Hyundai jednotkou u súkromných osôb, medziročne rastie o 15%
Hyundai sa za prvých deväť mesiacov roka 2019 stal najpredávanejšou značkou u súkromných zákazníkov na Slovensku
Jednotkou u súkromnej klientely sa stala vďaka 3 593 registrovaným vozidlám a trhovým podielom vyše 13,5%. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k zákazníkom našlo v prvých deviatich mesiacoch tohto roka cestu spolu 6 665 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 15% viac ako v rovnakom období minulého roka.
Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8,1%. V kategórii osobných vozidiel M1 patrí Hyundaiu 2. miesto a so 6 653 predanými autami ovláda 8,7% trhu.
Pod úspech, že je Hyundai po deviatich mesiacoch roku 2019 jasnou jednotkou u súkromnej klientely sa najväčšou mierou podpísali predovšetkým modely i20, i30 a Tucson, ktoré patria vo svojich triedach k najpredávanejším.
i30 lídrom segmentu C1
Po trištvrte roku sa tradične darilo modelovému radu i30. Ten je s 2 659 registrovanými vozidlami najpredávanejším modelom v segmente C1 s podielom 17%. Medziročný záujem o modely i30 stúpol o takmer 17%. Zákazníkov najviac oslovuje karosárska verzia kombi (51%), vyše tretina (35%) sa rozhodla pre hatchback a 14% predaja tvorila verzia fastback. K týmto číslam prispeli aj ostré modely N (i30 N a i30 N Fastback), ktoré si v tomto roku našli cestu už k 72 majiteľom!
Vysoký nárast predaja eviduje slovenský importér značky Hyundai aj pri modeli i20. Do konca septembra sa z neho predalo 1 222 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 21%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si vybralo 80 majiteľov. Nová generácia i10 však má prísť na náš trh už začiatkom roka 2020. Z ďalších „i“ modelov značky bodoval končiaci model ix20 (390 ks).
Tucson stále bestsellerom
Pozíciu najlepšie predávaného SUV z portfólia Hyundai aj po deviatich mesiacoch roku 2019 potvrdzuje Tucson. S 1 763 registrovanými kusmi má v segmente stredne veľkých SUV (SUV-C) podiel 11,7% a medziročne rast záujmu o vyše 10%. Nových zákazníkov si získavalo aj najväčšie SUV Hyundai. Zo štvrtej generácie modelu Santa Fe sa v prvom polroku predalo 184 kusov. Najmenšie SUV značky Hyundai, ktoré sa predáva v Európe – Kona – si pripísalo 321 registrácií. Dopyt po modeli Kona stúpol medziročne o takmer 15%.
Záver roka v znamení SUV a e-mobilov
V poslednom štvrťroku očakáva slovenský Hyundai rastúci záujem o SUV modely Tucson a najmä Santa Fe, ktoré je v ponuke vo výhodnej edícii SMART. Záujem už v prvých dňoch októbra rastie o novinky, ktoré sa predstavili na autosalóne v Nitre – Kona Hybrid a nový Ioniq s čisto elektrickým a plug-in hybridným pohonom.
AUTOR: © Zoznam/Jozef Vydra
Komentáre k článku