2020-03-15 06:05:00
Aurus Senat cabrio
Aurus Senat cabrio
Zdroj: Aurus

Putinov Aurus Senat – otvorená verzia vyvolala šialenstvo

Keď sa povie Aurus Senat, väčšina z nás si asi predstaví limuzínu ruského prezidenta Vladimíra Putina.

Prípadne jeho skrátenú verziu, ktorá brázdi hlavne ruské cesty najmä v úlohe sprievodného vozidla prezidentskej kolóny. Aurus Senat však nie vlastne už žiadnou prekvapujúcou novinkou. Jazdí ním nielen ruský prezident Vladimír Putin, ale nejaký čas už v krátkej verzii aj bežní, ale majetní, ruskí zákazníci. Nedávno však hladinu záujmu o tieto prezidentské limuzíny rozčerila celkom iná verzia – kabriolet.

Zdroj: Aurus

Otvorená verzia reprezentatívneho ruského sedanu Aurus Senat sa zatiaľ ani veľmi nemala čas predstaviť. Prvý raz sa tak stalo v apríli minulého roka. Vtedy kabriolety vozili počas vojenskej prehliadky v Moskve na Červenom námestí špičkových predstaviteľov ruskej armády. Odvtedy však nad luxusným kabrioletom ostalo, na rozdiel od iných modelov značky Aurus, významné ticho.

Až nedávno sa objavili správy, že čím menej sa o ňom hovorí, o to viac sa na nezáujem nemôže automobilka Aurus sťažovať. Otvorená verzia Putinovej limuzíny Aurus Senat totiž vyvolala po premiére na vojenskej prehliadke nečakaný záujem bohatých Rusov. Automobilka Aurus má na stole stovky záväzných objednávok. Závidieť by ich mohol možno aj Rolls-Royce. Preto by im Aurus chcel vyjsť čo najskôr v ústrety. Problémom je však najmä kapacita manufaktúrnej výroby.

Zdroj: Aurus
Zdroj: Aurus

Vozidlá sa totiž montujú v zariadeniach spoločnosti NAMI (Ústav ústredného vedeckého výskumu v automobilovom priemysle), ktorá má ročnú výrobnú kapacitu 150 až 200 vozidiel. Ak vraj objednávky presiahnu 1500 kusov, výroba Aurusu by sa mohla presunúť do závodu spoločnosti Sollers v Tatarstane alebo Uljanovskej oblasti. Na palube je moderný infotainment a nechýbajú ani najmodernejšie asistenčné systémy. Ruský technický inštitút NAMI totiž vyvíjal Senat s renomovanými dodávateľmi a konštrukčnými kanceláriami, napríklad aj s Porsche Engineering.

Aurus, spoločný podnik spoločností NAMI a Sollers, certifikoval niekoľko modelov spoločnosti v Rusku a aj v Európe má homologované svoje vozidlo Senat. To je jediné, ktoré sa momentálne predáva aj iným záujemcom. Teda nielen pre potreby a na účely štátnej správy. Automobil Aurus Senat sa predstavil v Moskve v auguste 2018. Aurus sa nebráni ani exportu, čo naznačil účasťou na autosalóne v Ženeve v marci 2019.

Zdroj: Aurus
Zdroj: Aurus

Nie je jediný, ktorý vznikol v rámci projektu Kortež (Kolóna). Okrem klasickej limuzíny a jej predĺženej verzie a kabrioletu, na ktorých pracoval NAMI od roku 2012, vzniklo ešte MPV Arsenal. Tiež sa už objavuje v prezidentskej kolóne. Na platforme projektu je možný aj vývoj výlučne elektrických modelov a lacného SUV.

V najbližších mesiacoch sa očakáva oficiálne predstavenie nového SUV Komendant. Opäť používa techniku ​​modelov Senat. Vzhľadom na súčasnú popularite SUV by to pre automobilku mohlo znamenať ešte väčšiu šancu presadiť sa medzi západnými konkurentmi. „Najlepší ruskí inžinieri a dizajnéri pracovali na vytvorení modelu s cieľom poskytnúť budúcim cestujúcim kríženca Aurus Komendant najvyššiu možnú mieru komfortu a bezpečnosti za akýchkoľvek prevádzkových podmienok“ - povedal minister hospodárstva Ruskej federácie Denis Manturov, ako uviedla tlačová kancelária ministerstva.

Zdroj: Aurus

Pre agentúru RIA Novosti sa vyjadril Adil Širinov, generálny riaditeľ značky Aurus. Podľa neho boli reakcie ľudí na nový Senat s otvorenou strechou veľmi pozitívne. Prejavilo sa to aj na záujme zákazníkov. Ako povedal Širinov: „momentálne máme v evidencii viac ako 700 predobjednávok. Z toho je 65 už vo fáze, že a budú uzatvárať kúpne zmluvy“. Nepovedal však, či sú to autá určené iba pre štátny sektor, alebo budú aj pre širšiu domácu a zahraničnú klientelu.

 

Zdroj: Aurus
Zdroj: Aurus

Niečo predsa len prezradil keď povedal, že Aurus postupne bude otvárať ďalšie showroomy. Okrem prvého v Moskve pravdepodobne pribudne ďalší a potom aj v Petrohrade, ale tiež aj v iných častiach Ruska. Prvoradý dôraz je však na servis: „Záujem prejavujú regionálni a federálni vládni úradníci, ako aj obchodná sféra. Takže ak sa pozriete na partnerov, s ktorými spolupracujeme, pochádzajú zo všetkých možných segmentov.“

Zdroj: Aurus
Zdroj: Aurus

Ešte pár slov o technike:  V interiéri aj pod kapotou by však malo zostať všetko pri starom, čo znamená aj prítomnosť dvakrát preplňovaný 4,4 litrový vidlicový osemvalec (V8) asistenčného elektromotora s hybridnou výpomocou. Spoločne posielajú výkon 441 kW (600 k) a 880 Nm krútiaceho momentu cez 8-stupňový automat na všetky kolesá. Zmenená je hlavne karoséria, ktorej základom je štvordverový Aurus Senat. V prípade kabrioletu však prišiel o jeden pár dverí a získal upravenú zadnú časť. Na palube vládne luxus, ktorým môže Aurus Senat konkurovať aj najprestížnejším kabrioletom planéty. Plátenná skladacia strecha je uložená pod krytom a nenarúša tak elegantnú siluetu auta.

Zdroj: Aurus

Mimochodom, sedemsto objednávok je naozaj celkom slušné číslo na segment, v ktorom figuruje Aurus Senat. Napríklad Rolls-Royce predal v minulom roku v Európe zo všetkých svojich modelov len 820 kusov a v USA zhruba 400. Otázkou zostáva, kedy sa otvorený Senat dostane oficiálne na trh. Podľa informácií z rozhovoru riaditeľa Širinova pre RIA Novosti má prémiový kabriolet, ktorý pripomína na prvý pohľad tvary Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, už povinné štátne skúšky za sebou a mal by sa začať predávať v máji 2021.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Aurus

Komentáre k článku


Stream naživo