživo