11.03.2020

Škoda Superb Scout – takto ho preferujú Slováci

Variant vlajkovej lode značky kombinuje veľký priestor, vysokú flexibilitu, pohon všetkých štyroch kolies a paket pre zlé cesty.

Vlajková loď značky Škoda vo variante Scout je od svojho predstavenia v lete 2019 pevnou súčasťou modelovej ponuky. Škoda ponúka tretiu generáciu svojej vlajkovej lode Superb po prvýkrát aj v robustnej verzii Scout. Škoda Aauto tak pokračuje v tradícii offroadových modelov Octavia Scout, Kodiaq Scout a Karoq Scout.

Superb Scout upúta svojim priestorom, všestrannosťou v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies, paketom pre zlé cesty a rovnako ponukou výkonných motorov, či atraktívnou výbavou už v základe. Je to multifunkčné lifestylové kombi pre každú príležitosť.

Superb Scout je totiž dodávaný výlučne vo verzii kombi. Vsádza na offroadový vzhľad. S robustnými lemami karosérie, štandardne dodávaným pohonom všetkých kolies a paketom pre zlé cesty. Ten zahŕňa kryt pohonného ústrojenstva, kryty prahov a zväčšenie svetlej výšky o 15 mm. Vďaka najväčšiemu objemu batožinového priestoru vo svojej triede - 660 až 1950 litrov je možné prepravovať do vzdialenejších miest objemné outdoorové vybavenie. Napríklad horské bicykle, či iné športové vybavenie. Superb Scout s ťažnou kapacitou 2200 kg je ideálny pre ťahanie prepravníkov pre lode či kone, alebo obytných prívesov.

Varianty Scout s dlhou tradíciou

Robustné offroadovo ladené modely Scout majú pri značke Škoda bohatú tradíciu. V roku 2006 predstavila Škoda druhú generáciu modelu Octavia po prvýkrát v tomto dobrodružnom prevedení. Od toho času majú verzie Scout v palete modelu Octavia svoje nezastupiteľné miesto. V roku 2017 rozšírila Škoda rodinu svojich modelov Scout prostredníctvom vozidla Kodiaq aj do segmentu SUV, o rok neskôr nasledoval model Karoq Scout.

Výhody 4x4 aj na suchej vozovke

Štandardne dodávaný pohon všetkých kolies pri modeli Superb Scout ponúka výhody nielen mimo spevnených ciest, napríklad na štrku, blate, alebo na zasnežených cestách. V mnohých situáciách zvyšuje pohon na prednej a zadnej náprave trakciu a jazdnú stabilitu aj na suchom povrchu. Počas bežnej prevádzky sú poháňané iba predné kolesá. Ak príde k strate ich trakcie, elektronicky riadená hydraulická lamelová spojka piatej generácie prenesie počas niekoľkých milisekúnd automaticky časť hnacieho momentu aj na zadné kolesá. Hnací moment tak ostane zachovaný a sila sa bez pričinenia vodiča dostane vždy tam, kde je potrebná. V prípade potreby smeruje až 90 percent hnacej sily na zadnú nápravu alebo až 85 percent na jediné koleso.

Elektronická riadiaca jednotka automaticky zasiahne už pri minimálnom rozdiele medzi otáčkami kolies oboch náprav. Zaznamenávajú a spracovávajú sa aj informácie ako otáčky motora, poloha plynového pedálu, otáčky jednotlivých kolies, uhol otočenia volantu a priečne aj pozdĺžne zrýchlenie. Pri brzdení motorom, pri nízkom zaťažení, alebo pri normálnej jazde v priamom smere, smeruje väčšina hnacieho momentu na prednú nápravu.

Robustné prvky karosérie, interiér so špeciálnymi dekormi

Škoda Superb Scout má výrazný offroadový vzhľad. Popri robustnom prednom a zadnom nárazníku sa vyznačuje aj lyžinami v hliníkovom dizajne a plastovými krytmi podbehov, prahov a spodnej časti dverí. Strešný nosič a rámčeky bočných okien sú chrómované, kryty vonkajších spätných zrkadiel majú hliníkový dizajn. Robustný vzhľad podčiarkujú osemnásťpalcové hliníkové kolesá Braga, voliteľné aj v dvojfarebnom dizajne, či nové devätnásťpalcové dvojfarebné hliníkové kolesá Manaslu. Interiér v typickom štýle Scout zdobia špeciálne lišty v dekore dreva.

Výkonné motory

Škoda Superb Scout má k dispozícii výhradne najsilnejší naftový a benzínový motor tohto modelového radu. Vznetový motor 2,0 TDI má výkon 140 kW (190 k) a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Spaľovací motor 2,0 TSI s maximálnym výkonom 200 kW (272 k) má maximálny krútiaci moment 350 Nm. Obidva varianty majú sedemstupňovú prevodovku DSG, systém Štart-stop a rekuperáciu brzdnej energie. Dodatočný režim Off-road pri voľbe Driving Mode Select má vozidlo dobré výkony aj mimo asfaltovej cesty. Na želanie je k dispozícii adaptívny podvozok (DCC).

Toto chcú mať Slováci vo verzii Superb Scout

Významnou novinkou pri vynovenom modeli Superb bola možnosť mať full-LED-matrixové svetlá. Slovenskí zákazníci vo variante Superb Scout to oceňujú už v základnej výbave. To výrazne zvyšuje bezpečnosť, inteligentný systém umožňuje jazdu s trvalo zapnutými diaľkovými svetlami bez toho, aby prišlo k oslneniu ostatných účastníkov cestnej premávky. Ppoťahy sedadiel v kombinácii Alcantara® a koža sú tiež súčasťou základnej výbavy verzie Superb Scout. Závesným zariadením disponuje 62 % všetkých objednaných vozidiel - s ohľadom na kvality tohto modelu ako ťažného vozidla to ani neprekvapuje.

74 percent všetkých slovenských zákazníkov verzie Scout sa rozhodlo pre vznetový motor 2,0 TDI s nižšou spotrebou paliva, 26 percent pre motor 2,0 TSI. Pritom 44 percent všetkých vozidiel Superb Scout predaných na Slovensku jazdí na devätnásťpalcových hliníkových kolesách Manaslu. Sériovo montované strieborné osemnásťpalcové kolesá Braga predstavujú 32 percent objednaných vozidiel, ich antracitová verzia 24 percent. Pre Slovákov je najobľúbenejšou farbou modelu Škoda Superb Scout odtieň modrá Lava, za ňou nasleduje sivá Business a oranžová Tangerine, ktorá sa ponúka exkluzívne pre model Superb Scout.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda Auto Slovensko

Komentáre k článku