Volkswagen má po dlhom čase opäť nové MPV
Hoci Volkswagen tvrdí, že SUV modelov má už dosť, stále sa chystá predstavovať ďalšie.
Napriek tomu má celkom nový model, ktorý má k SUV poriadne ďaleko. Nový rodinný ideál, vozidlo populárne ešte pred pár rokmi aj v Európe, MPV s menom Viloran. Pred časom sa kdesi objavili fotografie testovacieho prototypu. Neskôr samotná automobilka vypustila do sveta ďalšie.
No až teraz, keď novinka vstupuje do predaja, si ho môžeme prehliadnuť detailnejšie. Aj keď vám možno stečie slinka pri prezeraní obrázkov, nerobte si nádeje. Žiaľ. Hoci nemusíme rozumieť obchodnej politike, Viloran v Európe (asi) neuvidíme.
Silueta vozidla je verná koncepcii modelov MPV. Mnoho vzhľadových prvkov na prednej aj na zadnej časti však dosť výrazne pripomína poslednú generáciu SUV Touareg. Dostávame sa k najdôležitejšej otázke: kdeže má toto rodinné MPV plniť úlohu luxusného rodinného prepravníka? Asi nebudete dlho hádať, že ak nie v Európe, tak možno v USA. Nuž, veru ani tam nie. VW Viloran bude iba na čínskom trhu.
Vozidlo je výsledkom podniku SAIC Volkswagen. V Číne má konkurovať takým modelom, ako sú Buick GL8, alebo Lexus LM. Zaujímavosťou je, že Viloran je najväčším modelom na platforme MQB. Na dĺžku má 5346 mm, je 1976 mm široký a jeho výška je 1781 mm. Rázvor má 3180 milimetrov. Auto tak bez problémov zvládne odviezť sedem cestujúcich.
Na čínsky automobilový trh vstupuje Viloran s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom TSI s výkonom 135 kW. K dispozícii je aj výkonnejší variant so 162 kW. Obidva motory sú skombinované so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG a pohonom predných kolies. Pohon všetkých kolies nie je v pláne.
Inšpirácia prístrojovej dosky pochádza z Volkswagenu Teramont (čínsky Atlas). Viloran však má iný volant, dotykový panel pre ovládanie klimatizácie, odlišné výduchy ventilácie a inú páku automatickej prevodovky. V aute môžu byť kožou čalúnené vyhrievané a vetrané sedadlá s masážnymi funkciami – a teraz pozor – pre všetkýách cestujúcich.
Za príplatok sa dá vybrať digitálny prístrojový štít, multimediálny systém poslednej generácie, alebo panoramatickú strechu. Nechýbajú asistenčné a bezpečnostné prvky, adaptívny tempomat, asistent pre jazdu v kolóne, automatické núdzové brzdenie a parkovací asistent.
Prvé objednávky už prijíma podnik SAIC Volkswagen. Dodávky prvých kusov sú plánované v máji. Aká je cena tohto rodinného krížnika? Základný model má stáť v prepočte približne 46 300 €.
Model Volkswagen Viloran je teda určený výhradne čínskym zákazníkom. No nebudeme ďaleko od pravdy, ak si myslíme, že takéto auto by malo svoje uplatnenie aj na ďalších trhoch. Možno aj u nás. Lenže za tých pár (desiatok, či stoviek?) predaných kusov v Európe, to zrejme koncernu Volkswgen nestojí vôbec za to „obťažovať“ s takouto ponukou potenciálnych zákazníkov v našich končinách.
AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: SAIC Volkswagen
Komentáre k článku