19.11.2019

Ak chcete skúter značky SEAT, riešením je e-Scooter

Na 9. ročníku veľtrhu Smart City Expo World dnes značka SEAT predstavila veľký prielom vo svojej stratégii mestskej mobility.

Vytvorila novú strategickú organizačnú zložku SEAT Urban Mobility, predstavila novú štúdiu elektrickej kolobežky e-Kickscooter a premiérumala štúdia elektrického skútra e-Scooter. Je to prvé plnohodnotné jednostopové vozidla v takmer 70-ročnej histórii značky.

Nová organizačná zložka bude integrovať všetky produkty, služby a riešenia mobility na báze platforiem a v roku 2020 uvedie na trh e-Scooter. Okrem toho zastreší aj sériovú verziu štúdie novej elektrickej kolobežky e-Kickscooter, čím doplní portfólio založené v roku 2018 kolobežkou SEAT EXS. Ponuka produktov bude zahŕňať produkty konštruované pre konečných zákazníkov (vlastníkov), ako aj pre flotilových zákazníkov a služby (zdieľanie vozidiel).

V tejto oblasti bude SEAT Urban Mobility pokračovať v spolupráci s mestami a zástupcami verejnej správy pri analyzovaní trvalej udržateľnosti vozidiel, konštruovaných pre mestskú mobilitu ako napríklad štúdia SEAT Minimó, predstavená na ostatnom veľtrhu Mobile World Congress. 

V rámci SEAT Urban Mobility bude fungovať aj aj Respiro, platformu zdieľania vozidiel. Doteraz bola aktívna v Madride a nedávno začala pôsobiť v meste L’Hospitalet de Llobregat. Respiro prevádzkuje flotilu vozidiel šetrných k životnému prostrediu, poháňaných stlačeným zemným plynom (CNG). Onedlho ju rozšíri o nový elektromobil Mii electric. Okrem toho bude nová zložka manažovať aj služby zdieľania kolobežiek, poskytovaných v partnerstve so start-upom UFO a ktoré budú prepojené so SEAT:CODE, novým centrom vývoja softvéru značky.

Premiéra štúdie SEAT e-Scooter

SEAT predstavil svoju štúdiu jednostopového vozidla e-Scooter s kompaktným dizajnom. Sériová verzia elektrického skútra sa začne predávať v roku 2020 a bude dostupná pre súkromných zákazníkov, ako aj pre flotilových zákazníkov. SEAT má dohodu o spolupráci s výrobcom skútrov Silence, sídliacim v Barcelone, ktorý bude vyrábať e-Scooter vo svojom závode v Molins de Rei, ležiacom na polceste medzi Barcelonou a Martorellom.

Štúdiu e-Scooter poháňa elektromotor s trvalým výkonom 7 kW (9,5 k) a špičkovým výkonom 11 kW (14,8 k), ktorý je ekvivalentný spaľovaciemu motoru s objemom 125 cm3. Elektromotor dosahuje maximálny krútiaci moment až 240 Nm- Udeľuje skútru akceleráciu z pokoja na mestské tempo 50 km/h za iba 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 100 km/h a dojazd 115 kilometrov podľa novej globálnej metodiky WMTC (World Motorcycle Test Cycle).

Batéria sa dá vybrať a jednoducho nabiť doma, v práci, alebo na verejnej nabíjacej stanici, pričom priemerné náklady na elektrickú energiu predstavujú iba 0,70 € na 100 kilometrov. Okrem toho má štúdia e-Scooter miesto na odloženie dvoch prílb pod sedadlom, je digitálne prepojená a užívateľ môže kontrolovať úroveň nabitia batérie, alebo polohu vozidla prostredníctvom aplikácie v smartfóne.

Nová štúdia SEAT e-Kickscooter

Značka SEAT na Smart City Expo World Congress predstavila aj štúdiu elektrickej kolobežky e-Kickscooter novej generácie. Nová verzia má vďaka oveľa väčšej kapacite batérie 551 Wh dojazd až do 65 km a je vybavená dvoma nezávislými brzdami. Z aktuálnej verzie SEAT EXS, predstavenej v roku 2018, sa doteraz predalo vyše 10 000 kusov.

DGT 3.0: Digitálne prepojený automobil v záujme bezpečnosti premávky

SEAT okrem toho vo svojej expozícii na veľtrhu predstavil aj iniciatívu DGT 3.0 – pilotný projekt pripravený v spolupráci so španielskym ministerstvom dopravy. Umožňuje automobilom komunikovať so semaformi a premenlivými dopravnými značkami v reálnom čase s cieľom zvýšiť plynulosť a bezpečnosť premávky, ako aj zlepšiť zážitok z jazdy.


AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra

Komentáre k článku