2020-03-05 17:15:00
Hyundai concept EV Prophecy
Hyundai concept EV Prophecy
Zdroj: Hyundai Motor Company

Hyundai predstavil svoje elektrické Proroctvo

Hyundai Motor Company odhalila svoj nový koncept elektromobilu Prophecy (Proroctvo), ktorý odráža aktuálne dizajnové riešenia automobilky.

Vizionárska štúdia vyjadruje aktuálnu dizajnovú filozofiu značky Hyundai s názvom Sensuous Sportiness (Zmyselná športovosť) a rozširuje pole pôsobnosti, ktoré definovala minuloročná štúdia s názvom 45 svojimi čistými líniami a minimalistickými štruktúrami.

Prophecy nasleduje svojho predchodcu ikonickou siluetou s proporciami, ktoré vychádzajú z aerodynamického dizajnu. Vďaka dlhému rázvoru a krátkym previsom dosiahli dizajnéri Hyundai výnimočné automobilové tvary, ktoré definujú natiahnuté plochy a čisté krivky.

Zdroj: Hyundai Motor Company

„Pre segment elektrických vozidiel posunuli dizajnovú víziu značky Hyundai do nových horizontov,” povedal SangYup Lee, riaditeľ oddelenia Hyundai Global Design Center. Súčasťou tejto expanzie je prístup Optimistic Futurism (Optimistický futurizmus), ktorý vyjadruje zámer o emotívne prepojenie medzi človekom a automobilom.

Použitie dizajnovej filozofie automobilky Hyundai s názvom Sensuous Sportiness sa prejavuje najmä na veľkej bočnej časti, ktorá pripomína dokonale zvetraný kameň. Narúša ju plynulá a  jednoduchá línia One Curve, ktorá sa tiahne z prednej časti až dozadu. Dynamická a elegantná línia zadnej časti vytvára dojem, akoby sa vozidlo neustále hýbalo vpred.

Zdroj: Hyundai Motor Company

Tvary poskytujú vozidlu vynikajúcu aerodynamiku, ktorú elektromobily nevyhnutne potrebujú. Lopatkový tvar kolies pripomína ich hlavnú funkciu a okrem toho usmerňuje prúdenie vzduchu smerom nadol, aby vzduch obtekal vozidlo. Umocňuje to aj zadný spojler, ktorý zvyšuje prítlak a spolu s ním aj stabilitu vozidla vo vysokých rýchlostiach.

Zdroj: Hyundai Motor Company
Zdroj: Hyundai Motor Company

Priehľadný akrylový materiál poskytuje pohľad na funkčné súčasti vo vnútri. Tento netradičný prvok je v zadnom spojleri, vo svetlometoch, aj v kamerovom monitorovacom systéme (CMS). Pixelové svetlomety, ktoré prídu v budúcnosti aj pre ostatné modely Hyundai sa prvý raz predstavili pri koncepte 45. Teraz sa výrazne zmenili a pokročili vpred. Táto pokročilá svetelná technológia tvorí súčasť predných aj zadných svetlometov aj spojlera a využíva prebytočnú energiu z článkov batérií.

Identita konceptu Prophecy ako elektrického vozidla sa prejavuje aj na spodnej časti. Široký otvor na nasávanie vzduchu v spodnej časti pod nárazníkom privádza čerstvý studený vzduch na účinnejšie chladenie batérií.

Interiér konceptu Prophecy zdôrazňuje výhody použitia natiahnutej karosérie platformy určenej pre elektromobily. Namiesto konvenčného automobilového interiéru víta posádku útulný obývací priestor s premyslenými funkciami. Poskytuje maximálny komfort.

Zdroj: Hyundai Motor Company

Prophecy využíva aj technológiu autonómnej jazdy. Namiesto volantu využíva úplne nový joystick. S dvoma joystickmi na stredovej konzole a v obložení dverí, môže vodič ovládať vozidlo z mimoriadne komfortnej pozície. Prostredníctvom tlačidiel zabudovaných priamo do joystickov má vodič priamy prístup k viacerým doplnkovým funkciám. Prispieva to aj k vyššej bezpečnosti posádky.

V režime Relax už cestujúci nemajú žiadne vizuálne prekážky. V komfortne sklopenej polohe sa všetci pasažieri pozerajú na horizontálny displej, ktorý sa tiahne od jedného stĺpika čelného skla k druhému, aj na palubnú dosku v tvare krídla. V tomto režime si posádka môže naplno užívať obsah premietaný na obrazovke.

Zdroj: Hyundai Motor Company

V koncepte Prophecy vytvorila automobilka Hyundai také prostredie interiéru, v ktorom sa ekologický dizajn a výber materiálov spojil, aby predstavili víziu, ako sa spoločnosť pozerá na elektromobil budúcnosti.

Externé otvory na vstup vzduchu umiestnené na bokoch dverí umožňujú, aby vzduch prúdil cez technológiu Clean Air a do vozidla tak neustále dodával prúd čerstvého vzduchu. Prúdenie čerstvého vzduchu cez plstené vlnené koberce čerpalo inšpiráciu z prúdenia vody v prírode. Farby a materiály interiéru navodzujú pasažierov, aby si vytvorili čas na uvoľnenie. K tomu prispieva aj jemné náladové osvetlenie,. Pokojné farby dopĺňajú pocit oddychu a relaxu.

Názov Prophecy (Proroctvo) odráža zameranie štúdie. Predznamenáva žiarivú budúcnosť, ktorú zákazníkom prinášajú dizajn a inovatívne riešenia elektrickej mobility zajtrajška v podaní značky Hyundai.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Hyundai Motor Company

Komentáre k článku


Stream naživo