2020-02-03 17:05:00
Škoda Vision IN
Škoda Vision IN
Zdroj: Škoda auto

Škoda odhalila nové SUV – lacné auto s bohatou výbavou

Autá s okrídleným šípom už dávno nemožno v našich končinách považovať za lacné.

Napriek tomu značka Škoda pripravila naozaj lacné auto, ktoré je však prekvapujúco noblesné. Reaguje na požiadavky automobilového trhu v Indii, kde sa cení koža a drevo – ale za nízku cenu.

India je špecifický trh. V minulom roku sa predalo 1,81 milióna nových áut. Pri porovnaní s rokom predtým je to zníženie o 19%,. To nemusí byť koncový stav, pretože sa krajina dostala do nemalých hospodárskych ťažkostí. To spúšťa nepríjemnú špirálu udalostí a následkov.

V automobilovom priemysle v Indii je zamestnaných 35 miliónov ľudí. Starajú sa o polovicu miestnej výroby. Pokpredaja áut bude mať ako následok prepúšťanie ďalej zníži kúpnu silu obyvateľstva. No a to bude mať zasa ďalšie zhoršenie predaja nových áut. Teda špirála...

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto

V Indii však vidí (nielen) koncern VW Group dostatočný potenciál. Aj preto odštartoval pred rokom a pol projekt India 2.0. Jeho lídrom je práve značka Škoda. Kncern ju poveril vývojom rodiny nových, pritom však lacných áut. Jedno také teraz odhalili v podobe konceptu Vision IN. Svoju živú premiéru bude mať na Auto Expo v Dillí. Ak sa pozriete na prvé obrázky, asi budete mať silný pocit dejà-vu: Čo vám len to nové SUV pripomína?

Zdroj: Škoda auto

Asi sa nemusíte ihneď vybrať do Dillí, aby ste to skúmali. Napovieme – štúdia Škoda Vision IN totiž dosť výrazne pripomína model Kamiq. Rozdiely vo vzhľade medzi sériovým SUV a predstaveným konceptom nie sú veľké. No aj pár zmenených detailov stačilo na to, aby Kamiq zrazu pôsobil príliš jednoducho a fádne.

Vision IN priťahuje pohľady. V prvom rade vďaka oranžovému laku. K imidžu mu však prispievajú chrómové lamely na čelnej maske, robustne pôsobiaci ochranný kryt motora a prepracovaná spodná časť svetiel. Síce nefunkčné, ale dobre vyzerajúce sú bočné otvory nasávania prispievajú vzhľadu a zvyšujú príťažlivosť.

Zdroj: Škoda auto

Zväčšiť opticky šírku auta majú pre zmenu za úlohu bočné prahy. To sa očakáva aj od spodnej svetelnej lišty v zadnej časti. Tá je, spoločne s iným krytom podvozka a mierne zväčšeným strešným krídlom asi jediným odlišujúcim prvkom v tejto časti. To všetko však stačilo k tomu, aby Vision IN nepôsobil, že je taký vysoký ako Kamiq.

Koncept ako prvé vozidlo Škody dostala novú verziu modulárnej platformy MQB-A0-IN. Vychádza z možností indických subdodávateľov značky. To bolo kľúčové pre koncern, lebo umožňuje rýchlo a pružne reagovať na zmeny nálad trhu. Len pre porovnanie: s celkovou dĺžkou 4 256 milimetrov je novinka o 15 mm dlhšia ako Kamiq. Prekvapenie nastalo pri rázvore – ten sa zväčšil o rovné dva centimetre. Koncept má pritom skrátené previsy. Aj preto pôsobí oveľa dynamickejšie aj pri pohľade z boku. Plusom je tiež zväčšenie priestoru v kabíne. Takže Škoda mohla použiť svoju inovatívnu zadnú lavicu. Bežne je trojmiestna, strednú časť však možno jednoducho sklopiť. Vzadu tak vzniknú dve kreslá oddelené vystupujúcou stredovou konzolou.

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto

Teraz najťažšia otázka – či sa vôbec dostane tento návrh do výroby, Škoda hovorí, že čaká na priame reakcie a požiadavky indických zákazníkov. V interiéri preto sú dekoračné lišty z pravého dreva a čalúnenie zo skutočnej kože. Je určite vo hviezdach, koľko záujemcov si objedná práve takú výbavu.

V Indii sú iné bezpečnostné štandardy. Značka si tak mohla dovoliť niekde ubrať a v interiéri zasa pridať... Pridala teda aj virtuálny kokpit s 12,3palcovou dotykovou obrazovkou multimédií a snahu o ochranu životného prostredia. Spomínaná koža je preto spracovaná činidlami ktoré sú extraktom z rebarbory ​​či z plodov duba. Koberce sú  z materiálu Piňatex. Získava sa z listov ananásu.

Zdroj: Škoda auto
Zdroj: Škoda auto

Podkapotou je 1,5 litrový benzínový motor s výkonom 110 kW (150 k) spárovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Tá prenáša výkon iba na predné zliatinové kolesá s priemerom 19 palcov. Auto zrýchli z nuly na 100 km/h za 8,7 sekundy a najvyššia rýchlosť je obmedzená na 195 km/h. Údaje o spotrebe a informácie o emisiách Škoda neuviedla. Asi tiež preto, že v Indii budú platiť od jari platiť nové emisné limity. Na tie sa bude treba pripraviť a reagovať.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
ZDROJ: Škoda auto

Komentáre k článku


Stream naživo